Episode 20

2.7K 198 23
                                    

Malam tu jugak , tanpa lengah masa lagi , Jungkook bersama konconya telah tiba ke rumah Lee Mi Rae , ibu Jungkook .

Beberapa kereta telah berkerumun di situ dan menampakkan Park Tae Hwan sedang memegang ibunya sambil mengacukan pistol kearah kepala ibunya .

Jungkook yang mula panas dengan tindakan Park Tae Hwan mula memegang rapat pistol .

" kenapa ? Kesian dekat ibu kau ke ? Siapa suruh rampas barang aku !! Pergi mati perangai kau ! Kau rampas barang aku , aku rampas barang kau , aku nak tengok , kau merana macam aku ke tidak ?" Kata Park Tae Hwan .

" tolong lepaskan dia , itu je aku nak " kata Jungkook .

" kalau aku taknak ? Kau nak buat apa ? Gadaikan betina kau pulak ? " kata Park Tae Hwan terhadap Hae Yoon .

" jangan cabar kesabaran aku ! Kau nak ape sebenarnya ?! Bagitahu aku , jangan libatkan orang lain sebab aku yang rampas barang kau ! " kata Jungkook .

" senang , jawapan dah ada apa yang kau cakap tadi . Aku nak barang aku balik . Tanpa alasan , aku nak benda tu minggu depan , kalau tak , aku rogol mak kau depan mata kau sendiri ! " kata Park Tae Hwan .

Jungkook sudah tidak mempunyai kesabaran yang cukup terhadap Park Tae Hwan lalu Jungkook berlari menghampiri dia .

Bang !

Satu tembakan tepat kena di peha Jungkook . Jungkook mula rebah ke tanah tapi disambut kemas oleh Hae Yoon .

Kim Hyun Po mula mengacukan pistolnya ke arah Park Tae Hwan .

" aku tahu budak aku lembab , dia mentah lagi . Aku akan pastikan barang kau ada minggu depan . Kalau tak , k-kau bunuh je perempuan tu " kata Kim Hyun Po .

Jungkook seakan tidak percaya apa yang dikatakan oleh Kim Hyun Po . Dia sanggup tengok adik dia mati ?

" apa kau cakap ni ?! Dia mak aku , adik kau jugak-" kata Jungkook yang mengerang kesakitan .

" diam ! Masuk kereta . Kita deal benda ni minggu depan , siapa kalah , mati " kata Kim Hyun Po .

Hae Yoon mengiring Jungkook masuk ke dalam kereta sambil menahan pendarahan di peha Jungkook .

Semua konco Jungkook mula memandu kereta mereka pulang ke markas semula .
--
Malam tu ,

Jungkook dan Hae Yoon berehat di dalam bilik mereka . Jungkook hanya merenung jauh ke luar bilik sambil menunggu Hae Yoon untuk membalut lukanya .

Hae Yoon datang dengan bawa sebekas air , antiseptik , pembalut luka serta

Hae Yoon membuka balutan di peha Jungkook . Sebelum sampai sini , Hae Yoon mengoyakkan sedikit bajunya untuk menghentikan pendarahan di luka tersebut .

" kau tahu ke buat ? Aku takut luka aku makin luka nanti kalau kau tolong rawat " kata Jungkook .

" saya budak pbsm lah , saya tahulah . Tak ingat ke masa awak jatuh sebab langgar batu masa nak jumpa saya first time tu ? Saya jugak yang rawat " kata Hae Yoon .

Jungkook makin was-was bila Hae Yoon yang buat sebab dulu pun Jungkook yang rawat sendiri kaki dia .

" kenapa kau koyakkan baju kau ? Takde kain ke nak tahan darah tu ? " kata Jungkook .

" diamlah , banyak bunyi pulak . Tahan sikit eh " kata Hae Yoon apabila mengambil keluar peluru di peha Jungkook menggunakan skalpel .

" argh , sakit gila ! " kata Jungkook persis budak kecil .

Hae Yoon terus mengelap luka tersebut dengan antiseptik lalu membalut luka tersebut dengan rapi .

" pergi tukar baju , basahkan badan sikit je . Jangan sampai kena luka ni . Takut makin teruk . Lagi satu baju saya dah sediakan dalam toilet , pakai dalam tu je . Lepastu nanti seluar ni buang je sebab dah koyak- " kata Hae Yoon .

BTD ( Breath To Death )Where stories live. Discover now