14

325 38 0
                                    


Dengan langkah yang malas aku berjalan menuju ke arah bilik tarian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dengan langkah yang malas aku berjalan menuju ke arah bilik tarian. Aku berhenti seketika apabila kepala aku terasa sakit seolah-olah  mencengkam kulit kepala aku.

Aku terasa lemah harini. Aku tak ada semangat nak datang sekolah. Kalau aku tau cikgu mulut itik tu tak datang harini dah lama aku ambil cuti.

Ni semua sebab kerja khusus. Kebelakangan ni aku tak tidur malam sebab nak siapkan kerja khusus dan aku jarang makan sebab barang kat rumah tak ada so aku hanya minum air je.

Sampai sahaja aku terus menolak pintu bilik tarian. Aku terpandang seseorang yang sedang menunggu kehadiran aku.

“ Awak nak apa jumpa saya ni jungkook " tanya ku dalam keadaan malas.

“ Nothing , aku saja nak jumpa kau " jawab nya sambil memandang kearah aku.

“ Sorry saya sebenarnya tak ada masa nak layan awak. Saya banyak lagi kerja khusus yang tak siap " kata aku sambil menuju ke arah pintu keluar.

“ Kau nak siapkan kerja khusus ke atau tak sabar nak jumpa dengan taehyung " cantas nya sambil berjalan menuju kearah aku.

“ Apa yang awak merepek ni. Saya nak jumpa dia sebab apa ? . Kalau awak tak tau apa apa pasal saya jangan suka suka nak tuduh macam macam "  balas aku dengan geram .

“  See , nampak sangat kau tipu. Aku just tanya je . Yang kau nak marah marah ni asal. aku tak suka kau rapat dengan taehyung "

“ Apa masalah awak ni jungkook. Awak siapa nak suruh saya tak yah rapat dengan taehyung"

“ SEBAB AKU TAK SUKA LA AKU CAKAP ! . AKU TAK SUKA TENGOK KAU BERMESRA DENGAN TAEHYUNG  !! FAHAM TAK  !!! "

Aku terkaku

Dia tak pernah tengking aku macam ni. Mata aku yang sudah kemerahan aku tahan dari megeluarkan air mata .

“  Apa perasaan awak bila nampak saya bermesra dengan taehyung dan tu la perasaan saya bila saya nampak awak bermesra dengan JIYEON !!! SAYA BENCI PERASAAN TU !!! TERMASUK LA AWAK !!! " tengking aku kearah jungkook.

Aku dah tak boleh tahan dengan perasaan ni. Aku benci perasaan cemburu. Aku tau aku dah sayang dia sampai aku obses.

Aku menuju ke pintu keluar tapi langkah aku terhenti apabila sakit kepala menyerang lagi. Aku terasa diri di awang-awangan. Mata aku menjadi kabur sepenuhnya dan aku tak dapat seimbangkan badan. Serta merta segalanya menjadi hitam.

✿✿✿✿✿✿

“ Macam mana dengan keadaan dia noona ?  "

“ Dia dalam keadaan okay cuma dia perlukan rehat . Punca dia pengsan disebabkan dia tak cukup tidur dan satu lagi masa saya check degupan jangtung dia. Saya terdengar perut dia berbunyi kuat. Saya rasa dia terlalu penat dan dia hampir tak makan dalam beberapa hari. Saya sarankan lepas je dia terjaga saya nak awak bagi di makan dan saya akan sediakan ubat " terang nya dengan panjang lebar.

“ Kalau macam tu saya mintak diri dulu nak pergi beli makanan " lepas je aku meminta diri aku terus meuju ke arah kantin.

Sedang aku jalan aku terjumpa minyoung yang sedang menuju kearah kelas

“ Minyoung "

“ Jungkook buat apa kat sini. Ouh ya awak ada nampak hana "

“ Dia ada kat bilik kesihatan sebab pengsan "

“ What ! Bilik kesihatan say- "

“ Tak payah biar aku je yang jaga dia. Aku tak nak orang lain tau yang hana ada kat bilik kesihatan lagi lagi taehyung. Pasal hana jangan risau nanti biar aku hantar dia balik "

“ Haih saya dah pesan dengan hana tu jangan berjaga malam tapi dia degil nak sangat siapkan kerja khusus cikgu mulut itik tu "

“ Jap dia berjaga malam sebab buat kerja khusus ? "

“ Ya , sebenarnya dia kena denda sebab asyik tak masuk kelas so cikgu mulut itik tu suruh dia buat kerja khusus. Cikgu nya bagi masa 4 hari mana cukup dah la banyak sepatut nya cikgu nya nak harini tapi cikgu tak datang lagipun saya rasa dia pengsan pun sebab tak makan. Kat rumah dia tu mana ada makanan "

Aku mengeluh

“ Thanks bagi tau. Aku pergi dulu "

Nampak nya aku dah salah faham pasal hana.

✿✿✿✿✿✿

To be continued

Her [ J.J.K ]Where stories live. Discover now