"Byeee Kinah,jumpa esok,"lambai si Mr.Ryan,senyuman macam monyet dapat pisang.
"Bye hehe jumpa lagi.....,"Kinah membalas lambaian Ryan.Apabila kelibat Ryan telah tiada,senyuman Kinah telah hilang.
"Lubang jamban,"gadis yang memakai tudung berwarna ungu itu menjeling....dah kenape?
"Lubang jamban tuh!Papa dah bagi arahan dekat dia suruh sampaikan kat 5SKIRLS pasal tugasan.Aduhh sampai sekarang pon takde report...macam mana ni?!" Kinah mengetap bibir menahan amarah.Siapa Kinah ni sebenarnya??
Tok..Tok..Tok..
"Masuk,"terdengar suara seorang lelaki yang memakai kot hitam mahal lagi bergaya.Kelihatan sebahagian rambutnya telah beruban.Di atas meja lelaki yang berumur 50-an itu penuh dengan kertas dan gambar-gambar.Sebahagian besar gambar itu telah ditanda dengan 'X' yang berwarna merah.
"Papa...macam mane ni Kinah risaulah,"Kinah terus ke atah papanya yang sedang membuat kerja."Kenapa ni?cube cerita," Encik Asyqar melihat ke arah anaknya dengan risau.
"Lubang jam-maksud Kinah si Ryan tuh dia tak tolong ke 5SKIRLS?"Kinah yang kelihatan seperti tak cukup tidur,berkata dengan cemas.
"Aralyn Sakinah, sebenarnya Papa buat tugas tu untuk merapatkan hubungan 5SKIRLS dengan BLP. Papa sengaja buat macam tu. BLP dan 5SKIRLS akan digabungkan untuk menjadi pasukan super elit.Tapi disebabkan mereka masih lagi muda jadi Papa sediakan latihan,"panjang lebar encik Asyqar menerangkan kepada Kinah.
Kinah dengan mulut melopong hampir masuk lalat,menepuk dahinya"Hish papa ni asal tak bagitahu awal-awal,"
"Lepasni tugasan apa?"
"Nah. Lepas kamu selesai baca ni kamu officially akan jadi ahli 5SKIRLS atau nama barunya 6SKIRLS,"encik Asyqar memberikan Kinah fail berwarna coklat yang agak tebal.
"Time for action,"
--
Nama : Ahza NifailUmur : 16tahun
Rekod jenayah : Mencuri,menc∆bul,penyeludup dadah.Tidak ditangkap kerana tiada bukti yang cukup.Selain itu,suspek masih lagi di bawah umur yakni kes juvana.Suspek mempunyai personality disorder iaitu bipolar.
Lokasi terkini : Menyamar sebagai salah seorang pelajar di Lavendra high school. Suspek merupakan ketua Geng Kaki Monyet iaitu kumpulan yang melakukan penyeludupan dadah di sekitar kawasan sekolah
--
"Ngeklah engkau ni Haifa,"Alya ketawa terbahak-bahak sampai merecik air liur Kat muka Sofiyyah."Alya, dah la tu!! Habis muka aku basah kene hujan air liur engkau,"Sofi mengelap mukanye dengan tudung Alya. Haa baru fair kan?
"Ulfah kau tau tak?"Haifa bertanya kepada Ulfah,senyum macam Ade udang di sebalik ayam.
"Ingat orang tahu ke?"Ulfah membalas pedas tahap cili ghost pepper.
"Ish orang saje je tanye. Tadikan made kat camp Lutfi cari kau~"Ulfah yang tengah minum air tersedak. Uwu Ade orang sebut name ke?
"Ke-kenapa pulak dia cari aku?"Ulfah menggaru kepalanya yang takde kutu tu.
"Entah tapikan dia siap bawak kotak warne merah.Nak bagi hadiah letuw,"Haifa mencubit lengan Ulfah. Ulfah pulak malu malu ayam.
"Eh dahla tu jom masuk dorm,"Sofi yang memegang kunci dorm Cuba membuka pintu tetapi....
"Aik???Kenapa pintu dorm Tak berkunci nih?"
"Weh Ulfah kau bau sesuatu sedap tak?"
"Haa bau-bau,"
"Entah-entah ada sorang broke into our house kot,"
Baaaam!!!
Bunyi pintu dorm ditendang kuat oleh si gagah perkasa iaitu Alya. Huish jangan buat main nih. Nak terbang pintu tuh.
"Sape tu?Tunjukkan diri!"keempat-empat ahli 5SKIRLS tersebut berada dalam attack mode.Ada gaya silat,wushu,taekwondo dan ketam?Tu mesti Haifa.
Satu susuk lembaga memakai apron dan sudip di tangan menjenguk dari arah dapur.
"Ki-kinah?!"
--
Alhamdulillah siap jugak helllooooo saye ahli baru 6SKIRLS hihik
So macam mane chap tu ok ke idok?
Chap ni saje buat panjang sebab geng 6SKIRLS are exam untuk minggu ni and depan.
Kalau ade mase kitaorang buat tapi takleh janji
Ok byee~Especially from
NaraHye0
YOU ARE READING
The SKIRLS
AdventureAl kisah geng SKIRLS bertemu dengan geng Bulletproof di sekolah ..dan juga mereka bertemu dalam keadaan yang jauh berbeza. Geng Spy or Geng BLP yang win? Or something yang unexpected berlaku? Entah! p/s: Juga pernah dikenali sebagai Lagenda Geng SK...