4

2.2K 114 22
                                    

Harry

Kävelin kohti lokeroani ja huomasin Louisin ja Niallin olevan siellä.

"Hei." Tervehdin päästessäni heidän luokseen.

"Moi." He sanoivat yhteen ääneen. Lopuksi Louis hymyili minulle salamyhkäisesti.

"Olinkin juuri kysymässä, kuinka teillä sujui eilen sen esitelmän kanssa?" Niall kysyi ja kaivoi kirjoja lokerostaan. Vilkaisimme Louisin kanssa toisiamme.

"Öhm, itseasiassa emme viitsineetkään tehdä sitä ilman sinua." Sanoin.

"Aijaa, miksi niin?" Niall kysyi.

"Tuota..." En saanut sanotuksi mitään järkevää.

"Niin kun ajattelimme, että olisi järkevää tehdä sitä alusta alkaen kolmistaan." Louis sanoi.

"Niin, juuri niin." Nyökyttelin.

"Okei, kivasti ajateltu." Niall hymähti. Hymyilin hänelle ja avasin lokeroni oven. Heitin takkini sinne ja otin seuraavan tunnit kirjat reppuuni. Lähdimme sitten kohti yhteiskuntaopin luokkaa.

***

Koulupäivä sujui mukavasti ja olimme juuri päässeet ulos koulusta. Suunnitelmana oli mennä minun luokseni tekemään sitä esitelmää, nyt kun Niall oli myös mukana. 

Pääsimme sisälle ja jätimme kengät sekä takit eteiseen. Sitten kävelimme keittiöön.

"Hei äiti." Tervehdin äitiä, joka hääräsi ruoan parissa.

"Hei Harry." Äiti sanoi ja kääntyi ympäri.

"Ai sinulla on vieraita, hei Niall ja...?" Äiti sanoi.

"Louis." Louis sanoi.

"Minä olen siivonnut aamupäivästä, sinulla olisi sitten oma huoneesi." Äiti sanoi.

"Joo, hoidan sen illalla, meidän pitää tehdä nyt koulutehtävää." Sanoin.

"Vai niin.. Jäisitte ensin syömään. Tein juuri lasagnea." Äiti sanoi sitten.

"Mielellämme, minulla on ainakin kurniva nälkä." Niall naurahti ja hieroi vatsaansa.

-

Söimme vatsamme täyteen ruokaa ja siirryimme sitten huoneeseeni aloittelemaan äidinkielen esitelmää. Pääsimme todella hyvin alkuun ja saimme tehtyä jo puolet esitelmästä. Sitten Niallin täytyi lähteä jalkapallo harjoituksiin.

"Mitäs nyt?" Louis kysyi.

"Niin, hyvä kysymys." Hymähdin.

"Mietin tässä vain, että mitä meidän..." Louis aloitti, mutta ei saanut lausettaan loppuun asti, sillä huoneeni oven narina keskeytti hänet.

"Harry, minä joudun lähtemään nyt töihin." Äiti sanoi kurkaten oven raosta.

"Okei, heippa." Sanoin.

"Se ei ollut pelkästään asiani. Minulla jäi mattojen peseminen aivan kesken ja ne pitäisi hoitaa nyt saman tien." Äiti kertoi.

"Okei? Mutta miten se meihin liittyy?" Kysyin ihmetellen.

"Voisitteko te millään kun teitä on kaksi niin pestä ne loppuun, jos näytän pikaisesti kuinka se hoituu?" Äiti kysyi. Vilkaisin Louisia. Odotin hänen ilmeensä olevan aivan jotakin muuta. Miksi hän nyt haluaisi alkaa meidän mattoja pesemään?

"Totta kai voimme." Louis sanoi yllätyksekseni.

"Voi kiitos kovasti, tuletteko saman tien, jotta pääsen lähtemään?" Äiti sanoi. Huokaisin syvään, jolloin Louis taputti reiteäni kuin kannustukseksi.

Just the way you are ~Larry Stylinson in finnishWhere stories live. Discover now