Episode 3

6.2K 280 89
                                    

Darah terpercik di sekitar lantai di bilik bawah tanah mereka .

" aku dah kata ! Jangan sampai mayat anjing polis tu jumpa ! Kau memang tak tahu buat kerja kan ! Apa yang kau susah sangat nak buat ? " kata Jungkook sambil menumbuk seorang anak buahnya yang menjadi ketua kumpulan untuk menguruskan mayat polis semalam .

" aku - aku dah buang mayat dia semalam tapi aku tak pasti macam mana orang masih boleh jumpa ! " kata konconya .

Mukanya penuh dengan darah akibat dibelasah teruk oleh ketua gangster itu sendiri .

" setan ! Aku malas nak berurusan dengan kau ! " kata Jungkook sambil mengambil sebilah pisau yang karat di atas mejanya .

Lantas Jungkook arahkan anjingnya itu bangun dari lututnya selepas puas dipukul oleh Jungkook . Jungkook hampirkan pisau di bahagian perut konco tersebut .

" kau nak kata apa lagi anjing ? Aku bagi kau peluang " kata Jungkook

" tolong jangan bunuh aku ! Aku ada keluarga - "

ZUP !

Bunyi pisau yang karat itu menembus perut konconya dengan tersekat - sekat . Semakin dalam , semakin banyak darah yang mengalir di tangan Jungkook sendiri .

" maaf , aku dah bagi kau banyak peluang . Sabar sikit eh , aku tahu sakit tapi tak tembus lagi ni " kata Jungkook sambil melihat reaksi konconya yang sedang menahan kesakitan .

Jungkook mencabut pisau karat itu dengan sekali cabut . Dia menolak mayat konconya menggunakan kakinya .

" seekor anjing dah jadi bangkai . Bawak dia , pergi bagi anjing hitam makan . Kawan tikam kawan " kata Jungkook .

Beep ! Beep !

Jungkook mengesat darah di bajunya yang putih . Lantas dia menjawab telefon bimbitnya .

" Jungkook , datang bilik hujung perempuan tu , aku nak kau settlekan dia " kata Kim Hyun Po

---
Lepas beberapa minit , Jungkook buka pintu yang terletaknya Puan Lee.

" aku nak kau settle kan dia , tanya suami dia dekat mana . Tak dapat harini , aku bunuh dia serta merta " kata Kim Hyun Po .

Jungkook hanya memandang kepada Puan Lee . Nampak keadaanya lemah dan lebam satu badan . Terus Kim Hyun Po keluar dari bilik tersebut .

Jungkook tarik kerusi yang terletak di hadapan katil Puan Lee .

" mana suami kau ? Kau senangkan aku , kau bebas . Bolehlah kau jumpa anak kau " kata Jungkook

" aku kata aku tak tahu ! Aku tak jumpa mamat tu dah berapa tahun ! Buat apa aku nak ambil tahu pasal dia ! " kata Puan Lee

" kau tahu kan suami kau hutang aku berapa ratus ribu , kau nak bayar guna apa ? Setakat badan kau , tak cukup ! " kata Jungkook

" kenapa kau tak cari je dia ?! Kenapa nak kena libatkan aku jugak ! Aku merana kat sini sejak kau kecil sampai aku nampak kau jadi kepala setan sekarang " kata Puan Lee

" kau jugak dulu cakap yang kau sanggup buat apa je kan , asalkan kitorang tak sentuh anak kau " kata Jungkook sambil tekankan ayat terakhirnya .

Puan Lee tersentak dengan apa yang Jungkook katakan . Terus wajahnya bertukar serius selepas mendengar perkataan ' anak ' .

" jangan kau apa - apa kan dia . Dia cuma satu harta yang aku ada ! " kata Puan Lee

" ow , kalau tanya pasal suami kau tak jalan , apa kata kalau aku guna anak kau ? Mesti senang kerja aku kan " kata Jungkook .

Puan Lee terus turun dari katil dan memegang kaki Jungkook minta rayuan .

BTD ( Breath To Death )Where stories live. Discover now