Friends

400 9 0
                                    

Er wordt driftig op mijn deur geklopt. Blijkbaar ben ik met mijn laptop op schoot in slaap gevallen. Dan had ik het vast nodig gehad. Ik klap m'n laptop dicht en loop dan naar de deur toe. Ik doe hem van het slot af en ik zie dat Maddison en Elena voor me staan. Ze hebben allebei een geïrriteerde uitdruk, maar die veranderd al meteen als ze mijn gezicht zien.
"Wat is er gebeurt?" vraagt Maddison bezorgd.
"Ik was te brutaal op straat. Niets bijzonders."
"Dus het was niet door de mob?" vraagt Elena. Ik schut mijn hoofd.
"We kwamen alleen even zeggen dat we geen eten hebben," zegt Maddison. Ik kijk haar verbaasd aan. "Je laat meestal de boodschappen op vrijdag bezorgen, maar je bent ze vergeten te bestellen." Ik zucht diep.
"Sorry, het is me vast ontschoten."
"Ja, dat snappen wij wel hoor. Het is voor het eerste sinds tijden dat je zo lang met de zelfde jongen bent," zegt Maddison.
"Weet je wat, vraag aan de andere meiden wat ze willen bestellen qua thuisbezorgen. Friet, pizza, sushi, Chinees. Ik hoor het wel," zeg ik tegen Maddison als ik merk aan Elena dat haar iets dwars zit. Maddison knikt en loopt weg. Elena loopt meteen mijn kamer binnen. Ik sluit de deur en ga naast haar op mijn bed zitten.
"Wat is er?" vraag ik.
"Ik kan het denk ik niet meer langer voor me houden. Ik denk dat Rafael zelf ook door heeft dat er iets aan de hand is." Ik kijk haar even bedenkelijk aan en dan brandt het lampje.
"Nee joh, hij heeft niets door." Ze kijkt me met grote ogen.
"Oftewel, hij heeft het wel door. Heb je het hem verteld?" Ik schut meteen hevig mijn hoofd.
"Omdat ik weet dat jullie gisteren samen high aan het worden waren. Ik merkte het toen we in de club waren en daar boven zaten. Hij deed vrolijk. Te vrolijk en jij ook. Hoe vaak nemen jullie samen drugs in?" Elena wordt steeds meer geïrriteerd met de seconde.
"El, doe even rustig. Raf en ik nemen soms wel eens samen drugs in, maar dat valt heel erg mee. En nee ik heb niets vertelt en als je denkt dat Rafael ik wel eens gezoend hebben of het bed hebben gedeeld, dan kan ik je garanderen dat dat niet zo is. Ik zou dat nooit doen."
"Dus je vindt het niet kunnen dat ik het wel heb gedaan?" En ze blijft geïrriteerder raken.
"Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel, ik zou nooit iets doen op seksueel gebied met de vriend van één van mijn beste vriendinnen. Plus Raf en ik zijn gewoon beste vrienden en ik zou het raar vinden om met hem te zoenen."
"Dus zou je wel ooit vreemd gaan als je een relatie hebt met Tom?" vraagt Elena.
"Ik zou niet eens durven. Meer vanwege het feit dat hij een mobster is en zo. Maar anders zou ik het denk ik ook nooit doen. Maar ja, dat zeg ik nu en jij hebt dat waarschijnlijk ook gezegd in het begin, maar je weet nooit wat er allemaal gebeurt."
"Precies!" roept Elena meteen uit. Er wordt weer op de deur geklopt en Maddison komt naar binnen gelopen.
"Pizza?" vraagt Maddison.
"Heeft de rest daar al op ingestemd?" vraag ik en Maddison knikt. Ik kijk even naar Elena en die knikt.
"Bestel maar een aantal mega pizza's."

De volgende dag is het weekend en ik heb afgesproken met Ariel en Lara. Beide zaten bij mij op de opleiding en we zien elkaar nog best vaak. Net als ik op het punt sta om weg te gaan komt Nina m'n kamer binnen gelopen.
"Wat is er, Nina? Ik heb een afspraak en ik ben al te laat."
"Ik ben een meisje tegen komen waarvan ik weet dat ze op meiden valt." Mijn ogen worden groot en ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht.
"En wat nu?"
"Ja, dat wilde ik eigenlijk aan jou vragen?"
"Weet je wat je gaat doen. Je stapt op haar af en vraagt haar mee uit."
"Maar niemand, behalve jij, weet dat ik op meiden val."
"Uhm, dan toch misschien eerst uit de kast komen." Ik gooi nog een paar laatste dingen in mijn tas.
"Hoe?" vraagt Nina en kijkt me angstig aan.
"Zeg het eerst tegen Zoe, die kan jou vast ook goed advies geven." Nina knikt en ik loop langs haar heen m'n kamer uit.

Ik kom aan bij het terras waar ik met Ariel en Lara heb afgesproken. Ze zitten al volop te kletsen met elkaar.
"Hé girls, sorry dat ik te laat ben. De meiden waren lastig," zeg ik als ik op de stoel naast Ariel plaats neem.
"Van die newbies zeker?" vraagt Ariel en ik knik.
"Wat is er met jouw gezicht gebeurt, Pippa?" vraagt Lara die me verbaasd aan kijkt.
"Iemand heeft me geslagen, maar niets bijzonders."
"Was je weer te bijdehand?" vraagt Ariel en ik knik met een glimlach op mijn gezicht.
"Maar hoe is het met jullie en de banen?" vraag ik, omdat ik nog niet wil uitleggen dat ik een mobster aan het daten ben.
"Ja, ik zit nog steeds bij de communicatie en evenementen afdeling bij de basisschool waar Bonnie ook naar toe gaat," zegt Lara.
"Oh hoe is het met Bonnie?" vraag ik en zie haar schattige gezichtje al meteen voor me. Zij is het zevenjarige dochtertje van Lara. Lara zelf is een paar jaar ouder dan mij en kreeg Bonnie onverwachts toen ze achttien was. Pa en ma zijn nog steeds bij elkaar.
"Met Bonnie gaat het goed, maar ze lijkt meer op haar vader dan op mij."
"Is ze nogal vervelend?" lacht Ariel en Lara knikt.
"Maar op school gaat alles goed en ze vindt het vooral niet erg dat haar moeder bijna altijd dicht bij haar is. En mijn baan bevalt me ook nog steeds, dus mij hoor je niet klagen." Lara en ik kijken dan allebei naar Ariel.
"Uhm ja, ik heb ook nog steeds dezelfde baan. En ik mag nu ook zelf fotoshoots bij wonen en soms ook zelf foto's maken."
"Tof. Nou ik zal het van mij ook maar vertellen. Ik zit ook nog steeds bij school en we zijn nu druk bezig met het Fall Ball. Daarnaast heb ik af en toe nog wat andere evenementen die ik mag plannen."
"En hoe is het met de boys?" vraagt Lara.
"Is het nog steeds zo dat je ze een keer mee naar bed neemt en ze dan nooit meer ziet?" vraagt Ariel en ik schut mijn hoofd.
"Wat?" vragen ze allebei verbaasd.
"Je gaat toch niet zeggen, dat een jongen de slut heeft weten te temmen?" vraagt Ariel lachend.
"Jep. Er is een jongen waarmee ik op een date ben geweest en de tweede date komt er ook snel aan. Ik vind hem oprecht leuk." Niet gelogen. Ik laat alleen even het stuk er tussen uit wat ze niet hoeven te weten.
"Oh mijn god. Foto! Foto! Foto!" roept Lara meteen. Foto? Ja, die heb ik. Ik pak mijn telefoon erbij en zoek de foto die we afgelopen donderdagavond hebben gemaakt. Ik laat hem zien aan de meiden en ze kijken me met grote ogen aan.
"Is dat niet..." en Lara maakt haar zin niet af.
"De broer van Sam en Harry?" vraagt Ariel. Ik knik.
"Hoe denk je dat ik hem heb ontmoet." Ze kijk elkaar even kort aan en ik merk dat ze het maar niets vinden.
"Ik kreeg dezelfde reactie van Elena, Maddison en Rafael."
"Ja, dat begrijp ik," zegt Lara en ze is dan even stil: "Doe je wel voorzichtig."
"Altijd," zeg ik en kijk haar geruststellend aan.
"Maar wat wordt de tweede date?" vraagt Ariel.
"Ik mocht kiezen deze keer, maar ik weet het niet. Ik wil niet alleen een saai etentje."
"Dan ga je toch iets actiefs doen," zegt Lara.
"Ja maar wat. Ik zit zelf te twijfelen tussen midigolf en lasergamen."
"Ha lasergamen met een mobster is toch niet eerlijk," zegt Ariel. Ik knik instemmend.
"En je moet dan meerdere mensen hebben," zegt Lara en mijn hoofd begint meteen overuren te maken.
"Oké ik weet het. We gaan lasergamen en jullie, Maddison, Elena, Rafael, Sam, Harry en Harrison gaan ook mee." Ariel en Lara kijken elkaar weer snel aan.
"Het is wel leuk om Maddie, El en Raf weer te zien," zegt Ariel en kijkt Lara weer aan.
"Ach waarom ook niet," geeft Lara in.

[1] Expensive Mistake - Tom HollandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu