Bab 3

198 15 0
                                    

Hari ni cuti . Sebab hari ni hari sabtu.

So aku amik keputusan untuk buat study group dengan beberapa orang classmates aku. Aku amik fon dan call Atiqah.

"Assalamualaikum, kau nak apa pagi ii buta call orang ni?" Minah ni mesti baru bangun tidur ni. Anak siapa lah ni.

"Dah pukul 11.30 cik atiqah sewel oiii. Pagi buta apanya?!" Aku saja jerit bagi pekak telinga si pendengar.

"Woi! Sakitlah telinga aku kau jerit-jerit camtu! Kau nak apa call aku ni?" Aku tergelak mendengar pekikan Atiqah.

"Aku nak ajak kau buat study group. Dekat utc ke? Jomlah. Kau kan power fizik. Pleaseeeeeew," rayu aku.

Tapi memang pun Atiqah tu pandai fizik. Aku pulak power kimia. Ecewah! Mikail pulak power biologi. Eh? Asal dia ada ni? Abaikan..

"Emm pukul 1 dekat utc. Sharp pukul 1 eh? Kalau tak aku balik." Pesan Atiqah. Aku dah tersengih sengih macam kerang basi.

"Ok bye."

"Em"

Ok, lagi aku nak ajak siapa? Em, akak kimia dah ada. Siapa yang power addmath eh? Aku nak suruh dia ajar aku bab pengamiran ni.

Haa!

Khairil!

Crush aku tu!

Em, agak agak dia ok ke kalau aku ajak dia, dia on tak?
Takpe, kita try dulu.

Me
Assalamualaikum khairil.

Lepas 10 minit baru dia jawab. Nasib baik dia tak tinggal bluetick.

Crush saya
Waalaikumussalam Adlia. Ye, nak apa?

Me
Em, saya sebenarnya nak ajak awak join study group saya harini. Pukul 1 dekat utc. Awak nak tak join?

Crush saya
Ouh hahahahaha saya ingat apalah tadi. Haa boleh boleh. Nanti saya datang.

Me
Haha terima kasih. Jumpa kejap lagi. Bye.

Dan, dia seen je aku punya chat tu. Takpelah, asalkan dia setuju nak join aku.

Jap! Aku kene pakai lawa lawa ke? Sebab nanti khairil ada nanti.

Otak: Alaaa, pakai jela biasa, kau nak belajar ke bercinta Adlia oi!

Hati: Tapi, khairil ada tu... mestilah pakai lawa lawa hmmm...

Otak: Ahhh takde. Pakai jelah biasa!

Hati:Ye ah..

Dengan itu, aku pun bersiap lepas dah chat dengan kawan kawan aku yang lain.

*****

Di Utc..

Aku melangkah masuk ke dalam utc. Tetiba, fon aku berdengung menandakan ada chat masuk. Aku bukak fon dan rupanya khairil yang chat.

Dia kata dia...

Tak jadi datang!! Sebab ada masalah sikit dekat rumah.

Ya Allah, aku baru nak jumpa dia...

Takpelah, aku redha.

BECAUSE YOU'RE MY SOULMATE [SU]Where stories live. Discover now