Sudah seminggu aku bersekolah di sini. So far so good. Tapi untuk balas dendam pada Daniel ikut masa yang sesuai. Tak bolehlah setiap masa nak balas dendam. Kesian dajjal tu.
Kringgggg ~
Loceng berbunyi menandakan waktu rehat pun telah tiba.
Amni yang memegang pinggan yang berisi mee goreng itu melabuhkan punggungnya sebelah Sufian.
Sufian menoleh. Senyuman manis meniti dibibir apabila melihat Amni tersenyum ke arahnya.
Baru beberapa suapan, Sufian sudah hendak berdiri.
"Woi, tunggu aku jap." Amni bersuara. Selama dia bersekolah di sini, dia perasan yang budak lelaki ni kalau makan mesti laju. Memula Amni fikir mungkin diorang ni lapar sangat. Tapi lama kelamaan, kelajuannya masih sama. So Amni menganggap diorang ni pelahap veteren.
"Kau ni makan lambat sangatlah." ujar Sufian sebelum melabuhkan punggungnya kembali.
"Korang tu haa makan laju sangat. Korang makan terus telan eh, tak kunyah dulu?" tanya Amni.
Sufian mengetuk kepala Amni.
"Lelaki memang makan macam tu lah. Kaukan lelaki jugak tapi kau ni makan lambat sangat macam perempuan."
Amni berhenti dari menyuapkan mee goreng ke mulutnya. Dia memandang Sufian.
"Jangan sebut perkataan perempuan depan akulah. Aku alergic." Dia terus mengangkat pinggan dan diletakkan ke atas sinki yang disediakan.
"Kau tunggu apa lagi? Jom lah, kita kena tukar baju sukan sekarang. Nanti Cikgu Akmal marah."
Amni mengeluh. Subjek yang paling aku tak suka. PJK a.k.a Pendidikan Jasmani dan Kesihatan. Alaa... subjek yang selalu buat senaman ala kadar tu, ada yang main bola sepak, ada yang main badminton dan ada juga senaman lebarkan punggung.
Amni mengambil baju sukan di almarinya. Pintu bilik air di kunci. Hurm... ada lagi 15 minit nak mula subjek PJK. Sempat kut aku nak mandi. Amni mula menanggalkan pakaiannya satu persatu.
"Aduh, sakit perutlah pula tiba-tiba ni." Daniel berlari anak ke biliknya.
Dia membuka tombol pintu bilik dengan kasar. Dub!
"Ha? Bunyi apa tu? Daniel masuk bilik ke? Alamak, mampus lah aku." Amni gelabah. Dia mencari-cari tuala untuk menutupi badannya.
Tap. Tap. Tap. Derapan kaki semakin hampir. Degupan jantung Amni macam nak terkeluar.
"Ish, mana pulak tuala ni." dengan kelam kabut Amni mencari tuala.
Pintu bilik air ditolak dengan kasar. "Aku sakit perut ni, kau blah cepat." tanpa melihat Amni. Dia memegang perutnya. Teramat lah sakit, macam ada kucing cakar perut aku.
Daniel mengangkat mukanya. Melihatkan Amni hanya memakai tuala pada tubuh, membuatkan Daniel melarikan pandangan matanya dengan cepat. Wouhh, bahaya bahaya.
Amni yang gelabah, cuba beriak biasa. "Hoi, kau tak boleh nak ketuk bilik air ni dulu ke ha sebelum terjah masuk?"
Daniel segera membelakangi Amni. "Ehurm, mana lah aku tahu. Dah lah aku pinjam toilet Sufian je. Kau tu lambat sangat." Daniel menutup pintu bilik air tanpa melihat ke arah Amni.
Amni melepaskan nafas lega. Nasib baik dia tak syak apa-apa. Baju sukan di capai dan terus disarungkan. Aku kena cepat, nanti cikgu marah.
Daniel menggelengkan kepalanya beberapa kali. Gambaran Amni memakai tuala tadi harus dilupakan. Kepalanya diketuk.
YOU ARE READING
Dendam Highschool Prince | ✓
Teen Fiction×BOOK 1× [ C O M P L E T E D ] Nor Amni Shah seorang budak perempuan yang berani mati menyamar jadi lelaki semata mata ingin masuk ke Highschool Prince. Ya, sekolah yang penuh dengan makhluk yang bergelar lelaki. Tujuannya adalah satu. Untuk memast...