Episode 12

3.4K 189 7
                                    

Jungkook pulang ke markasnya dengan membawa bagasi yang penuh dengan barang mereka . Tak sangka , misi kali ni agak mudah .

" bagitahu Kim Hyun Po , barang dah sampai . Kalau boleh cakap dengan dia yang cepat sikit balik , aku dah penat take over tempat dia ni " kata Jungkook sambil memberi konconya bagasi tersebut .

" bos , kita punya projek ni semua polis dah tahu tau , sekali dia serbu sini macam mana ? "

" diorang takkan tahu . Kalau nak tangkap kita pun , aku rasa dia cuma boleh tangkap dekat luar je . Dah , pergi bungkus semua benda ni pastu pandai-pandai lah kau settle " kata Jungkook .

Beep ! Beep !

Jungkook menjawab panggilan telefon bimbitnya dan terpampang perkataan ' Kim Hyun Po ' .

" hyung ? Kenapa call Jungkook ni ? Urusan kat sana dah settle ke belum ? " kata Jungkook .

" sabarlah , aku dekat sini baru bape minggu . Kau jaga kejap projek kita . Lagi satu , apa yang kau buat sampai datuk bandar tu cakap taik dekat kau ? " kata Kim Hyun Po .

" aku cuma bom kapal terbang dia je . Aku tak buat lebih dari tu pun . Kenapa ? " kata Jungkook .

" woi setan , baru tadi aku dapat berita yang dia tengah buat pengumuman tentang kau . Kau bocorkan kita punya projek ke ape ?! " kata Kim Hyun Po .

Jungkook menekan punat on di tv sambil memegang telefonnya .

" saya harini nak cakap sesuatu yang sangat penting . Saya rasa sebagai seorang ayah , saya rasa perlakuan Jeon Jung Kook sangat kejam . Saya dapati dia membuat dagangan manusia terutamanya perempuan. Dia rampas semua duit simpanan rakyat saya , dan terbaru katanya dia juga pernah merogol beberapa wanita yang tidak bersalah " kata Kim Hyun Po

" mana datuk tahu akan semua benda ni ? Ada bukti yang kukuh boleh ditunjukkan kepada kami sekarang ? "

" bukti tu tak payah ditunjukkan sebab segala jenayah yang berlaku sekarang ni adalah kegiatan dia , dia juga yang telah memasang bom di kapal terbang saya " kata Kim Hyun Po

" jadi , apa datuk bandar yang ingin lakukan supaya masalah ni dapat dibendung ? "

" saya akan perketatkan sistem kawalan keselamatan dan saya melantik Il Sang Woo sebagai ketua operasi ni . Saya jemput dia untuk bagi sedikit ucapan " kata Kim Hyun Po .

--

" terima kasih datuk bandar , saya akan cuba sehabis baik untuk perjuangkan misi ni dan target utama saya adalah Jeon Jung Kook . Dalam kes ni , saya tak akan benarkan polis yang lembik untuk kendalikan misi ni . Terima kasih " kata Il Sang Woo .

" tak guna ! Perlu ke aku bunuh dia sekarang ? " kata Jungkook cuba untuk menahan geram .

" tak payah , kita biarkan dia main . Biasalah anak anjing nak main dengan tuan dia . Takpelah , kalau macam tu , sekarang dia target kita . Lupakan Kwon Jae Min setakat ni " kata Kim Hyun Po .

Kim Hyun Po mematikan telefonnya .

" sekarang macam mana bos ? "

" aku nak anjing tu masuk dalam air sebab bayang dia sendiri " kata Jungkook .

---
" woi tak gunalah siot ! Asal kau makan aku punya ? Arghh rugi aku ! " kata Kwon Jae Min yang sedang sibuk bermain judi .

BTD ( Breath To Death )Where stories live. Discover now