Selepas isu perbicaraan Jungkook telah ditangguhkan oleh pihak mahkamah , semua anggota polis telah dikerahkan bagi membantu siasatan .
" tuan , macam mana ni ? Jungkook dah terlepas , habis kita kalau rahsia kita bocor " kata Oh Tae Min.
" Dia ingat dia sorang je pandai ? Takpe , kita ada line besar . Aku nak jumpa Il Sang Woo sekarang ! " kata Park Tae Hwan .
---
Suasana di markas Jungkook riuh dengan sorakan untuk ketua mereka iaitu Kim Hyun Po yang baru sahaja balik akibat daripada coronavirus yang melanda negara Jepun ." dah dah , sekarang aku nak korang lebih fokus kepada hal Jungkook . Aku nak semua orang tolong sama-sama selesaikan masalah ni . Apa yang kena bunuh , bunuh je terus " kata Kim Hyun Po .
" bos , Jungkook macam tak sihat . Kenapa dengan dia ? "
Kim Hyun Po mula memandang wajah anak saudaranya yang duduk di sudut tepi tingkap .
Nampaknya Jungkook bukan merenung masalah yang akan dihadapinya tetapi dia merindui sesuatu .
Kim Hyun Po mula menerpa ke arah Jungkook lalu menyapanya .
" kau okey ? Aku tak pernah nampak kau macam ni lepas kau jumpa dia " kata Kim Hyun Po .
Kim Hyun Po membuka langkahnya dan duduk di kerusi hadapan Jungkook lalu cuba untuk pecahkan suasana sepi antara mereka berdua .
" kau high ke ? Kau amik barang tu ke semalam ? Muka kau nampak penat " kata Kim Hyun Po .
" a-aku dah stop amik benda tu sebab apa yang aku hadap ni lagi terseksa " kata Jungkook .
Jungkook mula membetulkan kedudukannya lalu mula menatap mata Kim Hyun Po .
" ak-aku nak jumpa dia . Tolong aku , boleh ? " kata Jungkook .
" kau tahu kan benda ni nanti pun akan bagi kesan buruk jugak dekat dia . Aku takut polis nanti serbu rumah dia lepastu kalau dia kena tangkap atas kesalahan kau ? Satu hal lagi " kata Kim Hyun Po .
Kim Hyun Po mula rasa serba salah terhadap anak saudaranya itu . Tanpa berfikir panjang , terus Kim Hyun Po memberikan Jungkook satu peluang .
" haih , macam ni lah . Malam ni , aku akan suruh budak kita amik Hae Yoon . Kau tahu kan , lambat laun polis akan tetap jugak sampai rumah dia jadi aku suruh diorang tinggal dengan kita " kata Kim Hyun Po .
" ta-tapi kan , ada mak dia . Takkan dia tak ingat apa yang kita dah buat dekat dia ? " kata Jungkook .
" kau nak jumpa Hae Yoon kan , tumpu kepada benda tu jelah . Lepas tu , suka hati kau lah nak buat ape dekat kekasih hati kau tu . Dan , lepas kau dah luahkan nafsu kau , kita terus kepada misi kita . Kau tahu kan datuk bandar tu boleh buat apa je " kata Kim Hyun Po .
" okey , terima kasih pak-pakcik " kata Jungkook sambil tundukkan kepalanya .
Kim Hyun Po mula ketawa kecil selepas gelaran yang Jungkook panggil untuk dirinya .