15

333 37 0
                                    

Aku terjaga dari tidur yang lena

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku terjaga dari tidur yang lena. Sedaya upaya aku cuba memfokuskan image yang berada di sekelilingnya  . Benda pertama yang dia nampak dengan jelas adalah sebuah bilik putih dengan bau ubat.

Ah , Aku rasa aku tau aku kat mana.

“ kau dah sedar ? "

Aku menoleh kearah suara yang berada di sebelah kanan.

Jungkook ?

Aku cuba mengingati apa yang sudah terjadi dan -

Yes !  aku dah ingat

Aku cuba bangun dari dari katil tapi pergerakan aku terhenti apabila kepala aku terasa berat. Pening .

“ kau okay tak  ? " tanya dia sambil memegang bahu aku. Dengan pantas aku menepis tangan dia supaya tidak menyentuh aku.

“ Saya nak balik " 

“ Biar aku hantar kau balik "

“ Tak payah saya boleh suruh minyoung ambil " 

“ Sekarang dah pukul 10 malam. Aku rasa minyoung dah tidur sekarang ni "

Haishhh...

Aku melihat jam yang berada tidak jauh dengan kedudukan aku

10.00 malam

Lama nya aku pengsan

“ Kalau macam tu saya boleh suruh taehyung ambik saya " jawab aku dengan selamba.

“ Asal kau degil sangat ni. Naik jelah dengan aku yang kau nak menyusahkan orang suruh ambik kau ni dah kenapa ? Apa guna nya aku kat sini  " marahnya .

“ Saya tak nak naik dengan awak . Saya menyampah tengok awak " jawab aku tanpa berlapis

“ Aku mintak maaf sebab tuduh kau macam macam pagi tadi " katanya sambil memandang kearah aku.

“ sorry not sorry , trash not allowed " kata aku dengan sedas dan terus meninggal kan dia.

✿✿✿✿✿

Jawab la

Haishhh

Dah 3 kali aku call minyoung. Tak angkat pun. Selalunya time macam ni memang dia dah tidur.

Tak kan aku nak call taehyung pula.

Lantak la asalkan aku dapat balik

Tut ...

Tut....

“ hello sape ni ? "

“ Taehyung ni saya hana " 

“ ooo hana. Kenapa call ? "

“ Taehyung boleh tak awa--- ”


Belum sempat aku mahu bercakap. Tiba tiba ada seorang yang telah merampas telefon aku dan terus memutuskan talian.

Aku segera menoleh

“ Apa masalah awak ni "

“ Masuk kereta sekarang " arahnya sambil menunjukkan kereta dia yang tidak jauh dengan aku.

“  Kan saya kata saya tak nak balik dengan awak !! "

“ Kau pilih , kau nak naik ngn aku atau kau jalan kaki. Fon kau aku ambik. Kalau kau nak tunggu bas atau teksi aku rasa esok pagi baru dia datang "

Aku memandang dia dengan tajam. Makin lama aku kenal dia makin menyampah aku dengan perangai dia yang suka ugut.

Sabar hana

“ Okay fine saya jalan kaki "  kata aku dan terus berjalan melepasi dia

Belum sampai 5 langkah tangan aku dah ditarik dengan kasar

“ Lepas la jungkook " aku meronta untuk melepas kan diri

“ Orang yang degil macam kau ni memang patut kena paksa. Kalau aku tak paksa kau nanti kau naik lemak " kata nya

Sampai sahaja di kereta dia terus segera menolak aku masuk

“ Damn. i really fucking hate you , Jeon "

“ Ouh really kalau macam tu aku akan tukar perasaan benci tu jadi sayang " katanya sambil tersenyum sinis.

           
✿✿✿✿✿

To be continued

Her [ J.J.K ]Where stories live. Discover now