Episode 11

3.9K 195 17
                                    

Jungkook dengan berpakaian serba hitam serta memakai topi dan mask muka datang ke lapangan terbang Incheon di mana di situlah semua orang berpusu-pusu tiba dari destinasi masing-masing .

Baju hitam , topi merah .

Tu adalah sasaran Jungkook sekarang ni , dan dia tak boleh lepaskan peluang ada depan mata .

Jungkook mula berjalan di dalam kawasan tempat menunggu sehingga dia perasan seorang lelaki yang berkelakuan curiga . Dan dia memakai baju hitam serta topi merah .

Terus Jungkook berjalan ke arahnya dengan perlahan dan mengeluarkan kod rahsia di mana itu adalah kod mereka gunakan untuk berurusan .

" blueberries , brown sugar is Aunt Hazel " kata Jungkook .

When they offering you "blueberries," he's really offering prescription painkiller drug Percocet. This amphetamine/Oxycodone combination is also sometimes just called "blue" or "blue dynamite." (Blues can also refer to fentanyl—an extremely dangerous drug.)

When you  declines and says good with  "brown sugar," that means he has heroin. There are many street names for heroin depending on its appearance (e.g. Black tar, China white, or simply "brown"), although many teens just call heroin "dope." And if this conversation isn't making you sweat by now, the last sentence will: "Subs" is short for Suboxone, the controversial drug that teens often abuse in medication-assisted treatment. While possessing and abusing heroin is bad enough, using Suboxone at the same time can lead to death. Anthony ends off by wishing him well with his "Aunt Hazel"—another code word for heroin. If this is your adolescent, it's time to get them into a drug rehab center—immediately.

Selepas mendengar kod dari Jungkook , lelaki itu menyerahkan sebuah beg bagasi di mana penuh dengan dadah .

Jungkook mula berjalan keluar dari kawasan tersebut dan menuju ke pintu utama lapangan terbang . Jalan tak sesak tapi Jungkook terlanggar seorang lelaki menyebabkan dia terhenti .

Jungkook merendahkan badannya untuk memohon maaf tetapi lengan Jungkook yang menarik bagasi tersebut ditahan oleh lelaki itu .

" ada apa dalam tu bro ? Nampak macam banyak je . Boleh tengok ? " kata Lee Su Won .

Jungkook mula untuk panik selepas kegiatan nya sudah diketahui oleh polis muda tersebut .

Lee Su Won tanpa lengah masa , terus dia menghampiri kocek belakangnya dan ingin mencapai pistol .

" Lee Su Won , jangan keluarkan pistol kau ! Kita kat public , orang ramai akan takut . Nanti makin serabut " kata Il Sang Woo dari earbud kecil di telinga Lee Su Won . 

" tapi tuan , target ada depan mata saya ! Kita tak boleh lepaskan dia  ! Saya boleh handle semua benda ni ! " kata Lee Su Won sambil memandang tepat mana anak Jungkook .

" wei ! Kau tu polis mentah lagi , kerja ni biar aku settle . Lepaskan dia kalau kau taknak orang kat sekeliling kau mati " kata Il Sang Woo .

Lee Su Won lepaskan genggamannya di pistol dan mula bertenang semula .

" kenapa taknak tangkap aku ? Sebab kau ikut suruhan ketua anjing kau ? Aku harap kau sedar yang apa kau buat ni semuanya salah . Aku nak kau arahkan semua orang dekat dalam lapangan terbang ni keluar dalam masa 40 minit ." kata Jungkook .

" apa maksud kau ? Kau nak buat apa ? " kata Lee Su Won .

" Time Check in the air  " kata Jungkook lalu membawa bagasinya keluar .

Selepas Jungkook hilang dari pandangan Lee Su Won , terus polis muda tersebut berfikir tentang apa maksud Time Check ?

" time check ? Apa maksu- tak guna ! " kata Lee Su Won .

BTD ( Breath To Death )Where stories live. Discover now