Episode 2

6.8K 311 68
                                    

Tepat pukul 8 malam , baru Hae Yoon pulang dari tempat kerjanya . Dia menahan teksi lalu terus pulang ke rumah .

" nenek ! Hae Yoon dah balik " jerit Hae Yoon sambil membuka kasut lalu masuk ke dalam halaman rumah .

" mari masuk , nenek ada masakkan makan malam . Nanti kita makan . Hae Yoon pergi mandi dululah " kata neneknya pula .

Di suatu sudut yang lain , ada pula seseorang yang sibuk memerhati gelagat nenek dan cucunya itu .

" dekat sini rupanya rumah dia , senang aku nak datang sini . " kata Jungkook yang dari tadi mengekori Hae Yoon dari kawasan tempat kerjanya .

Beep ! Beep !

" helo pakcik ! Kenapa call ni ? " kata Jungkook yang sedang berbual di dalam telefon bimbit

" kau pergi mana ?! Perempuan tak guna tu dah lari ! Aku baru tengok dekat sangkar babi tu tengok takde orang ! Aku nak kau pergi cari perempuan tu ! Bawak dia balik sini , tahulah aku nak kerjakan dia ! " kata Kim Hyun Po

Jungkook mematikan telefon bimbitnya dan membaling jauh .

" Tak gunalah ! Mana aku nak cari perempuan bawa malang tu ! Aku yakin dia mesti ada dekat dengan kawasan ni " kata Jungkook

---

Termengah-mengah Puan Lee berjalan dengan keadaan badan penuh dengan lebam . Hasratnya sekarang untuk balik dan berjumpa dengan Hae Yoon .

" bagilah aku peluang nak jumpa dengan anak aku ! Tolonglah " kata Puan Lee sambil mengerang kesakitan .

Akhirnya , segala kudrat yang digunakan oleh Puan Lee berhasil juga . Sampai sudah dia di rumah ibunya .

" Hae Yoon ! Hae Yoon ! Hae- "

Hae Yoon POV
" Hae Yoon ! Hae Yoon ! Hae- "

" Eh ? Siapa pulak panggil aku malam- malam ni ? "

Terus Hae Yoon melangkah keluar dari rumahnya . Baru nak cari gerangan orang yang memanggilnya tapi tengok , dah hilang .

" nenek , esok nenek pergi lah cari bomoh ke ape eh , seram lah rumah ni "

End POV

Belum sempat Puan Lee menghabiskan ayatnya , dia dicekup oleh seorang lelaki dan mengheret nya masuk ke dalam kereta semula .

" kau ni kan ! Kalau tak susahkan aku tak boleh kan ? Lain kali , jangan cuba nak lari paham ! Kalau tak , anak kesayangan kau aku rogol ! " kata Jungkook

Jungkook menyuntik Puan Lee dengan ubat pelali supaya dia pengsan buat seketika . Sebelum dia lelapkan mata , penglihatan nya kabur menampakkan susuk tubuh Hae Yoon .

---
Shush !

Air yang dipegang oleh Kim Hyun Po disimbah kuat olehnya ke Puan Lee .

" puas lari ? Lain kali kalau nak lari tu pun , bijaklah sikit . Kesian kau tak dapat jumpa anak kesayangan ye . Apa aku nak buat dengan kau eh ? " kata Kim Hyun Po sambil memegang rambut Puan Lee dengan kasar .

Kim Hyun Po mengarahkan semua konconya untuk bawa Puan Lee masuk ke dalam bilik hukuman . Di situlah Puan Lee kadang terseksa dan dirogol oleh Kim Hyun Po sendiri .

" tolonglah ! Aku janji tak lari lagi ! Aku duduk sini je aku janji ! Tolong lah lepaskan aku ! " rayu Puan Lee .

Kim Hyun Po pun sudah siap melonggarkan pakaiannya tetapi dihalang oleh seseorang .

" pakcik , dahlah . Dah bape tahun pakcik seksa dia . Cukuplah . " kata Jungkook sambil menahan pakciknya .

" asal kau nak bela pulak orang tua ni ? Kau syok kat dia ke ? " kata Kim Hyun Po

" setakat orang macam ni , saya takde selera . Pakcik nak hukum dia , hukumlah tapi jangan buat benda macamtu . Banyak cara lagi pakcik boleh hukum dia kan " kata Jungkook

" kau cakap macam tu sebab kau jealous dengan aku kan sebab kau tak dapat anak dia , lepastu kau nak rasa mak dia pun tak dapat " kata Kim Hyun Po

Lantas Jungkook mengeluarkan pistol dari poket belakang seluarnya dan acukan ke kepala Kim Hyun Po .

" kau cakap baik sikit , walau aku jahat macam setan tapi aku taknak rosakkan anak dara orang . Lepaskan dia " kata Jungkook

Semua konco Kim Hyun Po mengacukan pistol kepada Jungkook . Kim Hyun Po mengarahkan mereka semua untuk bertenang .

" kau kena ingat , aku kutip kau . Kau dulu sampah , aku nak kau cari cepat suami dia lepastu bunuh . Kita ada orang nak kena deal . " kata Kim Hyun Po lalu pergi .

Jungkook menolong Puan Lee yang baring kepenatan .

" aku nak kau rehat dekat bilik hujung tu . Nanti pandai aku deal dengan mamat psiko . Jangan keluar . Nanti aku suruh diorang bagi kau makanan" kata Jungkook .

---
Jungkook pergi berkumpul di tingkat atas bangunan mereka .

" kau dah pergi cari suami perempuan tu ? " ringkas pertanyaan Kim Hyun Po .

" belum lagi , pandailah aku nak cari dia . Aku datang sini sebab nak bincang pasal deal kau . Aku takde masa nak layan " kata Jungkook .

" dengar , nanti kita jumpa dengan pembekal dari Thailand . Esok pagi , pukul 8 pagi . Barang sampai 2 jam awal . Line clear . Aku taknak ada pembelot dalam perniagaan aku " kata Kim Hyun Po

---
Pukul 6.30 pagi

Seorang perempuan datang ke tempat yang dikatakan oleh Kim Hyun Po . Hasratnya untuk mengambil segala dadah yang sampai tanpa pengetahuan Kim Hyun Po .

" cantek , barang banyak ! Dah lama aku nak kebas semua benda ni "

Tiba-tiba ..

" dah lama sampai ? Aku dah agak muka macam kau ni memang pembelot " kata Jungkook yang datang bersama konconya .

Hye Jin , penolong Kim Hyun Po sendiri yang membelot ketuanya . Semua konco Jungkook mengepung Hye Jin supaya dia tak lari .

Jungkook memukul Hye Jin dengan kuat sampai dia jatuh ke lantai . Jungkook memegang rambut Hye Jin dan mendongakkan kepalanya .

" dah berapa lama dah jadi polis ni ? Pandai menyamar lepastu tu sentuh benda ni . Kau ni memang perempuan kotor lah " kata Jungkook

" kau yang kotor ! Dah berapa banyak manusia ke tali gantung , dekat bilik mayat semua sebab kau ! Kau yang edar dadah ni dekat diorang sampai diorang boleh mati dalam usia muda . " kata Hye Jin

" salah diorang lah , kenapa nak beli . Dah tahu benda ni tak boleh untuk budak bawah umur lepastu kenapa beli ? " kata Jungkook

Hye Jin menahan geram dan meludah ke muka Jungkook .

" tak guna kau ! Pergi mati sana ! " kata Jungkook sambil mengacukan pistol ke dalam mulut Hye Jin .

" buka mulut sayang , saya nak bagi awak makan ni . Buka " kata Jungkook perlahan memasukkan pistol ke dalam mulut Hye Jin dan menembaknya .

" buang mayat anjing ni , jangan sampai orang jumpa " kata Jungkook lalu mengambil semua dadah yang tersorok dan bawa balik .

---
" Hae Yoon ? Tak kerja ke harini ? " tanya nenek Hae Yoon .

Hae Yoon yang leka menonton televisyen terhenti selepas mendengar pertanyaan dari neneknya .

" tak , bos Hae Yoon cuti harini , dia pergi makan angin . Esok baru ada . Kenapa nenek ? " tanya Hae Yoon .

" takde ape , nenek suka kamu teman nenek dekat sini " kata neneknya .

" Seorang mayat polis bernama Kang Hye Jin ditemui mati di tepi sungat Han pagi ini . Mangsa ditemukan dengan keadaan kepalanya ditembus dengan peluru . Mangsa ditugaskan untuk mengejar seorang ahli kongsi gelap yang menyeludup dadah atau lebih dikenali sebagai Kim Hyun Po dan orang kanannya , Jeon Jung Kook . Kes ini masih lagi dalam siasatan . Diminta orang ramai berhati-hati di luar "

" takutnya , macam- macam zaman sekarang ni kan . " kata neneknya .

Hae Yoon hanya terdiam seketika kerana dia merasakan sesuatu yang pelik .

Bersambung !

BTD ( Breath To Death )Where stories live. Discover now