Episode 17

2.7K 200 22
                                    

Akhirnya , hari ini adalah hari perbicaraan Jeon Jungkook yang dinanti sendiri oleh Park Tae Hwan . Ramai wartawan sedang menunggu di pintu masuk mahkamah dan ingin merakam segala pergerakan Jungkook .

Kereta hitam berkilat yang menjadi tumpuan semua wartawan itu mula mengerumunkan kereta tersebut . Seorang lelaki yang memakai kaca mata hitam , berbaju ungu serta penutup mulut diiringi dengan salah seorang pegawai polis .

" tu tu , baju ungu dah sampai dah ! Cepat pergi rakam diaa ! " kata salah seorang wartawan .

Baju ungu adalah untuk tahanan reman. Orang Kena Tuduh (OKT) yang sedang menjalani proses perbicaraan mahkamah. Selagi hukuman tidak diputuskan, mereka akan kekal direman kecuali jika dijamin. Ada juga penghuni yang tiada peruntukan jaminan atas pendakwaan kes-kes yang berat dimahkamah.

Lelaki yang telah dituduh oleh Park Tae Hwan itu terus masuk ke dalam bilik perbicaraan .

--
Park Tae Hwan dan Oh Tae Min sedang dalam perjalanan mereka untuk pergi ke mahkamah tersebut .

" tuan , kita boleh menang ke dalam perbicaraan kali ni , misi kita sebenarnya nak jatuhkan Jungkook je , dah sekarang ni dah terjebak dengan mahkamah pulak " kata Oh Tae Min .

" kau rilek jelah , setakat hakim tu , aku petik jari je nanti dia ikut lah ape aku cakap . Kita buat rilek je macam takde ape yang berlaku " kata Park Tae Hwan .

Setibanya kereta milik Park Tae Hwan pula sampai , dia terus dikerumuni oleh wartawan .

Tanpa berlengah masa , terus Park Tae Hwan masuk ke bilik yang sama dengan Jungkook untuk memulakan agenda mereka .

--
" Jeon Jungkook , awak telah dituduh merogol wanita , memeras ugut serta menyalah gunakan wang untuk kegiatan haram . Adakah awak mengaku sebagai dalang dalam semua kegiatan awak ? " kata hakim tersebut .

Jungkook yang dari tadi hanya diam tidak berkata apa-apa .

" Jeon Jungkook , saya bagi awak peluang lagi sekali untuk membela diri awak . Adakah awak mengaku sebagai dalang dalam semua kegiatan awak ? " kata hakim .

" alahh , nak keterangan apa lagi ? Memang dia ni salah . Kasi gantung je dia ni senang " kata Park Tae Hwan .

" maaf Park Tae Hwan , saya tidak lagi memberikan awak izin untuk berbicara . Jeon Jungkook , sila beri keterangan terhadap mahkamah " kata hakim .

Hakim tersebut mula berasa panas terhadap perbuatan yang Jungkook lakukan .

" baik , kalau kamu tidak memberikan sebarang hujah tentang kesalahan kamu , dengan ini saya akan menjatuhkan hukuman-"

" aku bukan bodoh , aku bukan mudah ditipu macam dia "

Satu suara keluar dari mulutnya membuatkan bilik tersebut sunyi sepi .

" dan aku bukan dia yang kau cari "

" Jeon Jungkook , apa maksud awak ? Apa yang awak cuba sampaikan ? " kata hakim .

Lelaki yang dituduh tersebut mula membuka cermin mata hitam serta penutup mulutnya . Satu mahkamah mula terkejut dengan situasi yang dialami mereka ketika ini .

" siapa kau ?! Mana jantan tak guna tu ?! " kata Park Tae Hwan .

Flashback

" aku taknak dah duit kau . Dengar , aku nak kau kerja untuk aku dan segala hutang kau , settle . Deal ? " kata Jungkook .

Terus Kwon Jae Min berasa ingin tahu apa yang perlu dia buat sampai Jungkook sendiri lepaskan segala hutang dia .

" apa aku kena buat ? " kata Kwon Jae Min .

BTD ( Breath To Death )Where stories live. Discover now