Kringgggg!
Bunyi loceng menandakan waktu sekolah telah tamat.
Amni yang dari awal berada di dalam bilik mengemas sedikit baju kemudian di letakkan ke dalam beg.
Bunyi pintu bilik dibuka tidak membantutkan perbuatannya. Dia sudah tahu gerangan yang masuk ke biliknya.
Lalu, Amni menurun tangga dengan berhati-hati. Dia mengatur langkah ke arah pintu.
Tiba-tiba tangannya di tarik ke belakang. Dia sudah tarik muka.
Amni memandang tangan Daniel yang masih memegang pergelangan tangannya.
Amni menepis kasar tangan Daniel.
"Am, maafkan aku."
Sempat Amni menjeling ke arah Daniel sebelum berjalan ke arah pintu. Amni menutup kasar pintu tersebut.
"Huh, sesenang abc kau minta maaf." rengus Amni.
Amni mengeluarkan telefon bimbitnya. Dia menekan nombor Sarah kawan baiknya.
Tut. Tut. Tut.
"Assalamualaikum Amni. Dah lama kau tak telefon aku. Ape cer?" Soal Sarah agak pelik. Dah kenapa tiba-tiba dia call ni?
"Wassalam. Nak mintak tolong sikit."
"Itulah kau. Nak mintak tolong baru cari aku."
"Alahh kau ni. Nanti aku kenalkan kau lelaki handsome. Amacam?"
"Okay deal! Kau tak boleh nak tarik balik apa yang kau cakap tadi." Ujar Sarah dengan teruja.
Amni memutarkan mata ke atas.
"Yelah. Kau ni bab lelaki handsome laju je."
"Of courselah. Lelaki handsome wajar dapat perempuan cantik macam aku."
"Hurm jap eh Sarah. Aku nak terberak lah pula lepas dengar kau puji diri sendiri."
"Arh kau memang, tak nak mengaku tentang kecantikan aku." Sarah mencebik.
"Sudahlah Sarah. Back to story, aku nak minta kau tolong aku ni. Family aku nak jumpa aku besok!"
"What?! Omg! Omg! Omg! Habistu, macam mana?"
"Sebab tu lah aku nak minta tolong kau. Nanti kalau mak ayah aku tanya pasal aku dekat sekolah, kau pepandai lah cover untuk aku tau."
"So, sekarang ni kau macam mana? Still ada dalam sekolah lagi?" Soal Sarah.
"Tak lah. Aku da kemas barang dah pun. Cuma aku tak tahu nak pergi mana. Takkan nak pergi hotel kut. Sebab aku dah cakap dengan abang aku, yang dia tak boleh jumpa aku dekat sekolah." Amni garu kepala.
"Hurm, kalau macam tu kau stay dekat rumah aku je lah. Lagi pun mak bapak aku pun tak ada dekat sini. Diorang balik kampung, aku sorang je dalam rumah ni, so tak ada hal lah kau nak stay sini." Cadang Sarah.
"Boleh ke?!"
"Boleh lah. Asalkan kau tak lupa habuan untuk aku." Ujar Sarah dengan ketawa kecil.
"Beres boss."
Sementara menunggu grab yang baru ditempahnya tadi, dia sempat bermain kucing dekat belakang padang sekolah.
Kucing parsi berwarna kuning memang pandai membuatkan orang sekeliling manja dengannya.
Dia membelai kucing parsi tersebut.
"Aku bagi nama kau Yujiro tau. Sebab badan kau besar macam Yujiro dalam cerita drama Japan. Tapi Yujiro tu anjing." kata Amni sambil ketawa-ketawa.
YOU ARE READING
Dendam Highschool Prince | ✓
Teen Fiction×BOOK 1× [ C O M P L E T E D ] Nor Amni Shah seorang budak perempuan yang berani mati menyamar jadi lelaki semata mata ingin masuk ke Highschool Prince. Ya, sekolah yang penuh dengan makhluk yang bergelar lelaki. Tujuannya adalah satu. Untuk memast...