"Ulfah! Ulfah! Ulfah! Jom pergi shopping mall!"kinah menarik lengan ulfah. Ulfah yang sedang berselimut tebal berwarna pink mengeluh lemah.
"Alah malaslaa.."
"Itulah tengok lagi world of the married entah pape sampai kul tiga kan dah menyesal?"kinah membebel macam mak marahkan anak."Jomlah Ulfaaaaahhhh!"ape sebenarnya rancangan kinah ni?
"Hmm klah,"malas nak memanjang tekak ulfah akhirnya bersetuju. Perlahan-lahan dia berjalan ke bilik air.
Tulah drama didahulukan tidur dikemudiankan...
Lepas je batang hidung ulfah yang mancung itu hilang, kinah dengan pantas mengumpulkan geng 6skirls yang selebihnya.
"Hah ape plannya?"balqis menanya dengan senyuman besar. Almaklumlah harini Hari jadi ulfah so semua perancangan mestilah secret. Baru best!
"Ok kinah ngan ulfah pi shopping mall..Aku ngan alya akan decorate dorm ni. Balqis ngan Haifa buat kek,"Sofi mengeluarkan plastik belon yang baru dibeli semalam.
"K setuju!"
"Bolehlah bolehlah""Kenapa aku dapat decoration?"alya merungut. Bantal Hello Kitty kemas dalam genggaman.
"Hish kejap je decoration tu alya, lepas siap kau tidurlah semula,"Haifa menjawab. Mata Haifa tak lari daripada telefon Oppo terbarunya.
"Hehe ok,"alya tersenyum simpul.
"Eh aku lupe mamat BLP tu pun nak celebrate jugak. Diorang sampai pukul 4.30 petang nanti kot,"kinah yang sudah siap memakai baju sweater ungu membalas. Sejuk sangat ke sampai pakai sweater?
"Hmm bolehla makin ramai makin meriah,"sofi mengembungkan pipinya. Fikirannya jauh melayang membayangkan majlis hari jadi ulfah.
•
"Nah saya beli ya,"kinah menghulurkan tangannya untuk memberi duit kepada pembantu kedai.
"Kinah banyaknye kau beli. Untuk Siapa semua ni?"tangan ulfah penat memegang beg kertas yang berwarna warni itu. Kesian ulfah...
"Lah untuk sape lagi untuk kau lah ulfah. Kau dah lupa ke hari ni hari ape?"kinah menepuk dahinya. Ulfah ulfah susah betul nak tangkap maknanya.
"Hmm harini hari umm haa harini hari episode baru itaewon class. Kinah cepatlah nak balik. Itaewon class tunggu aku!"berdebar kinah. Nasib baik ulfah lupa harini hari jadi dia. Berguna jugak dia tidur lewat.
•
"Alya tiuplah belon tu kuat sikit,"arah sofi. Mata alya dari tadi lagi hampir tertutup kini kembali terbuka seluasnya. "Kenapa kau selalu mengantuk ek?"
"Entahlah aku terkena penyakit sleeping beauty kot,"tersengih alya memikirkan teori tak cukup tidurnya tu.
"Hahahhahah yelah tu. Balqis kek dah siap ke belum?"sofi berjalan masuk ke dapur. Terkedu lidahnya apabila melihat tepung di muka balqis dan Haifa.
"Erk belum lagi sabar ye, hehe,"Haifa membalas soalan sofi. Tangannya sibuk mengacau tepung dan telur." Jangan risau kek ni akan siap tepat pada masanya ok?"
"Alamak butter takdelah macam mane ni?"balqis mula risau. Semua bekas telah dibuka dan dicari tetapi kelibat butter tetap tiada.
"Don't worry because I am here!"Haziq berteriak. Kelihatan di tangannya plastik berwarna putih.
"Kitaorang beli dah,"sambung Arham selaku ketua geng BLP. Jarinya sibuk menyusun makanan yang dibeli dari KFD di atas meja.
"Hoho bersyukurlah ade lelaki yang nak tolong beli-auchh sakitlah Alya!"Ryan menggosok kepalanya yang bengkak akibat ketukan maut daripada alya.
"Suka hati je terjah masuk dalam dorm orang by the way thank you sebab beli makanan,"alya meletakkan semula majalah yang digunanya untuk mengetuk kepala Ryan di atas meja. Reda sekejap amarah alya bila sebut pasal makanan.
"Eh mana kinah ngan ulfah?"Luqman menyoal apabila susuk tubuh mereka tidak kelihatan.
"Kinah ajak ulfah pergi shopping mall sementara kitaorang siapkan kek and decoration,"jawab sofi sambil menolong balqis dengan bahan-bahan kek yang lain.
"Kenapa tak beli, kan lagi senang?"Lutfi menggaru dagunya yang tak seberapa gatal. Kek coklat berhias aising putih asyik dipandang. Terliur lah tuuu...
"Yelah tapi kan lagi special kalau buat sendiri-"balasan balqis dipotong deringan telefon Haifa. "Haa waalaikumussalam apa dia?"
"Hah?! Dah depan dorm?! Sabaq sat distract ulfah tu dulu!"Haifa menggelabah. "Korang cepat padam lampu. Menyorok cepat!"
•
"Kinah cepatlah! Park Seojun tengah tunggu aku tuu,"lengan sweater baju kinah ditarik ulfah. Hampir koyak baju kesayangan kinah.
"Wait ulfah tengoklah dulu gambar yang kita tangkap ni tadi,"kinah menggumam.
Tanpa menhiraukan kata kata kinah, gadis berkulit putih bak salju ewah-ewah panjang pulak ayat aku, menerjah masuk ke dalam dorm 6skirls.
"Surprise! Happy birthday Ulfah Jannani!"
"Ngek mak monyet! Ya Allah terkejut aku! Omggg korang ingat birthday aku?"ulfah mengurut dadanya. Kalau jantung boleh melompat, dah jadi arwah ulfah ni.
"Of courselah kitaorang ingat. Kau kan best friend forever till jannah kitaorang. Cepatlah tiup lilin kek!"Alya menolak kek coklat yang dibuat Haifa dan balqis ke arah ulfah. Bersinar senyuman ulfah mengalahkan matahari.
"Hadiah mana?"
"Ni hadiahnya,"Lutfi memberi sebuah kotak pink beriben biru kepada ulfah. Ulfah dengan malu menyambut. Perlahan-lahan ulfah buka. Yelah crush bagi kan...
"Aik takde pape pun?"ulfah menyoal apabila kotak yang dibukanya hanya kosong berisi bunga lavender.
"Actually akulah hadiah tu," Lutfi menguis pipi merahnya. Ulfah pulak ketawa malu ayam.
"Lubang jamban meh sini jap aku nak muntah kat kau,"
"Tingkap mana tingkap aku nak terjun,"
"Hei tu line aku!"
•
Helooooo assalammualaikum selamat Hari Raya y'all's maaf zahir batin
Sorry lah chap ni chaos sikit hehek aku dah lupe Bahasa melayu sorry again klau chap ni boringMade by,
shortypottyP/s: Happy birthday my bebeh ulfah
ulfah65
YOU ARE READING
The SKIRLS
AdventureAl kisah geng SKIRLS bertemu dengan geng Bulletproof di sekolah ..dan juga mereka bertemu dalam keadaan yang jauh berbeza. Geng Spy or Geng BLP yang win? Or something yang unexpected berlaku? Entah! p/s: Juga pernah dikenali sebagai Lagenda Geng SK...