"Balqis, nah!! Hadiah untuk kamu." Kata Naufal Nazimi dengan senyuman lemah.
"Kenapa cikgu bagi hadiah ni??" Soal Balqis.
"Hari ni kan hari perkahwinan kamu."
"Ouh, okay... Terima kasih cikgu." Jawab Qis sambil tersenyum nipis.
"Awak nampak cantik hari ni."
"Uhm, okay. Thank you cikgu. Cikgu pun nampak segak hari ni."
'Qis, jangan kau terpedaya dengan pujian dia ni. Stay focus.'
"Nanti lepas habis majlis ni, boleh la saya bawa awak pergi minum kat kedai. "
"Ehem." Kelihatan Luq berdiri di sebelah Qis.
"Encik suami dah datang la. Kalau macam tu, saya pergi dulu. Nanti kita bincang dalam phone, okey??" Naufal membalas dengan senyuman lalu berlalu pergi dari rumah Qis.
"Apa kau buat ni?? Aku hampir- hampir je nak korek rahsia dia." Marah Balqis.
"Maksud kau dengan cara cuba rapatkan diri dengan dia??"
Qis menjelingkan matanya dengan perasaan yang penuh geram terhadap Luq.
"Ye lah, tu sebahagian dari plan. Takkan la sebab Qis suka dia pulak. Luq, cemburu eh??" Qis mengukir senyuman tipis di hujung bibirnya.
"Tak ada masa aku nak cemburu dengan orang macam tu. Baik aku makan lagi bagus, dapat puaskan perut."
Luqman pergi begitu saja~
'Apahal dengan mamat ni?' Detik hati Qis. Yalah, sekejap okey, sekejap tak, sekejap gembira, sekejap mean nak mampus. Dia punya mood swing tu kalah perempuan.
"Haifa, bila kita nak mula bertindak ni? Suspek pun dah balik rumah." Haziq menegur gadis yang sedang khusyuk bermain telefon.
"......" Tiada jawapan yang diberi.
"Haifa, jawab la soalan aku. Aku tanya elok-elok ni."
"Hm, apa dia? Tanya je lah." Jawab Haifa tanpa mengalihkan matanya dari skrin.
"Bak sini handphone kau tu." Haziq menghulurkan tangannya.
"Eh, mana boleh! Ni handphone aku bukan handphone kau."
"Dah tu jawablah soalan aku."
Haifa mengulingkan matanya dengan perasaan tidak rela lalu meletakkan handphone bersebelahannya. "Apa dia?"
"Bila kita nak mulakan misi ni? Laki tu pun dah balik rumah. Takkan la kita nak biarkan dia macam tu je."
"Pasal tu ke.... Geng aku rancang nak guna kan baby steps untuk misi ni. Ingat kan hal penting tadi."
"Sebab tu penting la, aku tanya kau."
"Padahal kau boleh je tanya orang lain. Kenapa kau tanya aku juga?"
"Argh! Apa-apa je lah. Lagi satu apa maksud kau dengan baby steps tu?"
"Kau tengok je lah nanti. Dah pergi sana, aku nak tgk BTS pun tak senang."
"Dari kau tengok BTS tu baik kau tengok aku, mamat-mamat tu dah lah plastic, make up bagai macam perempuan"
"Hellooo, mereka bukan plastic ok. Kau kutuk lagi aku report dekat Qis. Kalau dia tahu, mati kau nanti."
"Ada aku kesah?? BTS plastic~~ BTS plastic~~"
"Kurang ajar kau..... QISSSSSSSS!!!!! Kau tengok Haziq ni, tak habis-habis dia kutuk BTS kitaaaaa!! Jom sahabat ARMYYY. MARI KITA SERANG!!"jerit Haifa sehingga orang yang lalu melihat dia dengan pandangan yang jelek kepadanya kerana berkelakuan agak aneh.
YOU ARE READING
The SKIRLS
AdventureAl kisah geng SKIRLS bertemu dengan geng Bulletproof di sekolah ..dan juga mereka bertemu dalam keadaan yang jauh berbeza. Geng Spy or Geng BLP yang win? Or something yang unexpected berlaku? Entah! p/s: Juga pernah dikenali sebagai Lagenda Geng SK...