"Assalamualaikum semua."sapa 5SKIRLS serentak.
"Saya Alya Ilham. Erm, you can call me Alya." Kata Alya dengan nada yang dingin.
(Dia kekok je. Maklumlah semua orang yang dia tak kenal lagi. Lagipun... dia memang tak suka berdiri depan kelas sebab semua mata memandang dia. Kalau dekat sekolah dulu,dia memang suka elakkan diri daripada kena berdiri depan kelas. Sampai macamtu sekali tau guys😃.)
"Saya Husniyyah Balqis. Awak semua boleh panggil saya Balqis or Qis!! Selamat berkenalan!!"
(Dia berlakon je tu. Oopz, dia pun macam Alya jugak, cuma bezanya, Qis jenis pelakon A+ la. Kalau tak kenal dia,mmg tertipu la dgn lakonan dia.)
"Saya Iman Sofiyyah. Panggil Sofi. Harap dapat berbaik dgn korang semua." sapa Sofi dengan penuh keriangan.
(Tu perasaan sebenar dia tau. :D )
"Saya Haifa Burhanah. Saya suka luangkan masa dengan 5SKIRLS. Harap faham."
(Maksud dia kata situ ialah dia tak nak orang ganggu dia.)
"Hi. Saya Ulfah Janani."
(Padat dan ringkas.Dia tak nk ckp banyak.Buang masa je.)
"Okay. Kamu semua yang duduk ni ada apa-apa soalan nak tanya pada pelajar-pelajar baru?"soal Cikgu Salmah.
(Author bagitahu awal-awal tau nama cikgu tu Salmah sebab author rasa dia tak perlu nak introduce diri dia sangat memandangkan hanya kumpulan 5SKIRLS je tak tahu.)
Seorang lelaki mengangkat tangan dengan pantas berdiri lalu bertanya.
"Korang dah ada boyfriend belum?Kalau ada, takpelah nak buat macam mana. Saya pasrah.... Tapi kalau tak ada, bolehla saya tackle ya."Kata laki tersebut sambil tersenyum malu.
Ahli 5SKIRLS terkejut dgn pertanyaan lelaki tersebut. Bukan terkejut je marah pun ade jugak.
Qis dengan pantas membaca 'nametag' lelaki tersebut.
'Amar Hafiz.'
"Wahai Amar Hafiz... Dengar baik-baik ya. Kami memang tidak akan couple sebab kitaorang tahu hukum dia. "Alya mengambil nafas seketika lalu menyambung-
"Dengar baik-baik tau. Hukum bercouple tanpa ada ikatan sah ialah haram. Maksud ikatan sah di sini adalah berkahwin. So saya mintak awak ingat ya pesanan saya."
"Bukan ape saya just risaukan awak je. Bukan awak je, semua org dalam kelas ni pun saya harap dapat ingat pesanan saya."Kata Alya lagi dengan panjang lebar smbil tersenyum.
Senyap buat seketika kelas 5 Violet. Sentap dengan tarbiah yang diberikan sebentar tadi.
Dengan perlahan2 Amar duduk dengan rasa malu.
(Salah orang la kalau nak tanya soalan tu.)
Cikgu Salmah juga terkejut. Di dalam hatinya 'Power juga budak baru ni.Aku doa semoga satu hari nnti kelas ni akan berubah ke arah yg lebih baik.'
Sedar tak sedar, terdapat 5 org lelaki tersenyum sinis sambil berkata di dlm hati.
"Interesting girl."
Ketika kelas dilanda kesepian akibat nasihat yg diberi. Mata 5SKIRLS melilau mencari sesuatu.
Selang beberapa saat, mereka tersenyum sinis melihat mereka.
Dgn serentak di dlm hati mereka.
"Target is discovered."
"GAME START NOW" kata 5SKIRLS sambil mengeluarkan senyuman sinis.
Okaylah author stop sini dulu ye. Jangan lupa vote tau😆😆
Thanks to Alyaadlina3 that created this chapter
YOU ARE READING
The SKIRLS
AdventureAl kisah geng SKIRLS bertemu dengan geng Bulletproof di sekolah ..dan juga mereka bertemu dalam keadaan yang jauh berbeza. Geng Spy or Geng BLP yang win? Or something yang unexpected berlaku? Entah! p/s: Juga pernah dikenali sebagai Lagenda Geng SK...