"Nak rasa?Mia kata ni flavour baru"
Aidil angkat kening. Perlahan senyuman kecil ditarik.
"You lah suapkan I"
Wanita itu menarik muncung. Perlahan gelas kaca itu disuapkan ke mulut lelaki itu.
"Ermm, always sweet like you" Pipi wanita itu dikucupnya.
"Awwwww, baby!"
Terletus tawa mereka berdua. Namun, tawa itu terus terhenti saat satu figura berjalan mendekati mereka. Aidil terus menoleh ke arah Lia.
"You need to bring it more, don't you?"
Lia menarik nafas panjang. Terus sahaja gelas minuman itu diambilnya.
"Okay, I'll be back soon"
"You can take more than my time, baby"
Wanita itu sempat mengenyitkan sebelah matanya sebelum berlalu pergi. Aidil terus menoleh ke arah susuk tubuh itu.
"Ramai betul koleksi kau. Semalam macam lain, hari macam lain. Mana satu yang kau nak kejar ye?"
Aidil menghela nafas panjang.
"Bro, this is world, bro. Apa yang ada tu kita enjoy je lah. Lagipun dia yang nak kat aku, bukan aku kejar dia" selamba lelaki itu membalas.
Figura itu menarik senyuman sinis. Botol yang masih berbaki isinya itu dituangkan ke dalam gelas kosong. Dihirup airnya itu dengan penuh kenikmatan.
"Dyana? Aku dah dapatkan dia. Jadi kerja aku dah selesailah kan? Duit aku mana?"
Aidil tayang muka menyampah. Terus sahaja poketnya diseluk. Sehelai sampul surat diletakkan di atas mejanya, menghadap lelaki itu.
"Muka aku ni memang ada rupa bank persendirian kau ke? Plan kita tak habis lagi tau"
"I know" sampul coklat di capainya.
Bahagian atas sampul itu dikoyak dan isinya dikira secara kasar.
"Lelaki yang suka melekat dengan Dyana tu macam mana? Aku tak nak muka dia bersepah ya kat sana. Kalau tak, dengan kau sekali aku tembak" Aidil mula memberi amaran.
Perlahan senyuman sinis diukir. Sampul itu disimpan di dalam kocek hoodienya.
"Dia tak syak apa-apa tentang aku dengan Dyan. Nothing to worry. Aku gerak dulu. Ada 'barang' sikit nak beli" Figura itu terus bangun dari kerusi dan mengatur langkah untuk berlalu pergi.
Aidil hanya menghirup perlahan air miliknya. Jika begitu, tak perlulah dia risaukan apa-apa.
"Bie?"
"Yayang!"
"Tak sangka jumpa you kat sini. Lama dah kita tak dating sama-sama!"
"I busy sikitlah lately ni. Nak handle my business lagi. You know how fierce my dad right?"
"But I miss you"
Aidil tarik nafas panjang. Bising betullah dia orang ni. Wajahnya diangkat memandang rakannya dengan kekasihnya.
Eh, lelaki?!
" PFFFFT!" Habis tersembur air yang berada di dalam mulutnya.
Figura itu dan kekasihnya memandang Aidil yang sudah terbatuk-batuk seperti orang nazak di situ. Terus sahaja dia mendekati lelaki itu dan menepuk belakang badan Aidil bagi melegakan lelaki itu.
"Kau okay tak--"
"Jangan sentuh aku!" Tangan lelaki itu ditepis kasar.
Aidil cepat-cepat jauhkan dirinya dari lelaki itu. Figura itu terpinga-pinga melihat tindakan drastik lelaki itu.
"Tak, aku cuma--"
"KENAPA KAU TAK CAKAP KAU GAY?!"
Kekasih lelaki itu mula bercekak pinggang.
"Hello! Gay tu pun manusia juga okay?!"
Figura itu juga turut bersetuju dengan kekasihnya.
Aidil tarik nafas panjang. Kepala yang mulai berdenyut diurut perlahan. Tekak dia juga terasa perit sekali. Sakit betul dada dia tersedak air tadi. Nasib je tak mati tercekik.
"Urmmm, can anyone tell me what's going on?"
Semua yang berada di situ terus menoleh ke arah Lia yang baru tiba dengan dua botol minuman keras ditangannya.
Kekasih lelaki itu tarik senyuman sinis. Badannya dipalingkan memandang Lia.
"Glad to see you here, Lia. Please, please, please to tell your 'buaya friend' over there to not down looking us as a couple. At least we are loyal to each other than him. Huh! Bie, let's get rid from here and get some dating or anything. My head so u-turn, u-turn like persimpangan bulatan dekat jalan raya when he being like that"
Figura itu menarik senyuman kecil. Terus sahaja figura kekasihnya dituju dengan penuh semangat.
"As you wish, Love. I miss my bad guy so much" Lengan lelaki itu dirangkul erat dan mereka mula beredar dari situ.
Aidil menghela nafas panjang. Badan terus dibaringkan di atas kusyen kerusi tempatnya duduk. Lia cepat-cepat letakkan botol minuman itu dan mengurut lembut kepala lelaki itu.
"Are okay, Aidil? You want some drink?"
Aidil menggeleng tanda tidak mahu.
"Just bring me home. I need some rest. And privacy of course"
Lia mengangguk perlahan. Tubuh lelaki itu dibantunya supaya boleh berdiri dengan stabil.
"Lia? What's going on?Aidil, kau okay--"
"Dont, touch me!"
Aidil sempat menepis tangan lelaki itu. Zakry angkat kening tanda pelik melihat kekasaran lelaki itu. Wajah Lia dipandang sekilas meminta jawapan.
Wanita itu hanya tersenyum tanda segan.
"Just small matter. Drunk"
"I'm not drunk! Can you be faster? I feel unsafe if we keep standing in this place more longer. Maybe we should hire some bodyguard to keep me safe. I don't care how much it cost as long as they were girl and not men. Especially grunge guy with muscle and six bread on his stomach. I feel so phobia with guy these day. So glad I need him to catch that girl. If not, I might kill him right now. You need to stay with me until the ending of this story. We need to keep a distancing between him and me. Just say how much you want, I pay everything..."
Zakry terpinga-pinga memandang lelaki dan wanita itu beredar dari kelab malam ini. Perlahan nafas panjang dan dia terus beredar dari situ.
Sah mabuk!
YOU ARE READING
Aku Suka Kau Lah Pendek! { EDIT }
Teen FictionTHE SERIES OF ROZESMOON ( 1 ) COVER BOOK FROM @takjejaktanah 2019 All Rights Reserved ---------- ???? ---------- Bayangkan bila gadis annoying berjumpa dengan jejaka pembuli dan diorang bergaduh. Boleh meletup dunia ni weh! "Aku yang letak dulu!"...