Aku melihat diriku di bend mirror yang terletak tegak disebelah sudut jalan . Kelihatan diri aku yang agak selekeh pada hari ini . Dirinya tak selalu seperti ini tetapi ini semua salah minyoung kalau dia tak ajak main game semalam dia tak akan terlajak tidur pagi ni .
Dengan tidak cukup nafas aku belari menuju ke pintu sekolah .
Harap harap lah tak kena denda .
Sampai sahaja di pintu sekolah aku dirempuh oleh sesuatu benda yang keras sehingga aku terjatuh kebelakang.“Babi betul ” sempat aku mencarut dalam hati
Aku memandang kearah seorang lelaki yang turut jatuh di hadapan aku. Dia kelihatan sedang menahan sakit. Eleh langgar sikit pun dah sakit . Tak gentle betul.
Aku cepat cepat menundukkan ke bawah untuk membersihkan pakaian aku yang kotor dengan debu di jalan . Belum sempat aku mahu bercakap tiba tiba ade suara yang mencelah .
“ Kau buta ke !! Lain kali jalan pandang depan bukan main rempuh je ”
“ menyusahkan betul lah perempuan ni ” sambung nya lagi .
Dia terus pergi tanpa menolong aku yang tengah terduduk
Aku memandang lelaki tu dengan pandangan tidak puas hati.
“ Bukan nak tolong aku ishh kalau aku jumpa lagi lelaki ni aku nak pukul dia ! Hmphh ! ”
✿✿✿✿✿✿
“ Hana , asal dengan kau ni . Muka merah merah nak cendol ke ” usik kawan baiknya .Dia tahu yang hana terlajak tidur disebabkan dia . Padahal dia dah ajak tidur ketika jam sudah lewat tetapi hana tetap nak main . Jadi salah sapa kat situ .
Aku memandang kawan aku dengan pandangan yang susah ditafsirkan tak tau la nak marah ke nak nangis aku keliru .
“ minyoung , aku rasa harini aku nasib malang ” aku terus menuju ke arah tempat duduk ku
“ Eh , kenapa pula ? Ada apa apa berlaku ke ? asal cite la kenapa ni ”
“ kau tau hari ni aku bangun lambat sebab kau ajak aku main game . And then time aku nak masuk sekolah aku terlanggar sorang mamat ni. Dia boleh marah aku dia cakap aku ni tak de mata .Dia bukan nak tolong aku tapi dia terus bla macam tu je. Geram aku ! ”
Aku mengeluh sekali lagi
“kau tau tak sapa yang langgar kau tu"
“ aku tak sempat nak pandang muka dia. Kalau aku tau sapa orangnya dah lama aku cari”
“ kesian kau HAHAHAHAHA ”
Aku terus menjeling ke arahnya . Buang masa je cakap ngn dia ni tak de function. Dalam diam aku memikirkan siapa lelaki tu aku nak jumpa dia sekali lagi nak suruh dia minta maaf .
✿✿✿✿✿✿
Aku memandang ke luar tingkap sambil memikirkan nasib aku harini. Dah lah bangun lambat lepastu kena langgar dengan lelaki sewel and then kena berdiri kat luar sebab tak bawak buku harini memang aku nasib malang .
Memandangkan sekarang adalah waktu rehat. Aku malas nak pergi kantin aku bukan tak nak pergi tapi aku tengah tak ada mood nak makan kalau aku beli roti pun bukan nya habis pastu buang tak ke membazir
“ Hana ”
Aku terus memandang ke arah suara yang memanggil nama aku
“ minyoung , kau buat apa kat sini bukan sekarang time rehat ke ? ”
“ aku risau kan kau la bangang !! lagipun aku alone sebab kau tak rehat sekali ”
“ tchh ” aku terus mendecit menandakan aku meluat mendengar kata katanya
“ Nah , aku ada beli kan roti kegemaran kau hehehe ”
“ thanks , tapi aku tak lapar ”
“ Kau simpan la nanti kau lapar kau makan ehh ”
“ hmmm ”
“ Hana , boleh tak kau teman aku pergi club malam ni aku nak jumpa orang ”
Aku memandang pelik asal ajak aku selalunya dia boleh je pergi sorang lagipun aku tak pernah pergi situ
“ Tak nak lah aku mana pernah pergi situ lagipun aku tak biasa lah dengan tempat macam tu ” aku memandang dia yang sedang mengharapkan aku ikut sekali .
“ Please , aku janji lepas aku jumpa kawan aku kita terus balik ehh. Boleh lah hana ”
Patut ke aku ikut tapi aku nak tengk jugak suasana dalam club nak tau jugak kenapa diorang suka pergi club “ okay aku ikut ”
“ betul ke ? ”
aku sekadar mengangguk
“ sayang kau hehhehe meh cium sikit ”
aku terus memukul kepala nya supaya dia memberhentikan tindakan dia untuk mencium aku .
Nasib kau kawan aku kalau tak dah lama aku tak nak ikut kau pergi club .
✿✿✿✿✿✿To be continued
♡
YOU ARE READING
Her [ J.J.K ]
FanfictionA small mistake leads to a love affair between the perpetrator and the victim "Gambar yang kau post semalam bukan gambar kau tapi gambar orang lain. " " Siapa kat kelas ni username ig dia ‛Hana_kang' " " Oh shit "