Episode 9

4.5K 247 36
                                    

Esoknya , Hae Yoon bekerja di restorannya seperti biasa .

" dah dah , nanti lah telefon . Saya nak kerja ni . Bye ! " kata Hae Yoon lalu mematikan perbualannya dengan Jungkook .

" eh Hae Yoon , ni aku nak cakap sikit . Bapak kau hutang ahli kongsi gelap kan ? Dia dah habis bayar belom ? " tanya empunya restoran tersebut atau dikira sebagai majikan Hae Yoon .

" ermm belum lagi . Kenapa ? " kata Hae Yoon .

" takdelah , anak dia sekarang ni tengah kerja kat kedai aku , kalau silap hari bulan nanti kang kalau ahli kongsi gelap tu datang kedai aku lepastu robohkan restoran ni camne ? Kau ada duit nak bayar ? Gaji kau ni pun belum tentu dapat sara hidup kau lagi tahu tak ! " kata majikannya .

" ap-apa maksud makcik ? " kata Hae Yoon .

" macam nilah , aku pun taknak kias dengan kau . Buat bazir air liur aku je cakap . Aku dah jumpa pengganti kau jadi kau boleh berhenti dan amik gaji terakhir kau " kata majikan tersebut .

" tapi kenapa ? Yang buat masalah tu kan ayah saya bukannya saya ! " kata Hae Yoon .

" woi ! Aku tak kisah ayah kau ke ibu kau ke , tapi dia ada pertalian darah dengan kau ! Aku taknak bisnes aku ni hancur sekelip mata sebab kau ada ayah macam dia ! Pergi ! " kata majikannya lalu menghempas sampul surat .

" tu gaji kau selama kau kerja dengan aku . Aku mintak maaf sebab terpaksa buat benda ni . Ni pun untuk kebaikan aku jugak . Aku harap kau dapat kerja yang lebih baik lepas ni " kata majikannya .

---
Hae Yoon keluar dari restoran tersebut . Dia berniat untuk balik ke rumah sebab tak ada apa yang perlu dibuat lagi .

" er , Puan Hae Yoon ke ? "

Hae Yoon memusing badannya untuk melihat gerangan yang memanggil .

" saya ? Kenapa ye ? Awak nak apa - apa ke " tanya Hae Yoon .

" saya dari balai polis Busan , boleh beri kerjasama untuk selesaikan kes kami ? " kata Lee Su Won .

" boleh tapi kes apa ? Saya tak tahu apa apa ni " kata Hae Yoon .

Lee Su Won mengiring Hae Yoon untuk masuk ke dalam kereta polis dan membawanya ke ibu pejabat polis di Busan .

---
Hae Yoon masuk ke dalam bilik gelap di mana disitulah akan berlakunya sesi soal siasat .

" awak ada hubungan dengan Jeon Jungkook ? " tanya Il Sang Wo .

" kenapa kau nak tahu ? Tu bukan urusan kau kan ! Jangan sibuk pasal dia " kata Hae Yoon .

" nampak macam dah rapat je . Amik berat sangat dengan kekasih hati ye . Kau tahu dia bahaya kan , kenapa kau masih berkepit dengan dia ? Kau buta ke ? " Il Sang Wo .

" semalam , berita budak kena tikam bertubi-tubi dekat bahagian abdomen sebab amik dadah jenis heroine . Tu bukan kerja balak kau tu ? " kata Il Sang Wo .

" aku tak tahu apa- apa pasal benda ni . Aku takde kaitan jugak pasal kegiatan dia dekat luar sana . Dia buat benda ni sebab dia terperangkap dalam dunia Kim Hyun Po ! Bukan salah dia ! " kata Hae Yoon .

" jadi kau tak kisah kalau ramai budak kat luar sana mati dekat tangan dia sebab amik benda haram tu ? " kata Il Sang Wo .

" pandai buat masalah , pandailah tanggung ! " kata Hae Yoon .

" kau tak kisah kalau mak kau jadi mangsa ? Anak jenis apa kau ni ? " kata Il Sang Wo .

" mac-macam mana kau tahu pasal mak aku ? " kata Hae Yoon .

BTD ( Breath To Death )Where stories live. Discover now