PISZKÁLÁS - Csónakos

691 65 4
                                    

Nem volt ő megmentő, mégis mintha azzal, hogy Csele mellé ült le a legelső napon, a nyakába szakadt volna a világ gondja. Nagyot sóhajtott, mielőtt berontott az ajtón, hogy a nyolcadikosok és Csele közé vesse magát.
– Hagyjátok békén! – Büszke volt magára, amiért nem remegett meg a hangja.
Csele a földön térdelt és sírt. Csónakos érezte, ahogy végigmar torkán a keserűség. Még csak meg sem próbálta védeni magát! Micsoda gyáva nyúl!
– Jöttél a kis buzi barátodért? – röhögött Gábor, a legnagyobb nyolcadikos.
– De édes!
Csónakos hiába volt három évvel fiatalabb és vagy tíz centivel alacsonyabb, már emelte is az öklét, hogy megüsse őket, ám ekkor megjelent az ajtóban Karcsi bácsi, a testnevelő tanár.
– Magyarázatot!
– Csabi elesett, mi csak jöttünk neki segíteni – kezdte Bálint.
– Igaz ez, Csaba?
Csele bólintott, a könnyeit észrevétlenül letörölte, amikor a tanár belépett, így csak kissé vörös szemei árulhatták volna el.
Karcsi bácsi némán szemlélte az eseményeket pár pillanatig, majd bólintott.
– A nyolcadik a tornaterem előtt sorakozik. Csabi és Andris pedig igyekszik az órájára.
Miután a nyolcadikosok és Karcsi bácsi otthagyta őket az öltözőben, Csónakos érezte, hogy Cselére nézve megőrjíti a harag. Tudta, hogy nem kellene kimondania, de kicsúszott a száján.
– Gyáva!

Egymás szemében (PUF - Cselnakos)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora