Games

345 10 2
                                    

Ik zit thuis op de bank het lijstje van het Fall Ball door te nemen om te kijken of we alles wel op tijd hebben. Ondertussen staat de tv aan op het nieuws. Nou ja, het is eerder shownieuws. Het gaat meer over bekende mensen en hun privéleven. Op een gegeven moment hoor ik Toms naam voorbij komen.
"Mensen hebben de beruchte Tom Holland met een meisje gespot. Dit is niet heel bijzonder, maar wat opvalt is dat het al een paar weken lang hetzelfde meisje is," zegt een van de presentatoren. Ik kijk naar de tv en zie een foto van ons twee voorbij komen. Oh shit. Ze gaan een hele discussie aan of we al een item zijn en dat soort dingen. Dan hoor ik mijn telefoon afgaan. Ik kijk naar wie er belt en het is m'n moeder. Oh fuck. Ik pak de telefoon op en neem op.
"Hé mam," zeg ik zacht, want ik vrees al te weten wat er gaat komen.
"Waarom heb jij niet vertelt dat je een nieuwe vriend hebt?" Ik hoor de teleurstelling en bezorgdheid in haar stem.
"Uhm," meer komt er niet echt uit.
"Ik zit namelijk naar het shownieuws te kijken."
"Ja, ik ook," zeg ik.
"Ik schrok nogal toen ik jouw gezicht voorbij zag komen met die jonge man."
"Oh ja, hij is echt heel lief. Maar we zijn nog geen item. We zijn aan het daten."
"Lief? Dat kan ik me moeilijk voorstellen."
"Wacht maar tot jullie hem ontmoeten." Het is even stil aan de andere kant van de lijn.
"Wanneer mogen we hem ontmoeten?"
"Ik zal het vragen en dan laat ik het je weten."
"Ik ben alleen maar bezorgd om je, dat weet jezelf ook wel, toch?"
"Weet ik."

Zoe komt na een tijdje binnen gelopen met Amaya.
"Hé girls," zeg ik als ik ze zie. Ik was na een tijdje verplaatst van de bank naar de eettafel.
"Pip, we moeten praten," zegt Zoe en ik kijk haar afwachtend aan. "Niet hier en eigenlijk niet met ons." M'n gezichtsuitdrukking veranderd meteen en ik voel me in elkaar zakken.
"We moeten naar de Naamloze Vrouw," zegt Amaya en ik knik. Ik pak m'n tas en gooi er wat dingen in en dan lopen we het huis uit. We stappen in mijn auto en rijden naar het huis van de Naamloze Vrouw.
Daar aangekomen worden we meteen begeleid naar het kantoor van haar. De deur wordt voor ons open gedaan en de vrouw kijkt ons al meteen aan.
"Pippa, ga maar op de stoel zitten en meiden, ga maar aan de zijkant staan." We doen wat ze zegt en ik kijk haar angstig aan.
"Update," zegt ze alleen maar en kijkt me afwachtend aan.
"We hebben morgen onze tweede date, maar verder is er niet echt iets nieuws." Eén van de mannen die ook in het kantoortje staat loopt naar Zoe toe met een mes. Ik kijk met grote ogen naar Zoe en dan weer naar de Naamloze Vrouw.
"Ik zweer het. Ik ben niet achter meer nieuws gekomen," smeek ik en langzaam hopen de tranen zich op in mijn ogen en ook in die van Zoe. Amaya kijkt angstig om haar heen.
"Hier neem ik geen genoegen mee," zegt de vrouw. Ik voel een traan over m'n wang lopen en ik veeg hem snel weg.
"Maar mevrouw, wat had u anders verwacht. Ze zijn pas net aan het daten. Het duurt even om te infiltreren in een mob. Of vertrouwt u meteen al uw geheimen toe aan alle mannen of vrouwen waar u seks mee hebt gehad en één keer mee op date bent geweest," zegt Amaya. Oh thank god, voor Amaya. Ik kijk naar de Naamloze Vrouw en zie haar denken.
"Je hebt een punt." Ze kijkt me strak aan. "Pippa, ik geef je tot kerstmis de tijd om achter de geheimen te komen. Mocht er een grootste ontdekking zijn, vertel het tegen één van deze meiden en die geven de info door aan mij." Ik knik en sta meteen op uit de stoel.

Rafael, Elena, Maddison en ik zitten in de auto van Rafael op weg naar de lasergamehal. Lara en Ariel rijden samen en de andere jongens rijden ook samen. Zo te zien komen wij als eerste aan. Maar tegelijk met ons parkeren Lara en Ariel. We lopen naar elkaar toe en iedereen geeft elkaar een begroetende knuffel.
"Zijn jullie er klaar voor?" vraag ik en iedereen, behalve Rafael, schut hun hoofd. Ik rol met mijn ogen. "Zou ik jullie hebben uitgenodigd als ik dacht dat jullie gevaar liepen?" Weer schudden ze hun hoofd. "Dus?"
"We zijn er klaar voor," zegt Maddison. Ik krijg een glimlach op m'n gezicht. Ik hoor een auto aan komen en zie dat het de jongens zijn. M'n glimlach wordt nog groter. Ik loop naar de auto toe en zodra Tom uit is gestapt, sla ik meteen m'n armen om hem heen. Hij trekt me dichter naar hem toe. Snel laat ik hem weer los en kijk naar m'n vrienden. Ze kijken verterend naar ons. De jongens stellen zich voor aan de dames. M'n vriendinnen zijn een beetje terughouden, maar accepteren het wel. Ze lopen al vast naar binnen. De heren blijven nog even buiten staan samen met mij.
"Toch vraag ik me af wanneer jullie gaan stoppen?" vraagt Sam aan mij en Harry zodra we een sigaret opsteken.
"Voorlopig nog niet," zeg ik en blaas de rook uit en Harry knikt instemmend.
"Als je er last van hebt ga je toch alvast naar binnen," zegt Harry en Sam rolt met z'n ogen. Hij kijkt even hoopvol naar Rafael en die knikt. Ze lopen al vast naar binnen. Tom slaat een arm om me heen en ik ga dichter bij hem staan.
"Dus vertel, gaan we na het lasergamen nog iets doen?" vraagt Tom aan mij.
"Ligt er aan hoe erg je me vernederd," grap ik.
"Maak je maar geen zorgen. Hij kan echt niet richten," lacht Harry, maar dit levert hem een dodelijke blik op van zijn oudere broer.

[1] Expensive Mistake - Tom HollandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu