Exploration

360 9 0
                                    

De koppijn valt de volgende dag mee. Alle meiden liggen nog op bed, maar ik sta alvast op. Ik had gisterenavond nog lang met Tom staan dansen, zoenen en knuffelen. We hebben geen seks gehad. Misschien ook goed, want nu laat ik hem verlangen naar meer. Na mezelf een beetje opgefrist te hebben ga ik buiten zitten met m'n koffie. Ik steek een sigaret op en blaas de rook uit. Ik pak m'n telefoon erbij en open de nieuws app. Daarop staat dat iemand is opgepakt na een anonieme tip. Hij was de eigenaar van een nachtclub waar veel gedeald werd en ook mensenhandel was. Het is de club die sinds gisteren van Tom is geworden. Er staat dat de politie hem gevonden had in het midden van de club vastgebonden aan een stoel en in elkaar geslagen. Nou weten we ook weer wat Tom heeft gedaan. Maar waarom heeft hij hem achtergelaten voor de politie en niet gewoon gedood. De Naamloze Vrouw had deze persoon al lang een kogel door zijn kop geschoten. En heeft Tom ook de mensenhandel overgenomen of alleen het dealen? Ik hoop alleen het dealen.

Net als ik m'n sigaret uitdruk in de asbak gaat de deurbel. Ik sta met een zucht op en loop naar de voordeur. Ik doe deze open en daar staat Grayson.
"Wat?" vraag ik onbeschoft.
"Kun jij mij uitleggen waarom jij niet bij het overleg was?" Ik graaf even diep in mijn geheugen en dan worden mijn ogen groot.
"Fuck, dat was nu?"
"Ja, we waren aan het wachten, maar gingen toen maar beginnen zonder jou en aan jouw uitstraling te zien ben je gisteren uit geweest." Ik kijk naar de grond. "De directeur zat erbij en om een bepaalde reden heeft hij jou niet meteen ontslagen."
"Dit is pas de eerste keer dat ik het vergeet."
"Ja, maar waarom heb ik dan van mijn jongens gehoord dat ze jou gespot hadden in een club samen met een mobster baas. Ik vertelde dit tegen de directeur en toen ging hij jou ineens de hemel in prijzen. Ik snap die vent niet." Dit verklaart zoveel. Ik snap het helemaal. Ik moet nu eigenlijk meteen met Sam of Harry praten. Maar ik durf niet.
"Welke jongens hebben dit vertelt? Ik gok niet Rafael, Sam of Harry."
"Nee, klopt. Het was één van de andere."
"Dus ze vertellen wel dat ze mij hebben gezien, maar meer niet."
"Nee, was er meer om te vertellen." Ik denk dat ik het tegen Harry moet vertellen.
"De volgende keer ben ik weer bij de meeting. Ik beloof het. Welk kut taakje hebben jullie mij gegeven?" vraag ik maar meteen.
"Verrassend genoeg hebben ze jou neer gezet bij de opbouw van het Fall Ball." Ik knik.
"Was dat het?" vraag ik dan. Hij knikt. "Doei, dan." En ik sluit de deur in zijn gezicht. Ik loop weer meteen naar de tuin en steek een nieuwe sigaret op. Als ik gestrest ben dan gaat een pakje er snel door heen.

Zo rond het middag uur loop ik naar het huis van de jongens. Ik bel aan en een random jongen doet de deur open volgens mij was zijn naam Aaron. Hij kijkt me verschrikt en angstig aan.
"I-i-ik heb niets gezegd."
"Oftewel, jij hebt wel wat gezegd tegen Grayson." De jongen kijkt me bang aan. "Of niet?" vraag ik doordringend en de jongen begint langzaam te knikken.
"Goed om te weten." Ik loop langs Aaron naar binnen. "Is Harry er?" Aaron wijst naar boven en ik weet al genoeg. Ik loop de trap op en klop op de deur van Harry's kamer. Ik hoor niets en doe de deur open. Harry zit aan het bureau met zijn oortjes in. Zo te zien is hij huiswerk aan het maken. Ik loop naar hem toe en tik dan op zijn schouder. Hij schrikt en springt meteen van zijn stoel. Hij draait zich om en doet zijn oortjes uit.
"Oh Pippa, jij bent het maar," zegt hij dan en gaat weer zitten. Ik neem plaats op zijn bed en begin te lachen.
"Oh je had je gezicht moeten zien."
"Ha ha ha, heel grappig," zegt Harry sarcastisch. "Wat moet je?"
"Ik kom klagen over jullie huisvader."
"Grayson? Wat heeft hij gedaan? Mag ik hem eindelijk in elkaar slaan?" En ik zie de blijdschap op zijn gezicht verschijnen.
"Rustig, voorlopig nog niet. Maar hij kwam net naar mij toe en zei dat ik de meeting had gemist. Dat is vrij logisch, want het werd gisterenavond nogal laat. Maar toen zei hij dat hij het tegen de directeur had verteld, met daarbij dat hij van één van zijn kinderen had gehoord dat ik het nogal gezellig had met een mobster baas." Harry kijkt me verschrikt aan.
"Ik heb niets gezegd," zegt hij meteen.
"Weet ik, het was Aaron. Hij gaf het net toe."
"Ik zal hem even hartig toe spreken, straks."
"Dat moet je zelf weten, maar wat Grayson daarna zei verbaasde mij. De directeur bleek daarna poeslief te doen over mij. Dus nu is mijn vraag: is de directeur wel de baas over deze school en alle gebouwen die er bij horen?" Harry krijgt een grote glimlach op zijn gezicht.
"Je bent hier zelf achter gekomen?" Ik knik. "Heb je je ontdekking al met iemand gedeeld?" Ik schut mijn hoofd. "Goed zo. En ja, je hebt gelijk. De mob is de baas over deze school. Dat is ook de reden dat de studenten zo goedkoop kunnen wonen in deze huizen en in de appartementen."
"Nou dan doen jullie toch nog iets goed."
"Toch nog iets? Wat doen we dan niet goed?"
"Uhm, clubs overnemen van andere en deze persoon dan laten leven on the brink of death en hem dan overleveren aan de politie, om maar even een voorbeeld te noemen."
"Waar heb je die onzin nou weer vandaan?" vraagt Harry en ik hoor de irritatie in zijn stem. Oftewel, ik zit in de buurt.
"Ik ging het nieuws lezen en zag een artikel voorbij komen. Dit heb ik samengevoegd met alles wat ik gisteren heb gehoord en zo kwam ik op deze conclusie." Harry staat op en komt naar me toegelopen. Hij kijkt me dreigend aan en ik sta op van zijn bed.
"Probeer vooral deze conclusie die jij lijkt te trekken niet de wijde wereld in te brengen." Hij pakt mijn arm hard handig vast. "Of de volgende keer dat je Tom ziet is het niet voor iets plezierigs." Ik kijk Harry angstig aan en hij kijkt me alleen doordringend aan. "Begrepen?" Ik knik en hij laat mijn arm los. Ik loop zijn kamer snel uit. In de gang bots ik tegen Sam op. Zonder iets te zeggen loop ik door.
"Pippa?" vraagt Sam en ik draai me om. Hij ziet de angstige blik in mijn ogen en hij vraagt: "Wat is er?"
"Je broer," zeg ik alleen maar en Sam zucht diep. Ik draai me om en loop het huis uit.

[1] Expensive Mistake - Tom HollandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu