" eomma , Jungkook balik dulu . Nanti Jungkook datang baliklah . Ni pun nak kena sambung kerja lagi ni " kata Jungkook selamba .
" hermm . Banyak sangat ke anjing kat luar sana yang Jungkook kena tangkap ? Tak penat ke ? " kata Lee Mi Rae .
" arh ?! Mana eomma tahu pasal benda macam tu ? Sape ajar eomma cakap macam tu ha ? " kata Jungkook .
" siapa lagi kalau bukan kamu . Tadi masa jawab telefon , bukan main banyak sumpah seranah . Haa ? Kalau kat luar anjing , ni depan mata eomma ni apa ? Bapak anjing pulak ? " kata Lee Mi Rae
Jungkook terkedu lepas ibunya sendiri menyindir dia .
" sori , tercakap kuat pulak tadi . Jungkook balik dulu ya . Eomma masuklah dulu . " kata Jungkook sambil melihat ibunya masuk ke dalam rumah .
Jungkook pun pergi ke keretanya untuk pulang ke rumah tetapi sesuatu menarik perhatiannya .
Hae Yoon POV
" hermmm , gangster pun masih lagi manja dengan mak dia . Dalam hati pun ada taman jugak dia ni " bisik Hae Yoon dalam hati .
Tengah sibuk Hae Yoon memerhati Jungkook dan ibunya , dia tidak sedar bahawa dia terpijak katak dan tergelincir menyebabkan kakinya tercucuk duri .
" auu ! Tak guna punya katak ! Darah kaki aku weh , aduuh ! " jerit Hae Yoon sambil memeriksa kakinya yang tercedera .
Jeritan tu menyebabkan lelaki berhati batu itu mencari gerangan yang mengeluarkan suara tersebut .
" apa kau buat kat situ perempuan ? Kau cari apa ? Takde kerja dah ke lepak kat semak ? " kata Jungkook
Alamak , mamat ni lagi !
" tolo-tolong aku boleh ? Kaki aku sakit ni . Cepatlah takkan tengok je woi ! " kata Hae Yoon .
" woi perempuan ! Kau jalanlah sendiri selagi kaki kau ada , melainkan kau nak gadai kaki kau untuk hutang ayah kau ! " kata Jungkook
Jungkook terus tinggalkan Hae Yoon bersendirian di celah semak tersebut .
" tak guna ! Tolonglah aku . Aku nak jalan pun susah ni ! " kata Hae Yoon sambil menangis melihat luka di kakinya .
Sebuah kereta hitam parkir tepat di hadapan Hae Yoon yang sedang duduk bersimpuh .
" eee kusut lah kau ni ! Cepatlah naik ! Aku bawak kau pergi rumah kau sendiri . Nak bawa pergi klinik ke ape ke sekarang dah tutup ! " kata Jungkook yang sambil jerit di dalam kereta .
" tolonglah aku , aku memang susah nak bangun ni . Sekurang-kurangnya , bukak kan pintu boleh ? " kata Hae Yoon
Jungkook dengan malasnya membuka pintu dari dalam . Tapi Hae Yoon masih tak boleh bangun sebab kakinya yang semakin sakit .
Jungkook keluar dari kereta dan berdiri di hadapan Hae Yoon sambil menatap wajahnya .
" kau sengaja buat benda ni kan supaya kau nak aku pegang kau ? Takde cara lain ke kau nak tackle aku ? Aku tahu lah aku hensem , tak macam kau , muka macam tapak kasut haus ! " kata Jungkook
Hae Yoon memegang tangan Jungkook yang terletak di pinggang rampingnya dan meletakkan tangannya di leher milik Jungkook . Hae Yoon melekatkan tubuh badannya dengan Jungkook sehingga badan mereka tercantum antara satu sama lain .
Wajah mereka cuma seinci yang boleh menyebabkan hidung mereka bersentuhan .
" ka-kau buat apa ni setan ? " kata Jungkook .
Jungkook cuba merenung anak mata coklat Hae Yoon dengan penuh dalam . Mata mereka seperti gam kuat yang tidak boleh dipisahkan . Jungkook cuba menghampiri bibir mulus Hae Yoon .