Amni memandang Cikgu Khairul dengan pandangan terkejut. Mulutnya yang sedikit ternganga segera dikatup semula. Riak biasa ditayangkan.
"Err... err, apa yang cikgu merepek ni? Saya lelaki lah." nafi Amni sekeras-kerasnya.
Amni melihat kiri dan kanan. Aku kena cari peluang nak lari dari tempat ni. Cikgu dah tahu identiti aku. Mampus laaa ginii.
Amni resah. Tak senang duduk apabila Cikgu Khairul berterusan merenungnya macam nak makan. Kalau lapar, aku boleh belikan makanan. Jangan lah makan aku. Aku tak sedap.
"Ermm... saya keluar dulu. Terima kasih sebab rawat kaki saya." Amni yang nak turun dari katilnya semula ditahan keras oleh Cikgu Khairul.
Kaki Amni ditekan dengan kuat. Amni mengerang kesakitan. Kakinya makin berdenyut-denyut.
"Cikgu, sakit." kata Amni perlahan. Matanya di pejam rapat menahan sakit.
"Bagitahu saya macam mana perempuan macam kamu ni boleh masuk dalam Highschool Prince?!" herdik Cikgu Khairul kuat. Tangannya lagak menekan kaki Amni.
"Hurghhhhh, sakit cikguuuu." Amni menggigit bawah bibirnya.
Melihatkan Cikgu Khairul yang tak de riak untuk bertolak ansur, Amni menepuk tangan Cikgu Khairul perlahan.
"Saya bagitahu. Saya bagitahu." Amni mengalah. Kalau bukan sebab aku kena ugut dengan menekan kaki aku yang bengkak ni, dah lama aku sepak cikgu misai kontot ni. Amni menjeling sekilas.
Cikgu Khairul melepaskan tekanan pada kaki Amni. Dia memeluk tubuh menantikan jawapan Amni.
Amni yang resah sedia menceritakan semuanya. Nafas panjang dilepaskan. Mata memandang Cikgu Khairul. "Sebenarnyaa..."
• • •
Sufian dalam perjalanan hendak ke biliknya terserempak dengan Daniel."Wey, Daniel." panggil Sufian. Daniel menoleh. Kening diangkat.
"Kau nak pergi mana?"
"Pergi bilik aku lah. Kenapa?" tanya Daniel dingin. Kedua belah tangan diletakkan ke dalam kocek seluar.
Sufian membetulkan beg sandangnya. "Boleh tak aku nak mintak tolong kau pergi tengokkan Amni sekejap dekat bilik rawatan?"
Dahi Daniel berkerut. "Kenapa aku?"
"Sebab kau roommate dia." jawab Sufian ringkas.
Daniel memutarkan matanya ke atas. Menyusahkan betullah ada roommate ni. Tangan disilangkan ke dada.
"Dia kenapa?" wajah tak ada perasaan ditayangkan.
"Kaki dia bengkak pastu pengsan time kitorang lari dekat padang. So aku bawaklah dia pergi bilik rawatan."
Daniel mengangguk sebelum meninggalkan Sufian di belakang.
Tak de perasaan langsung!
Langkah Daniel diatur malas. Kenapa lah aku kena ikut cakap dia ni. Hishhhh! Daniel melepaskan keluhan.
Pintu bilik rawatan direnung sebelum tombol pintu dipegang. Belum sempat untuk menolak pintu itu, terdengar suara Cikgu Khairul menjerit.
"Bagitahu saya macam mana perempuan macam kamu ni boleh masuk dalam Highschool Prince?!"
Mata Daniel membulat. Perempuan?! Amni perempuan?! Roommate aku perempuan?! Tombol pintu dilepaskan.
"Saya bagitahu. Saya bagitahu." suara Amni menerpa ke dalam gegendang telinga Daniel.
YOU ARE READING
Dendam Highschool Prince | ✓
Teen Fiction×BOOK 1× [ C O M P L E T E D ] Nor Amni Shah seorang budak perempuan yang berani mati menyamar jadi lelaki semata mata ingin masuk ke Highschool Prince. Ya, sekolah yang penuh dengan makhluk yang bergelar lelaki. Tujuannya adalah satu. Untuk memast...