Dorm Bulletproof(?),
8.00 p.m.
"Erm,geng. Aku ada berita buruk lagikan teruk," kata Haziq,tangannya menggaru belakang tengkuk.
"Berita apa yang penting sangat?" Tanya Arham pula sambil rambutnya disising ke sebelah dahi kiri.
Ala-ala kpop idol celup gituw.
"Erm,sebenarnya aku dah tahu siapa yang curi diari kau,luq," kata Haziq manakala Luqman apa lagi,besar lah bijik mata dia. Memang dia sayang sangat kat diari tu,sebab diari tu hadiah dari ex girlfriend dia masa tadika.
Hahahahagahahah. Well tu kisah lama. Sebab sebenarnya ialah,dalam diari tu tersimpan pelbagai maklumat penting. Kalau jatuh ke tangan yang salah,habislah!
"Dengan siapa diari tu?" Tanya Luqman.
Haziq kemudian menjawab, "dengan Haifa geng SKIRLS,"
"APA?!" Serentak yang lain terkejut.
"Dan ada satu lagi berita," Haziq kemudian mengeluarkan fail coklat yang diberikan Haifa pagi tadi dan meletakkannya di atas meja bulat yang menjadikan perbincangan mereka berlima.
"Fail apa ni?" Tanya Lutfi yang agak pemalu dan pendiam orangnya.
Dengan tangan Lutfi,dia membuka fail berkenaan. Di sampul itu ada beberapa keping gambar.
Gambar 1: bos geng BLP dengan seseorang berjabat tangan. Lokasi tidak dikenal pasti dan pada masa itu pukul 10 p.m.
Gambar 2: Setiausaha bos BLP dengan seorang doktor dari Russia seperti berbincang sesuatu. Masa itu pada pukul 8 a.m.
Gambar 3: gambar agak kabur.Kemudian ada satu surat.
"Surat apa ni?" Kemudian,Waazin mengangkat surat itu.
Selepas ralit membaca,baru dia tersedar.
"Ni,ni,bukan perjanjian jual dadah ke?" Kata Waazin lalu tangan Arham merampas surat itu.
"Apa?"
▪▪▪
Lavendra High School
Sekarang pada jam pukul 12.00 tengah hari dan murid form 6 perlu ke dewan atas arahan dari guru.
Entah lah,nak bagi apa entah.
"Ehem. Ehem. Sila ambik tempat ye," Di depan,Cikgu Liaqat bercakap menggunakan mikrofon yang disediakan di sekolah.
Uwuu,nama Cikgu tu nampak segak dan hensem. Tapi,biasa je. Dah tua pun..50-an ke atas.
"Pi,cikgu ni layak untuk kau," kata Haifa ditambah dengan ketawa halus. Sofiyyah mencubitnya.
"Jangan kau mengarut," Kata Sofiyyah kemudian menyambung kembali.
"Taste aku tinggi tau,"
"Okay. Apa khabar semua?" Tanya Cikgu Liaqat memulakan bicara.
"Khabar baik cikgu," Pelajar lain menjawab.
"Sebenarnya,tujuan saya memanggil kamu semua ni kerana ada hal yang dikatakan agak penting. Since kamu semua ni tahun akhir di sekolah ni,kami akan adakan Journey of Life Camp." Ujar panjang Cikgu Liaqat.
Selepas beberapa saat terdiam mendengar perkara itu,pelajar form 6 kebanyakannya menjerit.
Menjerit; di antara suka dan duka.
"Pihak sekolah akan berikan surat kepada mak ayah kamu untuk persetujuan dan juga akan berikan satu helai kertas apa yang boleh dan tak boleh dibawa. Ada faham?" Tanya Cikgu Liaqat selepas panjang mengujar.
"Faham!"
▪▪▪
Dorm SKIRLS.
"Hmm,nak bawak apa dekat kem nanti eh?" Alya bermonolog sendirian.
Di tangannya terdapat satu kertas yang memaparkan apa yang perlu dibawa;
Journey of Life Camp,
-botol besar
-baju sekolah rasmi
-baju pj
-kasut sekolah
-selipar/snikersMany more .........
"Mari kita susun!" Sekali lagi Alya bermonolog sendirian.
▪▪▪
Hari yang dinantikan sudah tiba,
Semua pelajar form 6 menunggu di parking bas untuk ke Hutan Magic. Memang riuh semacam.
Author note;tulis je lah hutan magic..tak tau nak tulis aper.
"Weh! Tak sabarnya nak tengok yang sama spesies dengan korang ni," kata Haifa. Dahi ahli SKIRLS yang lain berkerut.
"Spesies? Spesies apa? Apa maksud kau ni?" Banyak soalan dari mulut Balqis.
"Laa.. takkan tak tahu," wajah Haifa kelihatan kecewa.
Yang lain menggeleng tidak faham.
"Beruks," ringkas Haifa menjawab.
Yang lain memandangnya like,kau nak kena hempuk baru tahu ke?
"Kalau kami beruks,kau tu orang gila," kata Ulfah. Sekarang,Haifa pulak yang tidak mengerti.
"Gila lah,sebab kawan dengan beruks," Haifa tersenyum nipis.
▪▪▪
Hutan magic,8 pagi.
"Fuhh,jauh perjalanan luas permandangan," kata Sofiyyah dan secara tiba-tiba tangan Alya berada di bahu Sofiyyah.
"Yes,you absolutely correction,"
"Okay semua. Selamat datang ke Hutan Magic," Kata salah seorang yang bertugas di hutan itu. Suara yang tadi riuh kini menjadi tenang.
"Sebelum tu,saya abang Faizal. Kamu semua panggil je nak panggil apa pun. Ha! Kamu berambut anime..kamu nak panggil saya apa?" Tanya Faizal kearah seorang lelaki yang berambut anime tu. Tapi,muka je yang kurang anime sikit.
"Err,panggil abang beruk boleh?" Yang lain ketawa manakala Faizal hanya menggeleng. Mungkin baginya lawak tu perkara biasa.
"Sebelum kita masuk ke dalam hutan,ada apa-apa soalan?" Tanya Faizal. Dan tiba-tiba Balqis mengangkat tangan.
Semua mata memandangnya.
"Boleh tanya. Kenapa hutan ni nama hutan magic?" Tanya Balqis haira dengan nama hutan ini.
"Oh,dikatakan zaman dulu ada ikan duyung yang tinggal kat sini. Sekarang dah mereput dah pun. Satu lagi,ada ahli sihir pernah menyerang hutan ini sehingga tak ada satu orang pun boleh terselamat," ujar Faizal. Yang lain ada yang ketakutan dan ada yang teruja mendengar kisah yang diceritakan.
"Jom mulakan ekpedisi kita!" Lutfi yang kelihatan diam bersuara lantang sehingga semua penglihatan ke aranya.
"Ops,sorry!"
By; theawsem
YOU ARE READING
The SKIRLS
AdventureAl kisah geng SKIRLS bertemu dengan geng Bulletproof di sekolah ..dan juga mereka bertemu dalam keadaan yang jauh berbeza. Geng Spy or Geng BLP yang win? Or something yang unexpected berlaku? Entah! p/s: Juga pernah dikenali sebagai Lagenda Geng SK...