" Jungkook , kepala kau ok ? Sakit lagi ke ? " kata Kim Hyun Po .
Jungkook yang baru keluar dari biliknya terus menerpa ke arah Kim Hyun Po . Kepalanya digosok berulang kali untuk memeriksa keadaan kepalanya .
" ok tapi sakit sikit je , tak teruk pun " kata Jungkook .
" aku taknak cite panjang pasal benda ni tapi kau tahu kan benda ni boleh bahayakan kau , aku taknak amik risiko untuk jaga Hae Yoon dengan anak kau tu " kata Kim Hyun Po .
" ma-macam mana kau tahu ? Hae Yoon bagitahu kau kee ? " kata Jungkook .
" aku selalu nampak dia ulang-alik dari tandas . Aku tanya dia kenapa tapi dia taknak jawab . Aku tanya mak dia , mak dia dah lama tahu yang dia mengandung " kata Kim Hyun Po .
Jungkook hanya menundukkan kepalanya kerana rasa malu .
" aku faham perasaan kau sampai kau jadi macam ni , tapi aku nampak personaliti kau dah berubah . Kau tak suka marah macam dulu , jaga dia elok-elok . Dah pandai rosakkan anak dara orang , pandai tanggung " kata Kim Hyun Po .
Walaupun kata-kata yang keluar dari Kim Hyun Po mungkin boleh menyakitkan hati tapi itu adalah kebenaran .
" soo lepas kita dah habis semua ni , kau nak buat apa Jungkook ? " kata Il Sang Woo .
" nak duduk dengan family dia lah , janganlah tanya soalan tak masuk akal kau ni " jawab Lee Su Won .
" tak tahu lagi sebenarnya sebab tak pikir lagi pasal benda tu . So maybe teruskan benda ni dulu kot " kata Jungkook .
" aku cadang lepas semua ni habis , kau bawaklah Hae Yoon keluar dari dunia ni . Aku tak sukalah tengok dia terseksa macam tu . " kata Kim Hyun Po .
" argh , apa apa pun , aku tahu lusa aku nak bantai orang tua tu " kata Il Sang Woo .
" lusa ? Bukan kita ada deal dengan Park Tae Hwan minggu depan ke ? Kan ada lagi seminggu " kata Lee Su Won .
" kau dah lupa ke idea kau sendiri ? Kau yang plan semua ni kann , takkan dah lupaa ?! " kata Il Sang Woo .
" maaf Jungkook sebab tak bagi tahu kau , kita tukar plan B . Esok ada penghantaran stok baru dekat pelabuhan yang kita selalu pergi . Aku dapat tahu Oh Tae Min pergi situ sebab nak amik barang dia " kata Kim Hyun Po .
" tapi , kita target Park Tae Hwan , bukannya Oh Tae Min . " kata Jungkook .
" kita bagi hadiah istimewa dekat Park Tae Hwan . Oh Tae Min kita settlekan dulu . Jangan risau , mak kau selamat , aku janji " kata Kim Hyun Po .
" arghh !!! "
Satu jeritan kuat terdengar dari Hae Yoon . Jungkook terus berlari ke arah biliknya untuk menjenguk keadaan kekasihnya .
" Hae Yoon , kau kenapaa ?! " kata Jungkook yang melihat Hae Yoon yang bersandar di almari .
Jungkook terus menerpa kearah Hae Yoon yang berwajah pucat . Jungkook cuba meneliti setiap sudut badan Hae Yoon untuk mencari punca kecederaan tapi tiada .
Mata Jungkook mula tertumpu kepada kaki Hae Yoon yang berlumuran darah .
" Hae Yoon , kenapaa ni ? Bangun ! Hae Yoon ! " kata Jungkook yang cuba bertanya berulang kali kepada Hae Yoon apabila melihat wanita itu mula menutupkan matanya .
" kenapa ni ? Siapa jerit ?! " kata Kim Hyun Po yang baru sahaja sampai di tempat kejadian .
Il Sang Woo yang melihat kejadian tersebut mula menutup mulutnya seakan tidak percaya .
---
Jungkook menemani Hae Yoon di sisi katil hospital untuk menunggu sampai dia sedar . Tangan halus milik Hae Yoon dipegangnya rapat .Tiba-tiba , pintu wad dibuka perlahan memaparkan Kim Hyun Po bersama Il Sang Woi datang untuk menjenguk mereka .
" Jungkook , kita cakap dekat luar " kata Kim Hyun Po .
Il Sang Woo tinggal di berseorangan di dalam wad untuk memantau Hae Yoon yang masih terlantar akibat kehilangan banyak darah .
Setibanya di luar wad , Kim Hyun Po mula bertanyakan tentang keadaan Hae Yoon .
" kenapa dengan dia ? " kata Kim Hyun Po .
Jungkook hanya menjawab dengan diam . Dia tidak mampu untuk berkata apa-apa tentang Hae Yoon .
" aku dah cakap dengan kau , dia tak sesuai dengan persekitaran kita , dia nak kehidupan yang macam biasa , kau tengok sekarang apa dah jadi dengan dia - " kata Kim Hyun Po dipotong oleh Jungkook .
" dia gugur . " kata Jungkook .
Kim Hyun Po terkejut dengan dua patah perkataan yang keluar dari mulut Jungkook .
" dia jerit tadi . Dia gugur . Anak aku dah takde " kata Jungkook .
Jungkook mula titiskan air mata di hadapan Kim Hyun Po . Lantas Jungkook dipeluk oleh pakciknya untuk tenangkan dirinya . Tiba-tiba ,
" Jungkook , Hae Yoon dah sedar " kata Il Sang Woo .
---
Jungkook hanya meneliti Hae Yoon yang sedang baring sambil memandang ke arah luar ." Jungkook , aku balik dulu . Kim Hyun Po dah tunggu aku tu " kata Il Sang Woo .
Jungkook hanya menganggukkan kepalanya . Selepas Il Sang Woo melangkah keluar dari wad , suasana menjadi sepi semula .
" sayang , ok ? " kata Jungkook
Hae Yoon masih tidak bergerak dari memandang ke arah luar namun sentuhan lembut Jungkook di rambut Hae Yoon membuatkan dia memandang Jungkook .
" dia dah takde , saya mintak maaf " kata Hae Yoon sambil mengusap perutnya .
" shhh , takpe . Saya taknak dengar semua tu , saya nak tahu awak sihat " kata Jungkook .
Puan Lee datang ke dalam wad dengan membawa beberapa barang keperluan Hae Yoon .
" Jungkook , baliklah . Kamu penat tu , pergi uruskan apa yang patut " kata Puan Lee .
Jungkook membongkokkan badannya kearah Puan Lee dan mendaratkan kucupan ringkas terhadap Hae Yoon sebelum keluar .
Selepas Jungkook keluar dari wad tersebut , satu mesej masuk dari telefonnya .
• Jungkook , hantar semua dokumen yang Il Sang Woo dah cari dekat komputer tu kepada polis . Kita perlukan diorang untuk tangkap ketua anjing tu .
- Kim Hyun Po
---
" weh , teman lah aku buat lagu any song ni . Pastu kita upload kat tiktok perghh kompem ramai orang tengok "" pastu kena kecam , pastu orang mula kata yang polis ni takde kerja "
Sedang sibuk semua anggota polis sedang berjoget lagu any song oleh Zico , tiba - tiba satu hentaman kuat kedengaran dari pintu masuk utama .
Salah seorang anggota polis terus membuka pintu namun tiada siapa kecuali terdapat sebungkus sampul surat yang agak tebal .
Tidak berganjak dari pintu tersebut , polis itu membuka sampul surat itu .
Dengan meneliti segala isi tersurat , gambar dalam sampul surat tersebut , lantas dia mengambil walkie talkie dengan cemas .
" Polis Busan , ulang , Polis Busan . Terima satu sampul surat mencurigakan tentang kegiatan gelap Park Tae Hwan . Semua diminta turun segera"
Dalam sampul surat tersebut , lengkap dengan pendrive yang mempunyai audio Park Tae Hwan bersama Oh Tae Min di dalam kereta , kegiatan Park Tae Hwan dalam menjual manusia , dadah , alkohol dan wang haram .
Nampaknya , singa dah tunjuk taring untuk jatuhkan satu persatu harimau mentah .
Bersambung !
A/N : one more episode and we are done !