"Ok girls,boys jom berkumpul,"Kinah mengarah kedua-dua kumpulan tersebut untuk berkumpul di dalam sebuah kelas kosong selepas menyelamatkan Ryan daripada dikejar oleh puntianak.
"Hari ni kita akan membuat penangkapan ke atas suspek bernama Ahza Nifail, semua dah tahu kan?"Kinah bersuara dengan tegas.
"Woah bestnyeee dah lame tak regangkan badan,"Arham menggeliatkan badannya yang sasa. Sofi kelihatan mencair kat situ.
"Hek eleh senang je nih,"kembang hidung si Luqman memuji diri sendiri. Anak sape nih?
"Hmm...yelah tu last-last kene batang hidung padan muka,"balqis menjeling, 360°darjah pusingannya.
"Muka mane boleh padam!"Luqman membalas.
"Kau ade dengar aku cakap padam ke?Aku sebut padanlah?!Kau ni kan-"sebelum perang dunia ke 3 tercetus,cepat cepat Ulfah leraikan. Fuhhh,aman sekejap.
"Dahlah tu gaduh bukannye boleh ape pon selawatlah sikit,"pergh deeper than the ocean sentapan dia bagi. Sejak bile Ulfah jadi ustazah ni?
"Ok haritu aku dah suruh ejen 007 untuk cari kedudukan suspek dan nampaknya suspek bukan sahaja bekerja berseorangan tetapi bersama dengan subjek-subjek yang lain juga.Ejen 007 sila laporkan,"Kinah mengangguk kecil kepada Haifa.
"Uh emm baiklah lokasi suspek yang terkini berada di dalam kawasan sekolah yang bermaksud sekolah ini juga mempunyai kawasan rahsia,"Haifa berhenti seketika untuk memastikan semua ejen dapat menangkap maklumat"Aku syak sekolah ni mempunyai bilik rahsia yang terletak kat bawah tanah. Aku dah mintak Lutfi untuk jadi pembeli dadah supaya kerja kita untuk masuk kat dalam tu lagi senang,"Haifa memandang Lutfi,meminta kepastian.
"Yep, aku dah dapat nombor suspek. So Ulfah akan ikut aku untuk jadi assistant supaya tak terlalu mencurigakan. Then korang semua akan ikut dari belakang betul?"Lutfi pula memandang Ryan.
"Asal kau pandang aku?"
Bukk
"Auchh ok ok haah betul kitaorang akan ikut kau dari belakang. Nah barang barang ni untuk senangkan kerje kita,"Ryan membaling kotak yang berisi barangan sambil mengurut kepalanya yang kene hentuk dengan Alya. Hah itulah blur sangat.
"Kinah kite akan berpasangan ek?"Alya yang dari tadi tidur,bertanya secara tiba- tiba.
"Terkejut kiter...haah,"Kinah mengurut dada.Sape yang tak terkejut dia datang tanye dari belakang dengan muka sembab.
"Nah ni senarai pasangan korang hihik,"Haifa menghempas sehelai kertas ke atas meja. Kesian kertas tu.
==================
PASANGAN SEHATI SEJIWA
Haifa 007
Haziq 012Sofiyyah 009
Arham 006Alya 001
Waazin 002Ulfah 003
Lutfi 0011Balqis 004
Luqman 008Sakinah 005
Ryan 0017
==============="Whattt?!sies ah Haifaaa?!"
"Haifaaa asal aku ngan mamat nihhh?!?"
"Haifa kau nak kaki ke tangan?"
Maka bemulalah misi mereka yang haru-biru tersebut.....
Made by NaraHye0
YOU ARE READING
The SKIRLS
AdventureAl kisah geng SKIRLS bertemu dengan geng Bulletproof di sekolah ..dan juga mereka bertemu dalam keadaan yang jauh berbeza. Geng Spy or Geng BLP yang win? Or something yang unexpected berlaku? Entah! p/s: Juga pernah dikenali sebagai Lagenda Geng SK...