13

335 39 1
                                    

“ Awak suka saya ke jungkook ?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ Awak suka saya ke jungkook ? .  "

Soalan yang aku ajukan kepada dia hanya tergantung sepi tanpa memberikan sebarang jawapan.

Aku meneliti wajah nya yang kelihatan gelisah apabila aku menanyakan soalan itu kepada dia.

Kbat sangat ke soalan aku ?

Susah sangat ke dia nak jawab soalan aku ? Cakap je la yang kau suka atau tak . Kenapa kau buat jantung aku makin berdebar.

Aku memandang dia yang sedang merenung wajahku. ia membuatkan aku rasa tak selesa dengan pandangan dia.

Aku mengeluh

Belum sempat dia mahu membuka mulut. Aku terlebih dahulu memotong percakapan dia.

“ Its okay , awak tak perlu jawab soalan saya dan lupakan apa yang saya tanya tadi. " 

Walaupun aku mahu tahu jawapannya tapi lebih baik aku tidak tahu sebab kemungkinan dia akan jawab yang dia anggap aku sebagai kawan.

Aku tak nak bertepuk sebelah tangan dan aku takut lepas je aku tau perasaan dia. Mesti dia mengelak dari aku.

“ Mmm.... Saya nak kena masuk kelas sekarang. Sebab sekarang time addmath saya tak nak kena marah dengan cikgu bibir tebal. Bye "
Lepas je aku berkata kepada dia aku terus bangun dan pergi kearah pintu keluar rooftop.

Baru sahaja aku mahu keluar. Jungkook bersuara.

“ Aku minta maaf sebab tak dapat jawab soalan kau sekarang tapi satu hari nanti aku akan bagi tahu perasaan aku terhadap kau. Aku janji "

 ✿✿✿✿✿✿


Aku menunggu minyoung di bus stop sambil tu kaki aku hayun kan kedepan dan kebelakang.

Mana minyoung ni !

Dah setengah jam aku tunggu kat sini. Tiba tiba aku terdengar guruh menandakan ia akan hujan tak lama lagi.

Lama kelamaan hujan mula turun dengan lebat. Aku segera bangun dari tempat duduk ku. Aku menyeluk poket blazer untuk mengeluar fon.

Alu melihat jam yang tertera sudah pukul 7.30 petang.

Aku terus membuat panggilan 

Hello

Sape ni ?

Hello

Minyoung

Ni aku hana

Kau kat mana ?

Kata nak ambik aku kat sekolah

Alamak hana sorry sangat sangat

Aku lupa nak bagi tau kau yang aku ada dinner dengan family aku.

Sorry weyy

Kau ni aku dah tunggu lama kat sini

Babi la kau

Lain kali jangan nak berjanji dengan aku

Aku benci orang yang tak tepati janji

Aku merajuk setahun dengan kau

Bye


Lepas je aku kata dengan dia terus aku menamatkan panggilan. Haih sekarang dah la hujan. Macam mana aku nak balik. Dah nak dekat malam pulak tu.

Sejuk

Tiba tiba ada sebuah kereta berhenti di hadapan bus stop yang aku duduk sekarang. Aku memandang kearah kereta tersebut. Bila lihat lama lama macam kenal je kereta ni.

“ Hana "  jerit dia. Sambil menurunkan tingkap kereta.

“ Taehyung ? " kata aku dengan terkejut. Aku melihat dia yang keluar dari kereta dan menuju kearah aku.

“ Kenapa kau tak balik lagi ? Dah lewat ni " tanya dia dalam nada kerisauan .

“ Saya balik dengan minyoung tapi dia tak jadi ambil saya sebab dia ada hal. Awak dari mana ? kenapa tak balik lagi ?  "  soal aku

“ Aku baru lepas habis training bola. Kebetulan aku nampak kau kat sini tu yang aku datang  " jelas nya

“ Jom aku hantar kau balik .  lagipun sekarang tengah hujan lebat. Aku rasa kau takkan dapat bus kalau waktu macam ni " kata nya

Wait-

Hantar aku balik

No way

Dia tak boleh tau identiti aku

Tapi sekarang dah nak malam. Betul jugak cakap taehyung kalau aku nak cari bus time macam ni memang tak ada la jawab nya.

“ Hmm... Boleh la kalau macam tu " jawab aku sambil berjalan ke arah kereta taehyung.

“ Hana kejap "  kata nya sambil memegang tangan aku.

Aku pandang dia yang membuka baju blazer dah menyarung kearah badan aku. Aku tidak menolak malah aku memperbetulkan baju yang dia bagi pada aku .

“ Aku tau kau tengah sejuk sekarang. Pakai la baju aku nanti esok kau pulangkan " katanya sambil membetulkan rambut aku yang sudah basah akibat terkena tempias hujan .

“ Terima kasih taehyung "  ucap aku sambil tersenyum kearah nya.

✿✿✿✿✿✿


Aku berdengus kasar kerana terlambat bertindak . Dari jauh dia sudah nampak kelibat hana yang keseorangan di bus stop . Malangnya dia terlambat sampai kerana dia terjatuh ketika dia berlari menuju ke tempat parking kereta serta kunci keretanya yang hilang menyebabkan dia terpaksa mencari dalam hujan .


Rambutnya yang basah diraup kasar . Mata nya tak lepas melihat hana dengan taehyung. Kelihatan mereka sungguh mesra seperti pasangan kekasih .

Muka aku kelihatan merah padam apabila taehyung menyentuh rambut hana .

Aku cemburu ke ?

Ya aku memang sedang cemburu sekarang .

Aku memandang pemergian kereta yang berada tidak jauh dengan kedudukan kereta aku.

Ketika ini aku sedar dengan perasaan aku terhadap hana . Perasaan cemburu serta perasaan untuk hana menjadi miliknya .

Aku takkan benarkan taehyung dekat dengan hana

Aku jeon jungkook akan dapatkan apa yang aku nak dan aku akan buat benda tu sampai berjaya .

✿✿✿✿✿✿

To be continued

Her [ J.J.K ]Where stories live. Discover now