ASKP 🍩 8

824 57 5
                                    

"Nah, boss kasi kau kerja. Dia kata kalau kau asyik main game je nanti dia nak sekat wifi syarikat untuk phone dan komputer kau" ucap Mawar lalu meletakkan sebuah fail di atas meja Yana.

Yana menaikkan wajahnya ke arah Mawar. Perlahan bibirnya mencebik.

"Ala boss tu sikit-sikit ugut nak sekat wifi aku. Aku guna sikit je" rungut Yana lalu mematikan henfonnya.

Mawar hanya menjeling Yana yang asyik merungut. Yana meletakkan henfonnya ditepi dan mengambil fail yang diberikan Mawar.

Dia membelek fail tersebut dengan teliti. Mawar meneruskan kerjanya di komputer. Asyik Yana membelek fail tersebut, matanya tertancap pada satu nama.

Dahinya berkerut, keningnya bertaut. Satu rasa yang naik di hati.

Hurmmmm...

'Ni kan nama dia. Takkan dia yang nak upah aku jadi ID rumah dia?. Mungkin orang lain kot. Takkan la dia?' Soal hati kecil gadis itu.

Jarinya pantas menyelak ke halaman yang seterusnya.

'Tapi kalau ya, tak ke naya aku kena buli dengan dia lagi?. Baik aku tanya Mawar, dia yang kasi aku fail ni' tambah hati Yana lagi.

Yana memusingkan badannya dan menghadap Mawar. Baru sahaja dia ingin bersuara Mawar terlebih dahulu memotongnya.

"Ma--"

"Weh, aku gerak dulu. Customer call. Bye" ucap Mawar lalu mengemaskan barangnya.

"Kejap. Aku nak tanya pasal customer ni. dia ni..."

"Aku tak tahu apa-apa. Nak tahu tanya Rasya"

"Macam mana kau tak tahu? kan kau..."

"Aku dah lambat bye!"

Mawar terus mengambil begnya dan berlalu pergi. Yana sudah mendengus geram melihat perlakuan rakannya.

Nafas dihela panjang meminta dirinya bertenang.

"Okay, Relax. Kita cuba dulu. Kalau betul tu dia, kita kasi je rezeki ni kat orang lain" ucap Yana sendirian lalu mencapai henfonnya.

Dia mendail nombor seseorang dan meletakkan henfon tersebut di telinganya.

Jari runcingnya mengetuk permukaan meja menunggu panggilannya disambung kepada gerangan tersebut.

"Hello, ni Encik Akif ke?" Soal Yana saat talian sudah disambungkan.

"Ye ni saya. Siapa ni?" Ucap suara tersebut sopan.

"Saya Yana, dari Dream Home Design Holding. Syarikat kami ada menerima tempahan untuk mendekorasikan rumah Encik. Betul ke?"

"Bukan rumah saya. Rumah mak saya. Baca la betul-betul"

"Sama je. Encik yang buat tempahan. Jadi kami fikir ini rumah Encik"

"Ye lah. Suka hati kau la"

"Jadi Encik nak jumpa kat mana?"

"Mana-mana je lah. Janji tempat makan"

"Makan je tahunya"

"Ei! Suka hati saya lah. Awak pun makan kan"

"Ye lah. Encik hantar location nanti saya datang"

"Okay. Tapi jangan lambat. Saya tak suka orang lambat.

"Ye lah. Tapi kalau encik yang lambat saya denda encik"

"Suka hati awak je nak denda pelanggan. Dah la bye"

TUT!

Yana memandang skrinnya yang kosong. Bibirnya diketap tanda geram.

Aku Suka Kau Lah Pendek! { EDIT }Where stories live. Discover now