Druhá

1.6K 129 77
                                    

Opřel se o zábradlí ve výtahu a zamyšleně se zahleděl na svou levou ruku. Měl odřené klouby, zatržené dva nehty a zápěstí ho bolelo tak moc, že jím skoro nemohl hýbat. Během boje došlo k chybě na obleku, kterou v žádném případě neočekával, a přišel o jednu rukavici. Samozřejmě o tom nepověděl kapitánovi Starostlivému, proč by taky měl? Nebyl dítě, aby potřeboval pofoukat bebí a navíc byl Rogers i ostatní dost mimo z toho, co se stalo. Ne, že jím by to neotřáslo, ale to bylo vedlejší.

"Nějaké novinky, Jarvisi?" zeptal se a na okamžik vzhlédl ke stropní kameře a na svého drahého přítele se usmál.

"Téměř žádné, pane," informoval ho. "Když jste byl pryč, Dum-E rozbil váš oblíbený hrnek s logem Black Sabbath, ale už jsem si dovolil vám objednat nový. A stavila se slečna Pottsová, aby si odvezla zbytek věcí."

Tony se kousl zevnitř do tváře a přes veškerou snahu nebrat rozchod s Pepper nijak vážně, srdce se mu nepříjemně sevřelo.

Vešel do obývacího pokoje a rozhlédl se. Skrz okna byl vidět západ slunce, halíc vysoké budovy New Yorku do rudých a růžových odstínů. Jarvis nerozsvítil a navzdory zlatu za okny se pokoj nořil do pochmurných stínů. Aby pravdu řekl, zvykl si na to, že na něj doma Pepper čekala, kdykoliv odjel na misi. Cítil podivný pocit prázdnoty, když hleděl na hnědou pohovku. Většinou na ní seděla se sklenkou vína v ruce a pracovala, aby se při čekání neuhryzala nudou a obavami.

Nepřekvapilo ho, že to s ním ukončila, vlastně to očekával. Žádný z jeho vztahů nikdy nevydržel déle než několik měsíců a vždy to byl on, kdo to nějak pokazil. Jenže většinou si uvědomil, co provedl. Tentokrát si nebyl jistý a Pepper mu to nikdy přesně neřekla.

Mohlo to být tím, že se jí málo věnoval. Až moc času trávil v dílně, pracoval na svých oblecích nebo na jiných vynálezech. Na čemkoliv, jen aby se zabavil. Někdy nevylezl i několik dní.

Nebo to bylo tím, jak je oba společensky znemožnil na té poslední charitativní akci. Nebo to byla něčí oslava? Už nevěděl a ani si přesně nepamatoval, co udělal. Alkohol mu to spolehlivě vymazal z hlavy a Pepperino absolutně nedetailní vyprávění mu nepomohlo si vzpomenout. Matně věděl, že se snažil osedlat alpaku...

Ještě mohlo být na vině to gay porno, které ho Pepper přistihla sledovat. Většina žen obecně nesnášela, když jejich partner sledoval porno, ale gay porno byl úplně jiný šálek kávy. Ale u všech bohů, měli jednadvacáté století! To se opravdu člověk nemohl podívat na film pro dospělé, aniž by za to nenesl následky? Bylo to jen neškodné video, nebo ne?

Pepper se s ním nebavila. Když museli projednat něco pracovního, zachovala si profesionální přístup a strávila s ním tolik času v jedné místnosti, kolik bylo třeba, ale ani o minutu víc. Párkrát se pokusil s ní promluvit i o tom, co se mezi nimi vlastně stalo, ale pokaždé ho odbyla a odešla. Nakonec to přestal zkoušet a prostě to nechal plavat. Byl až moc hrdý na to žádat ji o návrat. A když se to tak vezme, po pár dnech v lihu mu bude líp a nic takového, jako zlomené srdce - které ale určitě neměl! - ho už trápit nebude.

Odešel do koupelny, z jedné ze skříněk vytáhl ortézu na ruku a zpevnil si jí zápěstí. Cestou zpět do obývacího pokoje položil další otázku: "A hádám, že se nikdo nepokusil zničit New York, zatímco jsme byli pryč, viď?"

"Ne, pane, celý den panovalo krásné počasí a dle policejních zpráv došlo pouze k dvanácti vloupáním, jedné krádeži auta, dvěma ublížením na zdraví a k požáru v Brooklynu."

"V Brooklynu?" zareagoval s povytaženým obočím.

"Ano, pane. Ve stejném domě, kde bydlí kapitán Rogers. Přejete si vyslat dron?"

Ani dnes se svět nepřestal točit (Stony CZ FF)Kde žijí příběhy. Začni objevovat