16. Část

71 8 0
                                    

Ta rána byla tak obrovská, až se divili, že základna ještě celá stojí pohromadě.

Sam s Carol ihned vyběhli s Rodheym v závěsu ven na chodbu.

„Co to bylo?"

Pak přišla další hlasitá rána.

Falcon okamžitě popadl svůj štít a Danversová zase sebrala opatrně Wandu.

„Já ji vezmu," nabídl se Rodhey, ale Carol jeho nabídku odmítla. Hrdina si tak jen nervózně skousl spodní ret. Jeho plán nevyšel.

Pár minut zabralo, než dorazili do hlavní haly. To, co spatřili jim vyrazilo dech.

Ačkoliv si to Scott neuvědomoval, měl opravdu velkou kuráž. Jako obvykle jeho činy však nepatřily zrovna k těm předem promyšleným. Posila naštěstí dorazila právě včas.

Nepřítele ve vteřině skolil úder letícího Samova štítu. „Vypadá to, že by se ti hodila pomoc," prohodil, jen co ho zpátky v letu chytil. Poté Scottovi nabídl pomocnou ruku. „Neříkals, že jsi skončil?"

Scott ze sebe krátce oklepal všechen prach, který se mu navalil na oblek, když upadl. „Jo, to jo. Ale mají Hope. To nenechám jen tak být." Pak si náhle všiml, že na zemi leží omráčený pouze jeden skrull. „Tak počkat. Kde je ten druhej skřet? Byli tady dva."

Všichni se začali kolem sebe rozpačitě rozhlížet. Jediné přítomné osoby v nejbližším dosahu byli Hank Pym a jeho asistentka.

„Kde jsou ostatní?"

„Mám takový pocit, že žádný ostatní nejsou," odpověděla mu zasmušile Carol.

„No skvělý." Scott se radši vydal pomoct Hankovi, na kterém bylo stále vidět, že neví, o co jde.

„Co se stalo?"

„To radši nechtěj vědět. Teď by ses měl dostat hlavně někam do bezpečí."

Pak všechny upoutala nedaleko zapnutá televize, v níž běželo živé vysílání.

Reportérka stála před Bílým domem, kde se zrovna konalo nějaké shromáždění. „Už je to skoro hodina, co zde, u Bílého domu přistála záhadná vesmírná loď. Z ní, podle svědků, vyšel bývalý tým Avengers v čele s Ironmanem, který ale, jak se všichni domnívali, byl do této chvíle považován za mrtvého." Jakmile kamera zabrala skupinu bývalých Avengerů, Sam s Carol úplně zkoprněli.

Slova se ujmul Kapitán Amerika. „Občané planety Země, přicházíme v míru, a nechceme nic jiného, než jen vaše superhrdiny. Nastal čas, aby lidé ustoupili, a přenechali svá místa těm lepším, schopnějším. Tímto vyzýváme všechny jedince s nadlidskými schopnostmi, aby se k nám přidaly buďto dobrovolně nebo za cenu násilí."

Nikdo nevěděl, jestli má cenu vůbec něco říkat. Bylo více než jasné, že jsou ve výrazném oslabení, a aby toho nebylo málo, Wanda už začala pomalu nabírat vědomí.

„Co jste mi to udělali?!"

Ostatní vyděšeně zacouvali několik kroků od ní. Pouze Danversová zůstala stát na místě. „My nic, ale ty jsi nás málem-"

„Carol!" přerušil ji náhle Wilson. „Neříkej jí to... Nevíš čeho je v tomhle stavu schopná."

„To je neuvěřitelný. Vy se mě vážně bojíte?" Ve Wandiných očích se zračil pomalu zvyšující se hněv.

„Ne, jen..."

„Nelžete mi!!" Stěny v jejich okolí se mírně otřásly.

„Hele, nerad vyrušuji, ale myslím si, že nějakým hádáním takhle nic nevyřešíte." vstoupil do diskuse Hank. Nikdo si v tu chvíli vůbec nevšímal přibližujícího se Rodheyho k čarodějce.

„To bych být vámi nedělal." Ruce dotyčnému okamžitě zamrzly v pohybu, přičemž je obkroužily zvláštní oranžově zářící kruhy.

„Doktore. - Abych byl upřímný, vážně moc jste nám chyběl." Scott by ho býval klidně obejmul, jenomže to už by bylo příliš.

Jakmile už měli skrulla spacifikovaného v magických řetězec, Wilson se toho rozhodl ihned využít. „Jak jste získali přístup k naší síti?"

„Jednoduše," odvětil nepřítel klidným hlasem. „Přeci díky mně. Žiju tady už dost dlouho, abych něco takového dávno znal."

„Dlouho?" nechápala Carol.

„No tak. Přemýšlejte trochu. V boji jsem vám většinou pomáhal jen, když se mi to nejvíc hodilo. Co se týče mých znalostí o nadpozemských předmětech, věděl jsem toho dost na to, abych mohl pomoci, ale pravda je taková... že žádný James Rodhey zkrátka nikdy nebyl. Jediné, o co po celou tu dobu šlo, bylo zajistit rozpad Avengers. Jenomže ty ses prostě musela vrátit, co?"

Sam od něho o kus odstoupil. „Počkat, tys byl celou tu dobu skrull? Ale.. já to nechápu."

Skrull se jen zasmál nad jeho zmateností.

„Myslím si, že tohle je teď ten nejmenší problém. Skrullové hodlají zničit náš svět, tak jak ho známe. To nemůžeme dopustit." Poté Doktorův pohled spočinul u Carol. ,,Slečno Danversová, chtěl bych..."

„Doktore, počkejte..."

„Ne, já - se omlouvám. Opět jsem jen urážel ostatní, místo toho, abych raději nadával sám sobě. - Měla jste pravdu." Hrdinka zpozorněla a stejně tak i ostatní. ,,Kvůli mně zemřelo už dost lidí. Další ztráty nadále tolerovat nehodlám... Omlouvám se vám všem... za všechno." Svým lítostným pohledem se zadíval na Wandě. Ta však byla jen plná vzteku.

„Ne! Já už ti neodpustím! Za to, co jsi provedl budeš trpět!!"

Čaroděje nečekaně zasáhl proud rudé magie. V bolestech po celém těle se skácel k zemi.

„Prosím, nech ho být," ozval se hlas černovlasého chlapce v  čele menší skupinky podivně oblečených dětí za přítomnosti Black Pantera.

Maximoffová byla v šoku.

A na příště se můžete těšit na něco opravdu HODNĚ speciálního.

The New Avengers: První mise [DOKONČENO]Kde žijí příběhy. Začni objevovat