"Omdat Pippa en Grayson huisvader en -moeder zijn geef ik jullie de taak om te zorgen voor genoeg activiteiten tijdens de kerstvakantie. Daarbij komt ook om eerst te informeren wie er allemaal niet naar huis kunnen of mogen en waarom," zegt Eric. Urgh, ik haat dat. Ik wil niet aanhoren wie er allemaal niet naar huis kunnen en om welke reden. Daarbij moet ik ook nog samenwerken met Grayson.
"Maar de open dag wordt dit maal nog groter en daarom heb ik er voor gekozen dat Grayson ook met de open dag mee helpt," zegt Eric. Oh thank god. Maar dat betekent wel dat ik bijna alles alleen moet doen. Aan de andere kant hoef ik dan minder vaak bij de vergaderingen te zijn en kan ik gewoon bij Tom blijven. Ik zie hier toch wel de voordelen van in.
"Waarom krijg ik twee taken?" vraagt Grayson zeikerig.
"Ik had het er met het schoolhoofd over en jij bent huisvader, dus jij kan je het beste inbeelden wat de jongens voornamelijk willen. Ik snap dat het veel is, maar je hoeft bijna niets te doen aan de kerstvakantie, alleen te kijken naar de ideeën van Pippa en ze bij schaven waar nodig."
"Zeker ook omdat hij mijn tegenpool is?" vraag ik. Eric wil het niet zeggen, maar het staat op zijn gezicht geschreven.
"Ik verwacht dat je over twee weken een aantal ideeën hebt en dat je over een maand al ongeveer weet wie er gegarandeerd hier blijven," geeft Eric als opdracht.Ik loop samen met Margot en Sarah de vergaderruimte uit. Als we in de hal komen, zie ik Elena. Zodra ze me ziet staat haar gezicht op onweer. Dat voorspelt niets goeds. Ik zwaai Margot en Sarah uit en loop naar Elena toe.
"Hé, hoe zijn de lessen vandaag?" vraag ik en probeer net te doen alsof ik niet weet waarom ze zo boos naar me kijkt.
"Hoe lang al?" vraagt ze en ik kijk haar even verbaasd aan. Dit lijkt het niet beter te maken.
"Hoe lang werkt hij al voor hem?" Haar stem wordt steeds harder. Ik kijk even om me heen. Vele studenten lopen door de gangen heen. "Ik durf het gerust nog een keer te vragen met het benoemen van namen."
"Nee, nee, doe dat absoluut niet op school," zeg ik en ze kijkt me niet begrijpend aan.
"Dan vertel! Ik heb even gegoogled waar die nieuwe tattoo van hem voor staat, alleen maar omdat ik weet dat de tweeling hem ook heeft. Ik wilde flink tegen hem gaan uitvallen of tegen één van hen, maar ik kan niemand vinden. Dus jij bent de pineut."
"Als je graag dood wil dan zou ik het inderdaad aan één van hen vragen." Ik wil verder niets zeggen, maar ik zie dat Elena geen genoegen neemt met dit antwoord.
"Ik heb geen zin in dit achterlijke gedrag. Vertel of ik ga het inderdaad vragen." Ik haal even diep adem.
"Iedereen heeft zo zijn geheimen. Die van hem was dat hij al zeker twee jaar lang drugs dealt voor... je weet wel." Elena's ogen worden groot, maar ik zie niet alleen woede ook verdriet en verraad.
"Maar... hoe heb ik dit niet gemerkt?" Ze gaat met haar handen naar haar haar. Ze kijkt naar de grond en ik weet niet wat ik moet doen. "Waarom?" Ze kijkt op naar me en kijkt me vragend aan.
"Sam werd zijn kamergenootje en Rafael begon te praten met hem en Harry over hoe hij geen geld heeft voor de huur en een normaal leven vanwege zijn strikte ouders. Dus toen stelde Harry dat ene voor."
"Ik weet dat z'n ouders streng zijn, maar ik wist niet dat ze bijna geen geld geven. Hoe komt Lydia dan aan geld, als ze aan Rafael niets geven dan krijgt Lydia al helemaal niets."
"Rafael helpt haar." Elena kijkt me aan en ik kan haar emoties niet pijlen.
"Maar waarom heeft hij dan nu pas de tattoo?"
"Alleen de 'inner circle' heeft hem en Tom dacht dat het een goed idee was om Rafael in te schakelen voor extra bescherming. Aangezien Tom niet altijd bij mij kan zijn en je weet maar nooit wanneer er weer een creep komt." Nu kan ik wel heel goed Elena's emotie pijlen. Ze krijgt een glimlach op haar gezicht.
"Hij geeft echt om je." Ik voel m'n wangen langzaam warmer worden. Ik knik lichtjes.
"Dat is zo schattig."
"Laat hem maar niet horen dat je hem schattig vindt." Elena knikt snel.
"Misschien moet je toch maar met Rafael gaan praten. Hij is er alleen maar bij betrokken om mij te beschermen. Ik denk niet dat hij gevraagd wordt om andere mensen pijn te doen, zolang ze niet aan mij zitten."
"Ik zal het met hem er over hebben, zodra ik hem weer zie. Hij reageert ook niet op m'n app."
"Misschien heeft hij even tijd nodig. Afgelopen woensdag heeft hij de tattoo gekregen en je kwam er pas vijf dagen later achter dat hij hem had. Ik denk dat hij de woorden nog aan het zoeken is hoe hij het je gaat uitleggen."
JE LEEST
[1] Expensive Mistake - Tom Holland
FanfictionPippa Wilson is een jonge vrouw met een baan, een groep vrienden die ze allemaal even liefheeft en ze is een beetje een feestbeest. Maar wat bijna niemand weet, is dat ze en deal heeft gemaakt met de figuratieve duivel wiens naam niet bekend is. De...