Zairul × Nina

2.1K 105 12
                                    

"Hmmm... I think i dont want you to be my bestfriend anymore."

"I want you to be mine."

"I know this is too fast for you. But, Nina... im sincere with you. Biar aku isi ruang hati kau yang kosong itu." 

Nina termenung di tepi tingkap miliknya. Dagu ditongkat dan mata dihalakan ke arah bulan. Sungguh cantik bulan itu mengambang. Tapi, tidak cukup untuk tarik perhatiannya ketika ini. Telinga masih terngiang-ngiang dengan kata-kata Zairul tempoh hari.

Boleh ke aku isi hati aku dengan kehadiran Zairul? Tapi, dia kawan baik aku. Tak de lah baik sangat, lagipun dia pindah rumah membuatkan aku lost contact dengan dia. And now, he's back. Happy tu memang lah ada, tapi bila dia confess his feelings to me, aku macam tak tahu nak buat apa.

Kenapa tiba-tiba? Bila dia whatsapp, aku mesti balas tak sampai dua patah perkataan. Rasa awkward! Haihh... Apa perlu aku buat? Daniel? Aku pasti, sampai aku ke tua pun mesti dia takkan sambut cinta aku. Disebabkan Suraya, dia ubah layanannya pada aku. Tapi... Suraya bukannya mati pun. Dia je yang tak tahu.

Arghhhhh!! Serabut! Apa yang penting, aku kena settlekan dulu masalah Zairul dan perasaan aku. Kalau berterusan macam ni, sampai bila-bila tak selesai. Mesti Zairul tertunggu-tunggu. Kesian pula dia.

Tok. Tok. Tok.

"Nina, boleh mama masuk?"

Aku berpaling ke arah pintu. "Masuklah ma. Nina tak kunci pintu pun."

Mama membuka pintu dan aku berjalan ke arah katil. Aku duduk di tepi katil sambil mengukirkan senyuman kecil. "Nak apa ma?"

Mama senyum kecil sebelum dia melabuhkan punggung di sebelah aku. Tangan aku dipegang olehnya.

"Nina kenapa sayang? Ada masalah ke?"

Aku senyum nipis. Lalu, aku geleng kepala. "Tak de lah ma. Nina okay je."

"Nina, mama mengandungkan Nina dalam rahim mama tau. Jadi, tak payah tipu mama. Mama tahu Nina ada masalah."

Aku rasa macam nak nangis. Mama memang tak pernah kecewakan aku. I love you mom!

Aku mengeluh seketika sebelum pandang semula mama di sebelah aku. "Ma, Zairul suka Nina." jawab aku lemah.

"Laa... Baguslah tu! Kenapa? Nina tak suka Zairul ke?" soal mama.

Aku tak angguk dan juga tak geleng. Aku sendiri pun tak tahu perasaan aku macam mana. Susahnya! Lagi susah daripada add maths.

Bila melihatkan aku senyap menyepi, mama mula bersuara. "Nina, mama tahu Nina suka pada Daniel. Tapi, kalau Daniel tak suka pada Nina kita nak buat macam mana. Kita tak boleh paksa Daniel tuh suka pada Nina kan."

Aku masih mendengar. Kepala ditundukkan pandang ke arah lantai.

"So my advice is you should give a chance for Zairul. Manalah tahu, Zairul boleh happykan anak mama ni." mama membelai rambut aku lembut.

"Lagipun, mama tak sukalah anak buah sendiri ada dalam list calon bakal suami Nina. Kekadang, bosan juga tengok muka dia."

Aku ketawa kecil dengar rungutan mama. Wajah mama aku pandang dengan kasih sayang. Segera aku memeluk mama.

"Thanks ma. Sebab selalu ada dengan Nina."

Mama membalas pelukan aku. Dia mengusap lembut belakang badan aku.

"Anything for my daughter."

Mama meleraikan pelukan dan dia berkata, "Dah. Pergi whatsapp Zairul, cakap dengan dia yang Nina nak jumpa dengan dia besok. Settlekan semuanya, okay?"

Dendam Highschool Prince | ✓Where stories live. Discover now