21

346 35 1
                                    

 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

 

“  Wehh... Serius la jungkook dengan jiyeon dah putus ? Asal boleh putus ? "

“ Entah la dengar cerita jiyeon tu curang dengan jungkook "

“ tapi kan aku tengok jungkook tu tak kesah pun bila diorang putus .. Siap gelak lagi dengan si beomgyu "

“  pastu kan aku ada la nampak yang jungkook tu mana suka sangat dengan si jiyeon tu. Dia macam terpaksa layan perempuan tu "

Aku menggulingkan bebola mata . Tak habis habis pasal jungkook . Tak ada gosip lain ke ? Aku muak dengar nama dia . Dalam sehari pun aku asyik dengar nama dia viral je .

Sedang aku berjalan merantau sekolah .. Cehh merantau konon padahal sekarang kena denda HAHAHA .

Sejak jadi senior ni makin lama kebodohan dia tu tak boleh simpan . Ada je nak keluar kan .

Bayangkan la aku yang tengah sesap tidur kat belakang tiba tiba kena baling dengan buku . Siapa je tak marah. Memang satu kelas tadi terkejut dengar aku mencarut .

Normal la kalau mencarut. Semua orang pernah mencarut kan . But harini first time aku mencarut kat kelas selalunya kalau aku mencarut pun kat minyoung je .. Hehehe

Sedang aku berjalan aku ternampak seorang perempuan sedang bercium di sebalik tembok .

Haihh aku tak tau la dalam ff ni memang nak suruh mata aku tercemar dengan benda maksiat ke macam mana ? .

Please la ... I'm still innocent.

Bila perhati kan lama lama aku rasa aku kenal perempuan tu but aku tak kenal laki tu .

Tu bukan ke jiyeon ?  T...tapi siapa laki tu . So betul la yang jiyeon ni curang dengan jungkook.

Patut ke aku biarkan or buat sesuatu untuk kebaikan ..

Apa yang baik nya ?

Patut ke aku snap and then sebarkan biar semua orang tau perangai dia.

Yess great idea ..

Aku terus mengeluarkan telefon dari poket blazer .. Dalam beberapa kali aku tekan butang camera aku dah dapat gambar diorang.

Padan muka

Dengan jahat aku menuju ke arah mereka tapi langkah aku terhenti apabila ada sepasang tangan menarik aku pergi kearah lain .

Dengan keadaan terkejut aku terus memandang siapa gerangan tersebut.

Mata aku terus membulat . Apa dia nak ? Dia nampak ke apa yang jiyeon buat .

Sampai di rooftop dia terus melonggarkan pergelangan tangan aku . Aku memandang wajah dia yang kelihatan sayu . Pandangan mata dia lain tak sama seperti aku selalu lihat.

Belum sempat aku mahu mambuka mulut. dia terlebih dahulu menyambar bibir aku.

Aku terkejut dengan tindakan dia . Dengan segera aku menolak dia supaya dia melepas kan ciuman tersebut tapi dia masih erat memegang tangan aku dan dia memperdalam kan ciuman sehingga membuat aku terasa lemas.

Dengan kudrat yang aku ada . Aku terus menolak dia dengan kuat dan  menampar muka dia sehingga menyebabkan dia terpaling sedikit.

Nafas aku tak teratur buat masa sekarang . Perasaan aku bercampur baur . Tindakan dia tersebut membuatkan aku terkejut , marah semua ada .

Dia memandang wajah aku . Air mata nya gugur dengan deras . Dia menangis .

“  Awak dah melampau jeon jungkook . Awak tau tak apa yang awak cuba buat kat saya tadi ? " aku menengking dia dengan kuat.

“  Hana tak boleh ke kau berikan aku peluang kedua ?  . Aku mintak maaf sebab buat kau terluka . Aku sedar yang aku makin sayangkan kau " kata nya dengan air mata yang makin deras mengalir

“ Kenapa baru sekarang nak mengaku . Stop it jungkook . Jangan jadi bodoh. Lepas apa kau buat kat aku . Baru sekarang kau nak mengaku yang kau sayangkan aku. Sorry . aku dah tak nak termakan dengan kata kata kau " ujar aku dengan geram.

“ Kau tak pernah bagi aku explain . Kau ego tak nak tau kebenaran dan kau terlalu selfish untuk kebaikan kau . Kenapa perlu tipu diri sendiri sedangkan kata hati lain dan kata mulut lain yang kau masih suka kan aku " dia memandang aku dengan pandangan tersirat.

“ Nope kau salah jungkook aku tak pernah selfish dan aku dah tak ada perasaan dekat kau . So kau dah tak payah nak pikir pasal aku . "

“  Aku bagi kau dua pilihan sama ada kau nak ada hubungan dengan aku atau hubungan kita betul betul berakhir disini. "  tanya nya dengan serius .

Aku patut akhiri permainan ini . Soal menyesal . Aku yakin yang aku tak akan menyesal dengan keputusan yang aku buat .

“  Okay fine aku pilih untuk kita akhiri hubungan kita di sini . Kalau kau sayang aku . Aku nak kau hormat dengan keputusan aku dan kalau kau betul betul sayang kan aku . Tolong pergi dari hidup aku . Aku tak kesah kau nak pergi mana asalkan kau tak muncul dekat depan aku . Please aku merayu "  ujar aku .

Ya tu keputusan aku. 

Kedengaran tangisan nya makin kuat . Kelihatan lelaki ni sangat terkesan dengan kata putus yang aku baru ucapkan . Sedaya upaya dia cuba menstabilkan badan nya . 

“  A..aku hormat dengan keputusan kau dan aku akan ikut apa yang kau nak demi kebaikan kau . And ini adalah kata kata terakhir bagi aku . A..aku nak kau cari lelaki yang lebih baik dari aku and jaga kesihatan kau . Aku nak kau tau yang perasaan aku bukan sekadar sayang tapi lebih dari itu. Cuma ia tidak terungkap dari awal . Aku cintakan kau sebagai seorang wanita . Dan kenangan manis  yang kita cipta selama ni tak akan aku lupa kan . Selamat tinggal kang hana "

Dia terus meninggalkan aku dengan keadaan yang masih terpaku.

Sedikit demi sedikit air mata aku mengalir dengan deras . Kata kata nya membuatkan aku terkenang dengan kenangan manis .

Dia cintakan aku . Kenapa aku tak sedar selama ni . Kau ego hana , selfish. Dan sekarang kau menyesal kan ? Kau memang perempuan bodoh . Bodoh sebab lepaskan lelaki yang betul betul ikhlas dengan kau.

Dan kau memang patut menyesal dengan apa yang kau dah buat .

✿✿✿✿✿

To be continued

Her [ J.J.K ]Where stories live. Discover now