Access

734 9 0
                                    

De zon schijnt in mijn gezicht. De lucht is helderblauw, geen wolkje te zien. Het is heerlijk zomer weer. Maar mijn gedachtes staan er niet naar. Meestal lig ik met dit weer op een bankje in de tuin. Lekker te Netflixen of met een boek. Maar nu steek ik sigaret na sigaret op. Ik ben zo gestrest. Ik weet niet waar ik moet beginnen. De Naamloze Vrouw heeft mij een opdracht gegeven. Ik weet niet of ik het wel kan. Ik wil me gewoon focussen op het werk dat ik nu heb. Events plannen voor de school waar ik een jaar geleden ben afgestudeerd. En zorgen voor de tien meiden die in dit huis wonen wat van school is. Tussen deze meiden lopen Elena en Maddison rond. Twee vriendinnen van mij. Elena ken ik al sinds haar geboorte, precies een maand na mij. Maddison ken ik sinds het begin van de middelbare school. Elena studeert nog door zodat ze een baan in de overheid kan hebben en Maddison studeert ook nog verder zodat ze meer gespecialiseerd is in onderwater biologie.

Elena? Ik schiet overeind. Elena heeft een relatie met Rafael. Hij kan mij helpen. Ik druk de sigaret uit die ik nog vast had en doe mijn schoenen aan. Ik pak mijn tasje van de tafel en stop daar mijn sigaretten in, mijn telefoon en de sleutel van het huis.
"Ik ben even weg," roep ik naar niemand in het bijzonder.
"Waar naar toe?" vraagt Maddison die uit de keuken komt gelopen met een thee mok.
"Ik moet even iets doen. Ben zo terug. Als het niet zo is, laat ik het weten," zeg ik en ze knikt. Ik loop het huis uit en nog geen honderd meter verder op staat het huis waar ik moet zijn. School beheert een aantal huizen en appartementen waar de studenten tegen een zeer goedkope prijs kunnen wonen. Ik woonde eerst ook in zo'n huis, maar nu ben ik 'huismoeder'. Oftewel, ik moet er op letten dat de meiden zich gedragen en het huis goed bij houden. Ik woon er gratis en krijg er ook nog betaald. Helemaal top.

Ik bel aan en de deur wordt open gedaan door Rafael. Gelukkig. Ik heb hem ook nodig.
"Rafael, wat ben ik blij om jou te zien. Ik heb een dringende en misschien rare vraag."
"Het is vast niet het raarste wat ik ooit uit jouw mond heb horen komen," zegt Rafael glimlachend en laat mij naar binnen. Rafael zou ook al afgestuurd moeten zijn, maar hij heeft twee jaar gedaan over een studie die hij eigenlijk niet wilde doen en toen pas was hij overgestapt naar iets wat hem wel heel erg interesseert. We komen in de woonkamer uit en daar zitten een paar jongens. Ik voel me meteen bekeken. Niet gek. Ik heb een kort broekje aan en een strak zittende crop top.
"Het is wel privé, wat ik moet vertellen," benadruk ik.
"Uhm, voor zo ver ik weet is Sam niet aanwezig dus we kunnen naar mijn kamer." Ik knik. De kamers worden gedeeld, alleen de 'huismoeder' of '-vader' heeft een eigen kamer. Lucky me. Ik deelde eerst mijn kamer met Ariel, maar die is net zo als mij afgestuurd.

Aangekomen in Rafaels kamer laat ik me met meteen vallen op zijn bed. Hij gaat op de bureaustoel zitten en komt naar mij toe gereden.
"Vertel."
"Ik moet in contact zien te komen met Tom Holland," zeg ik. Het is stil. Zeer stil. Doet Rafael het nog? Ik ga zitten en zie dat hij me met grote ogen aan kijkt.
"Waarom?" is het eerste wat hij zegt.
"Doet er niet toe. Het moet."
"Waarom kom je dan naar mij?"
"Dat lijkt me vrij logisch." Hij knikt instemmend en ik zie de vernedering op zijn gezicht.
"Raf, mij maakt het niets uit wat jij doet. Ik heb het ook nog steeds niet tegen Elena vertelt, zolang je je aan onze deal houdt." Ik glimlach lief naar hem. Rafael rolt met zijn ogen en rolt naar achteren met zijn bureaustoel. Hij pakt iets uit een laatje van zijn bureau.
"Hier, junk," zegt hij en gooit een zakje drugs op mijn schoot.
"Thank you." Ik stop het zakje in mijn tasje. "En even voor de duidelijkheid ik ben niet verslaafd aan die zooi."
"Dat is dan ook het enige waar je niet verslaafd aan bent."
"En bedankt," zeg ik sarcastisch. "Maar ga je nu nog helpen?" vraag ik wanhopig.
"Je gaat me de reden niet vertellen, of wel?" Ik schut mijn hoofd.
"Nou, je hebt geluk. We gaan vanavond naar zijn club."
"Oh mijn god, geweldig," zeg ik blij en net op dat moment komt Sam binnen gelopen.
"Ik wist niet dat jij en Elena een open relatie hebben," zegt Sam tegen Rafael en kijkt mij aan.
"Nee, we hebben een gesloten relatie, maar je weet dat Pippa mijn beste vriendin is."
"Weet ik, maar meestal als ik Pippa in een kamer van één van de jongens tref hebben ze seks gehad."
"Jongens, ik ben niet zo'n slet. Niet altijd." Ze moeten lachen.
"Uhm, is het goed als Pippa vanavond mee gaat?" vraag Rafael aan Sam. Sam kijkt even bedenkelijk naar zijn vriend en gaat naast mij zitten op het bed.
"Wat is de reden?" vraagt hij aan mij.
"Zoals je zelf net hebt gezegd, ik ben een slet. Ik sta te lang droog," grap ik.
"Oké, zolang je uit de buurt blijft van mijn broer vind ik alles prima," zegt Sam.
"Welke?" vraag ik en weet goed wie hij bedoelt. Helaas.
"We vertrekken om half tien. Dus wees op tijd," zegt Sam en staat op. Hij pakt een boek van zijn nachtkastje en loopt dan weer weg.
"Ik hoop dat je weet wat je doet," zegt Rafael.
"Dat hoop ik ook."

[1] Expensive Mistake - Tom HollandWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu