10

366 37 1
                                    

“ Kau betul ke nak masuk rumah hantu ni ?"Tanya nya untuk meminta kepastian dari aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

“ Kau betul ke nak masuk rumah hantu ni ?"Tanya nya untuk meminta kepastian dari aku.

“ Saya teringin nak masuk. Kenapa ? Awak takut hantu ehh jeon jungkook "
Kataku sambil mengejek.

“ Aku just risaukan kau !! Kau kan first time nak masuk rumah hantu mana tau kau ada lemah semangat ke "
Katanya sambil memandang aku.

Aku yakin yang aku tak takut dengan hantu.. Hek eleh setakat hantu apa la sangat. Lagipun bukan hantu betul pun.

“ Eleh cakap je lah yang awak takut nak masuk rumah hantu... Awak jangan risau kalau awak takut awak berdiri belakang saya nanti ehh " kata aku dengan berlagak.

“ apa apa jelah dah jom masuk " katanya dan terus dia menarik tangan aku supaya masuk dalam rumah hantu.

Aku memandang sekeliling... Tak ada la seram mana. Dengan keberanian yang aku ada aku terus melepas kan pegangan dari jungkook dan terus berjalan meninggalkan dia yang berada di belakang.

Dapat aku dengar jungkook memanggil nama aku tapi aku abaikan hehehe nampak sangat dia takut. Baru sahaja aku mahu membelok tiba tiba ada satu makhluk menyergah ke arah aku.

“ Arghhhh"

Aku menjerit dengan kuat menandakan aku takut dengan makhluk yang berada di depan aku. Aku terus berpatah balik ke arah jalan yang aku lalu tadi.

Aku terus berlari mencari jungkook memandangkan dia masih berada di belakang.

“ Jungkook " aku memanggil nama nya. Aku sedar yang aku takut sekarang ni. Aku tidak henti menjerit kerana banyak hantu menyergah ke arah aku.

“ Jeon jungkook " aku memanggil nama nya lagi. Aku terduduk di situ. Air mata aku tak lepas mengalir dari tubir mata.

“ Jungkook mana awak !! Saya takut " kata aku dalam nada tersendu .

Tiba tiba aku dapat rasakan ada seseorang memegang bahu aku. Dengan terkejut aku terus menjerit

“ Ni aku la jungkook " kata dia yang berada di hadapan aku. Dengan segera aku terus memeluk dia dengan erat seolah olah aku tak nak kehilangan dia.

“ Jungkook saya takut "

“ Dah jangan takut aku takkan tinggalkan kau. Sekarang jom kita cari jalan keluar " kata nya dengan lembut. Sedikit sebanyak aku rasa selamat berada di sisi dia.

✿✿✿✿✿✿

Aku tunduk memandang lantai.. Haishhh mana aku nak letak muka lepas ni. Pipi aku yang dari tadi merah aku pegang. Aku malu dengan apa yang dah jadi.

Aku menyesal sebab cakap besar tadi... Aku tak tau pun yang aku ni jenis  takut dengan hantu. Sambil aku mencarut dekat diri sendiri mata aku melilau mencari kelibat jungkook.

Lama nya dia pergi beli ais krim . Ke dia pergi buat ais krim. Ahh lantak lah sekarang ni aku kena cari jalan macam mana nak mengelak dari jungkook.

Lepas je aku keluar dari rumah hantu tu tak habis habis dia sakat aku.Tak suka lahh.

“ Nah ais krim kau " katanya sambil menghulur ais krim berperisa vanilla. Aku terus menyambut huluran dia

“ Thanks "

“ Aku sepatut nya rakam muka kau time kat dalam rumah hantu tu. Mana tau boleh jadi viral HAHAHAHA " kata nya dalam nada mengejek. Dengan geram aku terus mencalit sedikit aiskrim yang aku tengah makan dan terus calit dekat hidung dia

“ Dah dah la sakat saya. Saya mana tau yang saya ni mudah takut "

“ Okay okay aku berhenti. Aku suka tengok kau tengah marah sebab kau comel " katanya dengan perlahan. Walaupun perlahan tapi dapat didengari oleh aku.

“ Awak cakap apa "

“ Nothing "

“ Awak cakap saya comel enn saya dengar "

“ Dah tu kalau dah dengar kenapa tanya "

“Saja "

Aku pandang telinga jungkook yang kemerahan menandakan dia sedang malu. Hehehe dia malu pun comel. Aku harap masa akan terhenti sekarang sebab aku mahu meluang kan masa yang ada dengan dia.

Walaupun aku banyak masa lagi tapi aku perlu menghargai setiap masa yang aku ada dengan dia kerana aku tau yang hubungan ni tak kan kekal dan aku tak tau yang ia akan berakhir dengan baik atau buruk.

Aku harap sangat dengan masa yang aku ada aku nak cipta memori yang indah bersama dia supaya aku tak kan menyesal bila aku kehilangan dia.

✿✿✿✿✿

“ Kenapa awak oder kek ? Kita kan baru je lepas makan " kata nya dengan pelik

“ Saja , aku teringin nak makan kek harini " kata aku dengan selamba.

Aku tersenyum bila melihat hana yang sedang menikmati kek.

“ Kau sebenarnya anak orang kaya kan" kata aku untuk kepastian

“ Kalau saya cerita kat awak boleh tak awak simpan rahsia " kata nya dengan mulut yang penuh. Comel

“ Memandang kan kau simpan rahsia aku so aku akan simpan rahsia kau "

“ Saya memang anak orang kaya. Rumah yang saya duduk tu adalah rumah yang eomma belikan kat saya. Eomma dengan appa saya tak ada dekat sini diorang sekarang dekat US "

“ Kenapa kau tak duduk dengan keluarga kau ”

“ Kalau saya duduk dengan mereka pun saya bukan dapat layanan dari seorang appa dengan eomma. Mereka sibuk dengan syarikat mereka sampai abaikan saya walaupun saya dapat apa yang saya nak tapi saya tak pernah dapat kasih sayang dari seorang eomma appa sebab tu saya ambil keputusan untuk stay dekat korea sekurang-kurang nya saya masih ada minyoung " kata nya dengan panjang lebar. Sekarang ni aku faham keadaan dia.

“ sekurang -kurang nya kau masih ada aku. Maksud aku kalau kau anggap yang kau tak ada orang yang ambil berat pasal kau tapi kau masih ada aku "

Jantung aku berdegup dengan laju menandakan aku gelisah dengan perasaan aku. Aku rasa selesa bila ada dengan hana dan bila aku pandang muka dia jantung aku tak berhenti berdegup dengan laju.

Kenapa dengan aku

Aku suka dia ke ?

✿✿✿✿✿✿

“ Mmm... Jungkook terima kasih sebab bawak saya jalan jalan harini "
Kata aku sambil tu aku memasukkan kata laluan rumah aku

“ Sama sama oh ya nanti kalau ada masa kita keluar lagi "

“ Okay bye " baru sahaja aku mahu masuk jungkook memanggil nama aku

“ Hana "

“ Ya "

“ Thanks "

“ For what "

“ Harini hari jadi aku so aku nak berterima kasih sebab kau luangkan masa dengan aku " katanya sambil tersenyum manis ke arah aku.

“ Kenapa awak tak bagi tau kalau tak kita boleh celebrate tadi "

“ kita dah celebrate tadi aku kan ada oder kek .  lagipun aku rasa harini hari jadi yang paling best dalam hidup aku sebab kau ada dengan aku harini. Bye jumpa isnin " lepas sahaja dia cakap begitu terus dia bla macam tu.

Tanpa aku sedar aku tersenyum sendiri bila teringat kata kata dia .

Kau selalu buat jantung aku berdegup

Aku mengaku yang aku dah mula suka dekat orang yang bernama jeon jungkook.

✿✿✿✿✿✿

To be continued

Her [ J.J.K ]Where stories live. Discover now