Ik laat gefrustreerd een zucht. Er gaan te veel studenten naar deze school en te veel wonen in een pand dat beheert wordt door de school. Of nou ja, eigenlijk Tom. Ik heb al een mail opgesteld waarin studenten kunnen aangeven of ze naar huis gaan tijdens de kerstvakantie en opgestuurd naar Grayson voor evaluatie. Ik ben echt inspiratieloos. De standaard dingen heb ik al opgesomd. Filmavond, spelletjes avond, kerstdiner samen maken, naar de dierentuin gaan. Ik zit meer met mijn gedachtes bij Halloween. Ik weet niet eens wat hun altijd doen. Hoe moet ik dan een leuke avond voorbereiden?
Maddison komt naast me aan de keukentafel zitten. Ze heeft haar laptop bij en plaatst hem zo dat ik mee kan kijken op het scherm.
"Heb je dit al gezien?" vraagt ze. Ik kijk op haar scherm en zie daar een foto van Jack Davies. Mijn ex.
"Wat is er mee?" vraag ik als ik het niet meteen zie.
"Hij is vorig jaar afgestuurd van de opleiding voor detective, recherche, hoe je het ook wil noemen. Hier staat dat zijn ambities zijn om naar Londen te komen en aan het criminele leven een einde te maken. Oftewel, jouw ex wil jouw vriend in de gevangenis stoppen."
"Is hij al in Londen?" Ik ben niet zo gestrest als Maddison blijkt.
"Nee, hij is nog in Essex. Maar zodra er hier een vacature komt gaat hij zeker solliciteren."
"Ik ben hier niet zo bang om. Er zijn waarschijnlijk genoeg politie mensen die willen dat Tom verdwijnt, maar toch doen ze niets." Maddison zucht en knikt instemmend.
"Maar nu je hier toch zit, waar denk jij meteen aan bij Halloween?" Ze kijkt me vragend aan en dan begint ze te denken.
"Pompoenen met gezichten en griezelhuizen." Er schiet een idee binnen en ik typ het meteen. Een griezelhuis. Dat moet toch wel goed zijn.
"Waarom? Je had toch de taak gekregen om dingen te verzinnen voor de kerstvakantie en het Fall Ball is al geweest," vraagt Maddison.
"Blijkbaar doen de Hollands aan Halloween."Na een tijdje had ik besloten om te kijken of Sam al klaar is met de lessen. Dan kan ik aan hem vragen wat er meestal gedaan wordt. Ik kom aan bij het jongenshuis en de deur wordt open gedaan door Grayson.
"Had je m'n mail al gezien?" vraag ik meteen.
"Ja, ik zag hem voorbij komen en wilde hem net gaan bekijken, maar ik denk niet dat je daarom hier bent," concludeert Grayson meteen.
"Is Sam toevallig hier?" Grayson krijgt een glimlach op z'n gezicht. Ik kan alleen niet goed plaatsen waarom dat is. "Wat?"
"Wist je dat er bij ons op de koelkast een lijst hangt met wie er denkt dat jij een relatie met Sam hebt en wie er denkt dat je toch voor Harry hebt gekozen." Ik kijk mijn ogen uit en loop langs hem heen naar binnen. Ik loop naar de keuken en zie een aantal jongens daar zitten. Ik pak de stift die aan de koelkast hangt en bekijk het lijstje. De jongens staan afwachtend te kijken wat ik ga doen. Op het lijstjes staat 'Pam of Parry?'. De meerderheid denkt dat ik een relatie heb met Sam. Ik schrijf er groot onder 'Pippa ♥ Tom'.
"Verklaart dit genoeg?" vraag ik aan de jongens die hun ogen uit kijken.
"Wacht, jij hebt met de broer van Sam en Harry?" vraagt Seth.
"Ja," zeg ik kalm. Grayson kijkt me met grote ogen aan. Hij heeft al door wat dat betekend. Ook een aantal andere jongens, waaronder Aaron, weten wat dat betekend.
"Dus nogmaals, Grayson, is Sam hier?" vraag ik en loop naar Grayson toe.
"Ja, op z'n kamer."
"Dank je," zeg ik met een neppe glimlach.Ik klop op de deur en doe hem dan open. Sam kijkt nieuwsgierig op van zijn bed. Hij ligt een boek te lezen.
"Hé Pip, wat is er?" vraagt hij en legt het boek weg.
"Wist jij van dat lijstje op de koelkast?" vraag ik en ik zie dat hij al meteen weet waar ik het over heb.
"Beetje kinderachtig," zegt Sam en ik knik instemmend en neem plaats op de bureaustoel.
"Ik heb ze even duidelijk gemaakt met wie ik wel een relatie heb." Sam krijgt een glimlach op z'n gezicht.
"Maar waar heb ik jouw bezoekje aan te danken?"
"Geef je grote broer maar de schuld. Omdat hij het zo druk heeft met 'vergaderen', heeft hij mij de taak gegeven om jullie Halloweenfeest te organiseren. Maar ik weet niet eens wat jullie altijd doen of überhaupt waar. Dus ik heb je hulp nodig." Sam pakt z'n telefoon erbij en komt naast me op de andere bureaustoel zitten.
"Dit zijn foto's van vorig jaar." Hij geeft me zijn telefoon en ik zie dat ze in een grote zaal zitten. Tom is aan het speechen. Op de volgende foto is het eten te zien en een live band. Dan volgen nog wat foto's van een griezelhuis en Rafael die aan het DJ'en is.
"Dus?" vraag ik afwachtend en geef hem z'n telefoon terug.
"We hebben altijd dezelfde zaal die zich bevindt in één van de hotels die we beheren. Iedereen is verdeelt aan tafels. Tom begint met een speech waarin hij reflecteert over het afgelopen jaar. Daarna wordt het eten geserveerd. Er is een keuze tussen vlees, vis, vegetarisch en veganistisch. Tijdens het eten speelt een live band. Daarna gaat het feest los en is er meestal een griezelhuis en DJ." Ik probeer alle informatie in me op te nemen.
"Dat moet wel lukken, denk ik."
"Als Tom jou dit toevertrouwd dan weet ik zeker dat het gaat lukken." Sam glimlacht naar me.
"Ja, maar ik moet ook nog dingen voor school doen. Dus we zien wel hoe goed ik het er vanaf breng."
JE LEEST
[1] Expensive Mistake - Tom Holland
FanfictionPippa Wilson is een jonge vrouw met een baan, een groep vrienden die ze allemaal even liefheeft en ze is een beetje een feestbeest. Maar wat bijna niemand weet, is dat ze en deal heeft gemaakt met de figuratieve duivel wiens naam niet bekend is. De...