9. Část

99 11 0
                                    

„Jen klid," snažil se čaroděj Wandu utěšit.

Něco jí říkalo, že neznámý muž přišel v míru, takže jeho slova zafungovala prakticky okamžitě.

„Kdo jste?" Muž působil velmi tajemným dojmem. Dlouhý červený plášť, jenž měl na sobě, táhnoucí se až k zemi na podivnosti zrovna také nijak neubíral.

„Mé jméno je Doktor Stephen Strange, ale můžeš mi říkat jen Stephene." S těmito slovy několika kroky přistoupil blíže. V jeho modrých očích se mu leskly drobné slzy. Na rozdíl od ostatních totiž moc dobře věděl, jak velkou chybu na své poslední misi udělal.

„Vím, že si toho hodně nepamatuješ, a tak bych ti chtěl vrátit alespoň malou část tvých vzpomínek. Tedy, pokud o to vážně stojíš."

Wandě se rozzářily oči nadšením. „Ano. Ano stojím!"

Jen co čaroděj přiložil své prsty na její spánky, zaplavil ji takový nával únavy, že okamžitě omdlela.

„Omlouvám se za vše, co jsem ti způsobil," zaslechla v temnotě jeho vzdálený hlas.

Ten večer skoro nikdo z hrdinů nemohl spát. Ať byli kdekoliv nebo s kýmkoliv, každého trápila skutečnost a někoho možná i přesvědčení, kolik lidí v jejich okolí se chová, jako by byli vyměnění.

Ráno si T'Challa potřeboval pročistit myšlenky.

Bezstarostně procházel chodbami základny.

Jeho pohled se každou chvíli upíral na nějakého agenta. Někteří očima uhýbaly do stran, jiní vypadali, jako kdyby právě spáchali nějakou krádež, ba i horší věci.

A vtom spatřil svého dobrého přítele, Everreta Rosse.

Jelikož se momentálně nedalo věřit nikomu, začal zlehka.

„Everrete, Vás bych tu v tak brzkých hodinách nečekal."

Oslovený k němu nasměroval svůj zaskočený pohled.

„T'Challo! No ne. Co Vy tady děláte?" Z podtónu jeho hlasu šlo rozpoznat jisté zaskočení z Black Panterovy přítomnosti.

„V noci jsem nemohl spát, tak jsem vyrazil si pročistit hlavu. - Slyšel jsem, že teď prý pracujete pro Furyho."

„No.. Ano. Víte, když se mi naskytla taková možnost, tak proč to nevzít, že?"

T'Challa ho přímo probodával očima svou nedůvěřivostí. „Potřeboval bych si od vás vypůjčit bezpečnostní kartu od věznice," promluvil po chvíli.

„To ale asi nepůjde," namítl Ross. ,,Pravidla. To snad chápete."

„Jaká pravidla?"

„Copak vám Barnes nic neříkal?"

„Ne."

„Nikdo z Avengers se nesmí ke skrullům ani přiblížit."

Agent se už chystal k odchodu, ale Black Panter byl příliš zvědavý. „To znamená, že Vy tam můžete."

„Ano. Copak to není zřejmé?"

„Everrete, nechtějte abych udělal zase to, co tenkrát v Austrálii."

„Ale prosím vás. Vždyť to ani nebylo tak strašné."

A tady nastal ten pravý zlom. „Přesně, protože já vám vlastně vůbec nic neudělal."

Muži před ním povadl úsměv ve tváři.

Jakmile vystřelil jako střela směrem k východu, T'Challa využil své skvělé fyzické kondice, a do několika sekund mu už stál v cestě. Nikde nikdo nebyl, jelikož se zrovna nacházeli v jedné z opuštěných částí základny, která sloužila spíš jako sklad, než jako pracoviště.

„Vy nás nemůžete porazit," vyprskl Ross vztekle, ale přitom stále klidně. Pár minut na to se ze zkušeného agenta CIA stal další skrull.

„Pro koho pracujete?"

Nepřítel se zlomyslně zasmál. „To bys chtěl vědět, co? Stejně si ale myslím, že to je to poslední, čím bych se na tvém místě teď zaobíral. Přeci jenom, naše rasa patří mezi ty nejlepší v oboru maskování. Takže mě celkem udivuje, jak moc důvěřiví k sobě dokážete v téhle situaci být. Přitom, kdybyste se jenom trochu víc rozhlíželi kolem sebe..."

T'Challovi okamžitě docvaklo, co tím nepřítel naznačuje.

„To, jak jste si nevěděli vůbec rady, a museli pak zoufale žádat o pomoc toho čaroděje bylo vážně rozkošné," vysmíval se jejich způsobu vyřizování problémů. Jenomže brzy ho smích jako obratem přešel.

Black Panter skrulla přitiskl k tvrdé zemi, pevně svírajíc jeho hrdlo i hrudník.

„I kdybyste mě teď uvěznili nebo zabili, nepomůže vám to. Náš pán je mnohem silnější a mocnější, než kdokoliv jiný z těch vašich hrdinů."

T'Challu ona slova trochu rozhodila, ale ne natolik, aby nepřítele nezavřel do vězení, které bylo, jak se dalo čekat, zcela prázdné.

Teď se nedalo věřit absolutně nikomu. Nikomu ze S.H.I.E.L.D.u, ani z Avengers, a pravděpodobně i dalším lidem ze zbytku celého kontinentu, ne-li světa. Ale byl-li někdo z týmu skrull, měl by někoho před tímto problémem varovat.

Kdyby to tak všechny napadlo již od samého začátku, nejspíš by tyto problémy ani nemusely nastat.

Ještě, než se T'Challa rozhodl všechny prohlásit za své nepřátelé, vydal se prověřit ještě jednu důležitou osobu, která by mu případně mohla i pomoci.

Po pár metrech mu znenadání kdosi přitlačil hlavu ke zdi. „Kde a jak zemřel váš otec?" Hrdina zmateně nakrčil obočí.

„V Německu. Při výbuchu bomby."

Muž v černém kabátu si ho k sobě prudce otočil.

„Fury?"

Dotyčný mu dlaní urychleně zakryl ústa, čímž naznačil, aby byl zticha. Následně s ním vklouzl za roh chodby. Okolo po chvíli prošel další zcela identický Fury ještě s několika dalšími agenty.

„Skrullové. Jsou všude."

„Já vím. Jednoho jsem dnes ráno chytil."

„Velice rád bych vás za to pochválil, ale bohužel nám to nijak zvlášť nepomohlo," promluvil stále rozrušený ředitel S.H.I.E.L.D.u.

„Co budeme dělat? Sami na ně takhle jít nemůžeme."

Fury se zamyšleně zahleděl do země. „Něco mě napadlo. Ale budeme se muset dostat do mé kanceláře." Black Patera to ani trochu nezastrašilo. Byl připraven na cokoliv, aspoň skoro.

Po nějaké době se jim přeci podařilo najít Furyho kancelář, ale to, co čekalo T'Challu bylo už o něco komplikovanější.

„Hádám, že nic lepšího asi nemáte," promluvil T'Challa po nějaké chvíli prohlížení papírů, které mu Fury dal. Spíš než nadějně, se tento plán zdál být naprosto zoufalý. „Jak si můžete být tak jistý tím, že jsou čistí?"

„Poté, co jsem tento tým nechal sestavit, nechal jsem každého z nich podrobně ověřit. Jsou čistí, věřte mi."

T'Challa se netvářil zrovna nadšeně, ale to Fury také.

„Chápu, že tohle jste si asi nepředstavoval, ale nic jiného momentálně nemáme. Oni jsou naše záchrana."

„Jsou to ještě děti."

„Ale ti nejschopnější, které máme." Tak zněla poslední slova, jež celou debatu ukončila.Na Black Panterovi nyní závisela záchrana celého světa.

The New Avengers: První mise [DOKONČENO]Kde žijí příběhy. Začni objevovat