× 18 ×

2K 141 3
                                    

"Arghhhh!!" Jefri mengerang kesakitan.

Amni membuka mata. Terlihat Jefri memegang perutnya dengan muka cemberut menahan sakit.

"Kau okay tak?"

Terasa bahunya dipegang lembut, Amni menoleh ke sebelah.

Amni mula menangis teresak-esak.

"Hey hey, jangan nangis. Aku ada dekat sini." kata Daniel lembut sambil mengusap belakang Amni.

"Kenapa kau lambat sangat?" kata Amni sambil menangis.

"Sorry okay, aku terlambat sikit je." Daniel memeluk Amni. Amni pula selesa diperlakukan begitu oleh Daniel.

Puk! Puk! Puk!

"Wauu, dapat tengok drama free depan mata." kata Jefri sambil menepuk tangan beberapa kali.

Daniel menahan geram lalu dia merentap kasar baju Jefri.

"Lebih baik kau berhenti sebelum aku bagitahu mak bapak kau pasal perangai kau yang tak senonoh ni."

Mata menikam tajam ke arah Jefri. Lalu, Daniel menolak Jefri dan beralih arah pada Amni pula.

Tangan Amni ditarik lembut dan meninggalkan Jefri yang sedang bengang itu.

Jefri menyepak batu yang berada berhampirannya, kemudian dia merenung tajam ke arah dua gerangan yang telah membuatkan dia mempunyai musuh baru.

"Dani. Sudahlah tu. Kita dah jauh dari dia."

Daniel diam. Tangan masih menarik lengan Amni dan langkahnya juga tidak berhenti.

"Daniel. Tangan aku sakit."

"Arh, sorry." Daniel melepaskan tangan Amni. Dia merenung lembut ke arah Amni.

Amni memegang lengannya yang terasa sakit itu. Lengannya mulai merah akibat dicengkam kuat oleh Jefri tadi.

"Sakit ke?" tanya Daniel lembut. Dia mula membelek lengan Amni yang kelihatan mula membengkak.

"Sikit."

Daniel melepaskan lengan Amni kemudian dia meraup rambutnya ke belakang.

"Kan aku dah cakap, stay away from him. Kau ni degillah!"

"Aku mana lah tahu yang dia tu ada niat jahat dekat aku." kata Amni sambil menundukkan wajahnya.

"Haish... aku risau tahu tak!" kata Daniel sebelum memeluk Amni.

Badan Amni mengeras. Jantung pula tidak berhenti berdetak dengan laju. Dia agak tersentak sedikit dengan tindakan Daniel yang tidak dijangka itu.

Lama kelamaan, Amni membalas pelukan Daniel.

"Dahlah jangan risau. Aku okay je ni."

"Aku tak kira. Hari ni kita kena balik juga."

Amni mengangguk. "Err. Daniel, aku rasa kau dah boleh lepaskan aku. Aku penat berdiri ni."

Bagaikan tersedar sesuatu, Daniel meleraikan pelukan. Dia memandang wajah Amni.

Daniel mencapai jari jemari Amni dan digenggam erat.

"Jom. Kita kena kemas beg sekarang lepastu gerak balik."

• • •

"Korang okay?" tanya Sarah sambil melihat Daniel melalui cermin sisi kereta miliknya.

"Kenapa kau tanya?" seperti biasa soalan dijawab dengan soalan.

"Tak delah Amni. Aku dapat rasakan korang ni ada sembunyikan sesuatu."

Dendam Highschool Prince | ✓Where stories live. Discover now