23

331 33 2
                                    

“ Eomma , kook dah nak pergi ni " laung aku dari bawah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ Eomma , kook dah nak pergi ni " laung aku dari bawah.

“ Flight kamu pukul berapa kook ? kenapa awal sangat nak pergi . " ujar eomma yang baru sahaja turun dari tangga.

“ Flight kook pukul 3 tapi kook nak pergi lawat appa kejap  " jawab aku sambil membawa beberapa barang.

Aku sempat melihat wajah eomma yang nampak sedih . Maybe dia sedih  sebab anak kesayangan dia nak pergi jauh. Mak mana yang tak sedih bila anak dia nak pergi jauh dari dia . Betul tak .

“ Eomma jangan sedih sedih nanti kook tak boleh tinggal eomma kalau macam ni . Lagi satu , eomma jaga kesihatan kalau eomma sakit eomma pergi klinik tak pun call jimin or taehyung " pesan aku.

“ Kook , eomma just nak cakap kalau kamu tergerak hati nak batalkan flight kamu harini . Eomma tak kesah . Eomma lebih suka kamu duduk sini . Eomma tak tahu apa yang jadi antara kamu dengan hana tapi eomma harap kamu pergi UK bukan disebabkan nak lari dari dia." ujar nya sambil memeluk aku .

Aku agak terkesan dengan kata kata nya dan apa yang eomma cakap tu betul.  Salah satu sebab aku pergi UK adalah untuk lari dari hana . Aku tak nak buat hana makin benci dengan aku kalau aku selalu ada di mata dia.

Tipu la kalau aku cakap aku takkan rindukan dia kalau aku dah ada kat sana . Perasaan aku takkan berubah dan aku akan tetap akan cintakan dia . 

“ Eomma jangan risau pasal kook  hmm... kook pergi sebab nak belajar . Kook nak cari pengalaman baru kat sana lagi pun namjoon hyung ada kat sana . Dia boleh tengok tengokkan kook nanti " ujar aku

Aku memandang ke arah jam yang menujukkan pukul 10 pagi . Rasa nya aku dah boleh pergi sekarang .

“ Eomma , kook dah nak kena pergi ni takut lambat pulak " ujar aku lagi.
Aku segera memeluk dia dengan erat .

“ Jaga kesihatan kamu . Belajar rajin rajin kalau kamu ada masalah terus call eomma . Kalau masalah duit kamu jangan risau . Eomma akan bank in setiap bulan . Kalau dah sampai nanti call eomma ya  " pesan nya

“ Baik eomma . Ouh ya eomma lawa lawa ni nak pergi mana " tanya aku pelik.

“ Eomma nak keluar jap ada urusan . " jawab nya

“ Okay la kook pergi dulu , bye eomma " aku tersenyum ke arah nya.

✿✿✿✿✿

Aku memandang kosong kearah cafe yang penuh dengan pelanggan. Sekali sekala aku melihat jam di tangan yang menunjukkan pukul 11.05 .

Haihh... Dah setengah jam aku tunggu dia tapi tak sampai sampai pun . Aku terus menaip sesuatu .

You : 

Wehhh.... Minyoung jadi tak ?

Kau tidur lagi ke ?

Her [ J.J.K ]Where stories live. Discover now