17

1.3K 84 16
                                    

Louis

"En malta odottaa kun saan riisua nuo vaatteet päältäsi illalla." Sanoin Harrylle kun hän peilasi peilinsä edessä. Olimme lähdössä sinne gaalaan, joka alkaisi tunnin päästä.

"Niinkö luulet?" Harry kysyi.

"Jos et anna, riisun ne väkisin." Virnistin.

"Mutta eikö se ole aika ilkeää." Harry sanoi ja kääntyi ympäri. Hän käveli luokseni ja suoristi kaulustani.

"Ei minusta." Sanoin ja läimäytin Harryä takamukselle, josta hän pomppasi muutaman sentin ilmaan.

"Au! Miksi noin teit?" Harry kysyi.

"No niin, oletko jo valmis, naisia saa aina odottaa." Huokaisin ja virnistin sitten.

"En lähde kohta ollenkaan." Harry sanoi ja laittoi kädet puuskaan. Hän ei kuitenkaan pystynyt pitämään pokkaansa vaan tapansa mukaisesti alkoi virnuilemaan.

"Lähdetään sitten." Sanoin ja avasin Harryn huoneen oven.

-

Parkkeerasin auton koulun parkkipaikalle ja lähdimme kävelemään kohti koulun juhlasalia. Olin näkevinäni Niallin menevän juuri koulun ovesta sisälle jonkun tytön kanssa.

"Hei, eikö tuo ole Niall?" Kysyin Harryltä ja osoitin pääoville.

"On se." Harry sanoi.

"Hei Niall!" Hän huusi ja heilutti kädellään. Niall ja hänen vieressään oleva tyttö kääntyivät ympäri. Kävelimme heidän luokseen. Tunnistin tytön, hän on samassa kemian ryhmässä minun ja Harryn kanssa. Nimi vaan ei tullut mieleeni.

"Hei vaan." Sanoin ja hymyilin molemmille.

"Hei." Niall sanoi. Kuulin myös tytön mumisevan jotain. Harry avasi oven ja menimme sisälle. Kävelimme aulan poikki juhlasaliin. Salissa oli hieno tunnelma. Osittain jouluinen, mutta toisella tapaa myös todella juhlallinen.

"Hei onko tuolla jotain juotavaa?" Kysyin. Katsoin Harryä. Huomasin hänen katsovan Niallin ja tytön perään.

"Huhuu, Harry?" Sanoin ja heilautin kättä hänen naamansa edessä.

"Ai anteeksi, mitä?" Harry kysyi ja käänsi katseensa minuun.

"Miksi katsoit heitä tuon näköisenä?" Ihmettelin.

"En pidä tuosta Nellystä yhtään, se ei ole hyvää seuraa Niallille." Harry sanoi.

"Ehkä se on kuitenkin Niallin oma asia, kenen kanssa viettää aikaa." Sanoin ja otin Harryä kädestä kiinni.

"Tule, haetaan juotavaa." Sanoin ja vedin Harryn perässäni.

-

Harry

Kävimme Louisin kanssa ulkona tuulettumassa hetken aikaa. Palasimme saliin ja samalla sekunnilla hidas musiikki alkoi soimaan.

"Nyt voitte ottaa sen rakkainpanne ja mennä tanssilattialle, siellä on paljon vapaata tilaa." Yksi koulumme oppilaskuntaan kuuluvista oppilaista sanoi mikkiin.

"No rakas, miten on?" Louis kysyi hymyillen vierestäni.

"Vaikka olenkin ihan surkea tanssimaan, tulen silti mielelläni." Sanoin ja otin Louisin kädestä kiinni.

"Niin minäkin, mutta eihän meidän tarvitse kuin vähän pyöriä." Louis naurahti. En voinut olla nauramatta. Hän sai minut aina nauramaan jutuillansa. Kävelimme tanssilattialle mihin alkoi kasaantumaan porukkaa. Näin Niallin ja Nellyn kauenpana. En käsitä mitä Niall näkee tuossa tytössä. En kuitenkaan antanut asian vaivata minua sen enempää, vaan keskityin Louisiin.

Just the way you are ~Larry Stylinson in finnishWhere stories live. Discover now