"Arghhh."
Gelabah 12 ketul-- no, i mean 12 orang lelaki yang sedang syok baring di ruang tamu dengan tiba-tiba.
"Mingyu hyung sakit lagi." Seungkwan bersuara sedih, tangannya pula setia menadah cikedis daripada Jun.
Cikedis SMACK plastik berwarna hijau, saiznya besar dan harganya RM1 selalu menjadi santapan matanya.
Pernah sekali dia terhendap-hendap masuk ke dalam bilik 96 liner semata-mata ingin mengambil cikedis Jun, tetapi sayang--
Terkantoi dengan si kenit, Woozi sebab tersalah pijak gitar, mahunya tak mengamuk Woozi yang masa tu duk menonggeng nak ambik barang bawah katil--
Tiba-tiba terdengar bunyi terbelahnya barang kesayangan dia. Woozi apa lagi, dikejarnya anak Boo sampai kaki dia macam tak sentuh tanah.
Tch tch, kesian ~
"Wonu, kau pergilah tengok keadaan Mingyu." S.Coups mengarah, dia menguis-nguis dengan kaki muka Wonwoo yang selamber badak tengah korek hidung.
"Aku takutlah hyung."
"Hah menjawab-menjawab, pergi sekarang." Wonwoo mencebikkan bibir lalu akur dengan perintah si ketua.
**
Krek ~
"Uuu seram bebenor bunyi pintunya." Gumam Wonwoo, dia menapak masuk ke dalam bilik yang gelap tanpa sedikitpun ada cahaya lampu.
"Mingyu." Panggilnya.
Sunyi.
"Mingyu, kau dekat mana?"
Sekali lagi, sunyi tanpa sahutan.
"Kim Mingyu, kau jangan buat lawak boleh tak? Nak main sorok-sorok bukan sekarang." Ujar Wonwoo dengan suara yang terketar-ketar.
Buk ~
Dengan serta-merta kakinya berhenti apabila dia merasakan yang kakinya ada tersepak sesuatu.
Lelaki itu pantas membuka flash pada Iphone 11 promax berwarna gold limited edition yang harganya menjangkau hampir RM10,000 uhuk-uhuk--
Maaf-maaf, ter-riak lagikan takbur lah pulak.
Dia menghalakan Iphone-nya kebawah. Dan tiba-tiba matanya menjadi luas.
Mulut terlopong besar, bulu romanya menegak ke atas, peluh-peluh membasahi baju dan dahi.
K, Wonwoo tipu jer gais.
Saja dia jer nak buat saspen, tapi tak jadi (T⌓T)
"Mingyu?" Kiranya tadi dia tersepak kepala Mingyu laa? Patutlah kulit kaki dia terasa ada bulu-bulu.
Tch-tch, yang kau tidur atas lantai ni kenapa anak setan oi?
Ingatkan menjerit apalah tadi, ghupenya mimpi sampai jatuh katil. -_-
Dah jatuh tu, bukan gheti nak bangun. Buat habis tenaga aku jer naik atas, dahlah bilik bau macam stoking Jeonghan.
Dengan bajunya yang bersepah sana-sini, itu tak ditambah lagi dengan boxer muka Hoshi tengah tersadai elok di tombol pintu.
Haish Minghao-Minghao, kenapalah muka si Hoshi jugak jadi boxer kau. Kenapa tak muka aku jer?
"Woi Mingyu." Wonwoo menggoyangkan badan Mingyu dengan kuat.
"Erm."
"Tidur atas katil lah anak durhaka."
"Erm." Rengek Mingyu lalu dia bangun dengan malas untuk naik ke atas katil.
Dasar sleeping-ugly betul, tidur ajer memanjang, kang bodo baru tahu--
**
Jeongyeon mengikat rambutnya yang separas dada menjadi ikatan ekor kuda. Dia mengembungkan pipi sambil matanya melilau-lilaukan ke sekeliling perpustakaan.
Dia menundukkan kepala lalu menggenggamkan kedua-dua tangan untuk menghasilkan haba memandangkan cuaca pada hari ini mencecah -15°C.
Sret ~
"Maaf sebab lambat." Bunyi seretan kerusi kedengaran.
"Eh tak--"
"pe" suaranya terlekat di kerongkong, air liurnya pada masa itu terasa susah untuk ditelan.
Jeongyeon menjatuhkan pandangan ke arah tangan Jimin yang setia menggenggam erat tangan Seulgi. Rohnya sekarang ini seolah-olah terbang entah hilang ke mana.
"Oppa minta maaf." Jimin memulakan bicara setelah beberapa minit masih tiada suara yang kedengaran.
"Maaf?"
"Kita putus."
Haluu hai ~ so, korang dah boleh agak dah kan siapa hero dan siapa heroin?
Mingyu? Jeongyeon? Ke sape?
Bagi Twice dan Seventeen shipper, memang aku mengalu-alukan korang baca fanfic aku yang mengarut tahap gabang ni.
But, for those yang mengeship Twice dengan Bts, grrr dun weri.. Aku ada selitkan jugak moment-moment diorang tapi shhh aku takleh bagitahu siapa dia.
KEEP IT UP! ❤️
YOU ARE READING
[C] Spy Svtwice
FanfictionEgo? Jangan bawa bincang perkataan tersebut dalam urusan mereka. This is work, please be a professional worker as you can! start published; 04122019 end published; 13012020 [WARNING] ⚠️ NOVEL INI TIDAK MENGANDUNGI UNSUR-UNSUR...