Underestimated

267 6 0
                                    

Ik zit samen met Zoe op mijn slaapkamer in het meidenhuis. De slaapkamer in het grote huis, wat nu van mij is en nog steeds raar is om te denken, is bijna klaar alleen het nieuwe bed moet nog komen.
"Niet vergeten dat je vandaag dus twee afspraken hebt," zegt Zoe en ik knik terwijl ik in m'n kast aan het rommelen ben op zoek naar de juiste outfit. Ik gooi wat kleren op bed en Zoe bekijkt ze zorgvuldig. Dan gaat de deur open en komen Maddison, Elena en Nina m'n kamer binnen gelopen.
"Wat is er, dames?" vraag ik en kijk ze één voor één aan.
"Is het waar wat Rafael tegen mij heeft gezegd?" vraagt Elena en ik verwacht dat ze nog meer gaat zeggen, maar ze kijkt me alleen maar doordringend aan.
"Hoe moet ik weten wat Rafael tegen jou heeft gezegd?" Ik kijk haar vragend aan.
"Dat jij de plek van de Naamloze Vrouw hebt ingenomen? Dat jij nu de grootste rivaal van Tom bent?"
"Oh dat." Ik kijk Elena even aan en ik zie de boosheid op haar gezicht. "Ja, dat klopt."
"Wat the fuck, Pip?" vraagt Maddison verward.
"Dus jij hebt al die mensen vermoord?" vraagt Nina zacht. Ik zucht diep en loop naar haar toe. Ik pak haar handen vast en ze kijkt me aan in m'n ogen.
"Als ik dat niet had gedaan, dan had je naar mijn begrafenis gemoeten." Nina kijkt me geschrokken aan en ik laat haar handen weer los.
"Bullshit, Tom zou jou nooit wat hebben gedaan," zegt Elena meteen.
"Daar ben ik nog niet zo zeker van en daarnaast de Naamloze Vrouw wilde mij ook dood hebben. Zij had het zo bekokstoofd dat ik dus uiteindelijk niet meer zou leven en het liefst had ze gehad dat Tom mij had gedood. Dus om eerlijk te zijn, Elena, ik weet niet wat Tom zou hebben gedaan," zeg ik oprecht. Maddison en Nina kijken me met grote ogen aan. Elena kijkt nog steeds boos.
"En zij?" vraagt Elena en wijst naar Zoe. "Zij maakt ook deel uit van jouw bende?" Ik zucht diep en kijk even naar Zoe.
"Ik werkte, net zoals Pippa, voor de Naamloze Vrouw en nu werk ik inderdaad voor Pippa," zegt Zoe en kijkt de drie meiden dreigend aan.
"Pip, waarom?" vraagt Maddison.
"Ik had geen keus, maar ik zorg er voordat jullie nooit meer iets zou overkomen en als jullie ergens hulp bij nodig hebben, kom gewoon naar mij toe. Ik ben nog steeds dezelfde Pippa."
"Ik ga nog liever naar Tom dan naar jou," zegt Elena en loopt met grote stappen de kamer uit.
"Dat artikel dat was geplaatst. Had de Naamloze Vrouw dat gedaan?" vraagt Nina en ik knik.
"En het spijt me nog steeds," zeg ik zacht.
"Hoe reageerde Lara en Ariel?" vraagt Maddison.
"Geen idee, ik heb nog geen contact gehad met hen en ze hebben ook niets laten weten." Maddison knikt en Zoe komt naast me staan.
"We moeten zo naar je eerste afspraak van vandaag," zegt Zoe en ik knik.

Ik loop de mediatheek binnen en ga op zoek naar de persoon waar ik een afspraak mee heb. Hij staat tussen de design boeken.
"Hé Sam," zeg ik zoet als ik bij hem sta.
"Hé Pip." Ik had verwacht dat het er koud uit zou komen, maar het klinkt eerder bezorgd. "Sorry, nogmaals, voor wat mijn broers en Harrison je hebben aangedaan," zegt Sam oprecht. Ik krijg een kleine glimlach op m'n gezicht.
"Ik had het verdient."
"Nee," zegt hij meteen en kijkt me doordringend aan.
"Wij hadden al lang moeten merken dat je een mol was en je moeten helpen in plaats van mishandelen. De Naamloze Vrouw wilde je echt dood hebben en ik weet niet hoe Tom zou hebben gereageerd als jij kwam te overlijden."
"Hoe is het met hem?" vraag ik en sla m'n ogen neer.
"Jij bent nu iets meer dan een week zijn grootste rivaal. Hoe denk je dat het met hem gaat? Hij houdt nog steeds van je, maar aan de andere kant wil hij je veel pijn doen." Ik knik langzaam en kijk dan op naar Sam.
"Maar wat moet je eigenlijk van mij? Je stuurt me een bericht met wanneer we met elkaar kunnen spreken en dan het liefst op een moment dat Harry en Rafael niet op de campus zijn. Dus wat wil je?" vraagt Sam en hij raakt niet echt geïrriteerd, maar ook weer wel een beetje.
"Ik wil weten wat Tom allemaal van plan is en dan voornamelijk wat hij mij wil aandoen." Sam kan een spottende lach niet onderdrukken.
"Jij wil dat ik informatie naar jou doorspeel over wat mijn oudere broer, die ook mijn baas is, van plan is?" vraagt hij voor de zekerheid.
"Graag, dan weet ik hoe ik een conflict kan voorkomen."
"Je moeten weten dat hij zeer pissig is. Hij wil koste wat het kost jou niet de school geven. Ik begrijp het aan de ene kant, maar aan de andere kant Shell staat in jouw gebied en hij is daar de baas van. Dus waarom zou jij niet dit gebouw mogen krijgen." Ik kijk even om me heen en zie een aantal studenten voorbij lopen.
"Hij heeft een te groot ego."
"Ja, weet ik en dankzij jou werd het minder groot. Hij werd aardiger, minder gewelddadig en meer geniepig. Die Tom wil ik graag terug. Hij slaat momenteel alles kort en klein wat in zijn weg komt. Ik voel me niet veilig meer. Ik durf niet eens te zeggen wanneer iets mis gaat. Want de Ieren zitten ook op onze hielen. Het is een gekke huis hier in Londen." Ik kijk hem medelevend aan.
"Dus je gaat me helpen?" vraag ik hoopvol.
"Ik ga m'n best doen, maar ik ga ook een parent trap doen. Ik zal er voor zorgen dat jullie weer terug bij elkaar komen." Ik krijg een kleine glimlach op m'n gezicht.
"Daar zeg ik geen nee tegen. Maar ik denk dat je dan eerder Tom moet overhalen, dan mij." Sam knikt instemmend.
"Maar wat ben jij eigenlijk van plan?" vraagt Sam geïnteresseerd.
"Vraag je dit, omdat je het gewoon wil weten of zodat je het tegen je grote broer kunt zeggen?" Ik kijk hem doordringend aan.
"Licht er aan wat je me vertelt."
"Dan hou ik wijselijk mijn mond dicht." Ik draai me om en loop de mediatheek weer uit. Joel staat al in de gang op me te wachten.
"Ben je er klaar voor?" vraagt hij.
"Nope, maar ik moet het wel doen." Joel knikt instemmend en we lopen het schoolgebouw uit op weg naar zijn auto.

[1] Expensive Mistake - Tom HollandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu