“ Ada apa nak jumpa eomma ni ? . " ujar wanita itu dengan memandang pelik pada anaknya . Ya memang pelik . Tidak pernah pernah anaknya mahu berjumpa sebegini.
“ Kook ada benda nak bincang dengan eomma . Hal penting . Eomma bolehkan luang masa sikit dengan kook sekejap " tanya nya dengan penuh harapan .
“ Boleh sayang anything for you . Benda apa yang penting sangat sampai tak boleh tunggu eomma kat rumah kenapa kat office eomma ? . " tanya nya dengan curiga.
“ Kook dah pikir masak masak pasal masa depan kook . boleh tak eomma hantar kook belajar luar negara ? . " tanya nya .
“ Kenapa tiba tiba je ni ? Bukan masa tu bukan main beria lagi kamu tak nak pergi luar negara . Kenapa tiba tiba je nak pergi luar negara ? Macam mana dengan orang yang kamu suka tu ? " dia memandang anak nya yang kelihatan agak sayu.
Ya dia perasan dengan perubahan anaknya . Mata kelihatan sembab macam baru lepas nangis dan pikiran anaknya itu kosong . Dia perasan juga bila dia sebut pasal hana riak wajah anak nya sangat sayu ketika itu.
“ Kook nak mulakan hidup baru . Kook nak berdikari kat sana nanti bila kook dah berjaya kook akan ambik alih syarikat yang eomma usahakan sekarang . Kook tak sanggup nak tengok eomma usahakan sorang sorang . Boleh kan eomma " kata anak nya untuk meminta kepastian dari eomma nya itu.
“ Kalau itu yang kamu minta eomma tak boleh halang . Eomma boleh je uruskan syarikat tu sorang sorang lagipun eomma ada kaki tangan yang selalu bantu eomma ketika eomma kesusahan. kamu tak perlu risau tentang eomma . Kook kamu pasti dengan dengan keputusan kamu ni ? . Kamu betul betul nak belajar kat luar negara ? . " Tanyanya untuk kepastian .
“ Kook pasti eomma . Kook dah pikir masak masak pasal benda ni . Dan keputusan kook adalah muktamad. " yakin nya .
“ Bila kamu nak pergi ? " .
“ Dalam minggu ni "
Dia pasti mesti ada sesuatu yang bermain dalam kepala anaknya itu tak lain tak bukan iyanya pasal hana . Mesti ada sesuatu berlaku antara mereka . Firasat seorang ibu tak pernah salah.
✿✿✿✿✿
Aku menunggu ketibaannya dengan sabar . Sekali sekala aku melihat jam di tangan nya . Haihh lama nya. Datang ke tak dia ni kalau tak datang aku balik.
Baru sahaja dia nak bangun dari tempat tiba tiba ada seseorang menarik kerusi di hadapan dia.Datang pun .
“ Asal kau nak jumpa aku ni ? " tanya lelaki itu dengan angkuh.
“ Ada benda yang aku nak bincang dengan kau " ujar aku .
“ Kau nak bincang pasal apa ni jungkook ? " .
YOU ARE READING
Her [ J.J.K ]
FanfictionA small mistake leads to a love affair between the perpetrator and the victim "Gambar yang kau post semalam bukan gambar kau tapi gambar orang lain. " " Siapa kat kelas ni username ig dia ‛Hana_kang' " " Oh shit "