chapter 7

131 11 0
                                    

"Ok, jap tunggu. Biar aku bukakan password ni. Kalau dah siap aku panggil, sekejap jer ni. Setakat nak bukak password. Heh, pejam mata aku boleh buat."kata Balqis sambil menghalau ahli skirls yg lain.

4 minute later

"Guys...aku dah siap bukak!!!!"jerit balqis

"Meh, aku tengok ada apa kat dalam phone nih."kata Alya sambil membuat puppy eyes.

"Kejap, biar aku tengok dulu. Takut-takut ada apa-apa dekat phone nih mana tau ni bom ker."kata Balqis dgn nada yg serius.

1000 years later

⚠️Correction⚠️ ala nak gurau je hm ;) Back to the story~~

-10 minutes later-

"DONE!! Aku dah check kat dlm phone ni tapi takda apa-apa yang menarik minat....."kata Balqis hampa.

"Satu pon takde???

"Jap-jap, cuba korang tengok ni. Bukan ke ahli BLP ada 5 orang... tapi kenapa dalam ni ada 6. Siapa sorang lagi?? Kenapa aku tengok muka dia ni macam familliar lah???"

"Yalah!!! Macam pernah tengok tapi kat mana??Hrmmm...."

"Dah-dah lah tu. Jom kita rancang strategi untuk menghapuskan diorang!!" kata Balqis dan Alya serentak.

"Ke bilik mesyuarat!!!"

D
I

B
I
L
I
K

M
E
S
Y
U
A
R
A
T

"Mari kita bincang tentang rancangan untuk hapuskan mereka!!!"

"Pot pet pot pet pot pet pot pet pot pet pot pet pot pet pot pet pot pet... ok setuju semua???"

Anggap je la korang faham :)

"Setuju!!!"

"Jom kita jalan kan misi esok dengan jayanya!!" kata 5skirls serentak.

Keesokan hari

"Skirls are you ready???"

"Ready!!!!"

S
K
I
P

K
E

S
E
K
O
L
A
H

Dalam  kereta sebelum menjejakkan kaki ke sekolah~

"Korang ingat tak rancangan semalam???"tanya Alya.

"INGAT!!" Jawab mereka dengan penuh bersemangat!!

Dalam kelas~

*Knock, knock*

"Selamat pagi, Cikgu Salmah!! Cikgu boleh tak saya nak buat pengumuman sekejap??"tanya budak yang entah dari mana dah lah selekeh.... Muka dia masya allah teruk tengok takut dengan rambut yang tak berikat,gigi tak gosok(kuning semacam), hingus meneleh.....ish, ish, ish anak siapalah tu...katanya sekolah budak kaya... haih... penampilan langsung tak macam orang kaya."

"Silakan."

Mendengar Cikgu Salmah beri green light budak tu pon berkata,

"Perhatian kepada Alya Ilham, Balqis *huss..hhuss..* haih susah nye nama.. Huss.Ni.Yah, Haifa Burhanah, Iman Sofiyyah dan Ulfah Janani. Sila ke bilik pengetua sekarang juga.. Ulang suara-"

"Dah takyah nak ulang suara-suara, diorang dengar lagi. Bukannya diorang pekak, ok kepada orang berkenaan sila ke bilik pengetua."sampuk Cikgu Salmah sambir senyum sinis kepada budak kaya yg tak berapa cantik tu... sindir gayanya :/

Alya, Balqis, Haifa, Sofi and Ulfah pun bangun untuk ke bilik pengetua....

Semasa perjalanan

"Weh... korang rasa kenapa pengetua pangil kita.. kita ada buat salah ke?"tanya Sofi dalam keadaan hairan.

"Entah, kita tengoklah apa jadi." kata Alya.

Bilik pengetua

Tok, tok, tok, bujak lapok~

Eh tiber-

"Masuk!!"suara pengetua kedengaran

"Jap... kenapa suara ni macam familiar??"tanya Sofi

"Yerlah ...macam sentiasa dengar",sampuk Ulfah

"Dah-dah lah, buat andaian jom masuk!!"kata Haifa sambil menbuka pintu.

"Whatttttttttttt........." jerit 5skirls.

Nak tahu apa jadi... tunggu chap seterunya🥰🥰🥰

Chau dulu~

The SKIRLSWhere stories live. Discover now