Sungguh mata Alya memberat pada hari ini dan saat ini.
Mempelajari matematik yang entah apa-apa tu. Ahli SKIRLS yang lain juga kelihatan tidak berminat dengan bab Anthoymeyeasrsua.
Ah, entah! Malas nak ambik kisah. Lagipula,sudah lama SKIRLS tidak ke sekolah kerana perlu dilatih menjadi ejen M.S.A
But, kecuali Sofi.
Sofi sangat tekun dan berminat yer.
Djdu-¥X 23¿ deh.. soalan yang ditulis Cikgu Temah.
Duh! Soalan apa pulak ni.
Tiga kali Cikgu Temah mengetuk papan putih.
"Ok class! Siapa nak jawab soalan ini?" Tanya Cikgu Temah sambil mata meliau memandang sekeliling.
Seketika itu,Sofiyyah mengangkat tangan.
Terus semua mata memandangnya. Hantu pun terkejuk beruk.
Punya lah payah soalan Cikgu Temah bagi. Boleh pulak Sofiyyah angkat tangan.
Cikgu Temah menundukkan sedikit cermin mata lepernya. Hahahagagaga.
Eh,mana boleh ngumpat cikgu..tak berkat nak PT3.
Hahagahahajahdan..
"Oh,you budak new ye? No see pun." Ya Tuhan! Cikgu Temah...tak pandai cakap inggeris,tak payah lah cakap. Buat malu murid-murid je.
Ok. Sekali lagi mengumpat ye. Kalau Cikgu Temah tahu,budak-budak ni mengumpat,mahu kena letak kerusi atas kepala.
Tak baik.
Tak baik.
Tak baik.Alya dah tak kisah.
"Kau pergi je lah Pi. Aku dah tak kisah. Aku nak tidur," Alya menampar dahi,atas kepala,siku,punggung--
Eh,ngek!
Manakala Balqis waktu itu,memandang secara senyap geng-geng BLP itu. Geng BLP turut sama seperti mereka; tidak menumpukan perhatian.
Jodoh. Sama-sama malas.
Hahahagagag. Ngek betul lah!
Haifa pula,
Senyap-senyap bermain dengan telefon jenama keluaran AA Group.
Untuk pengetahuan,syarikat AA group juga turut bergabung dengan M.S.A untuk menumpaskan jenayah. Kebiasaanya,AA Group lah yang selalu memberikan barang atau teknologi terbaru mereka.
Ha! Ada satu lagi company yang kena tahu!
NiBì Gnr
Syarikat ini khususnya memberikan latihan kukuh bagi ejen-ejen M.S.A dan akan memberi perlindungan yang secukupnya buat ejen-ejen yang terpilih ini.
Pada tahun hadapan...Nibi Gnr akan turut mengeluarkan flying beggas.
Atau lebih dikenali beg terbang.
Dah! Dah! Sambung.
Ralit betul Haifa bermain telefon. Seratus peratus tidak mendengar sedikit pun yang dikatakan oleh Cikgu Temah malahan dengar kerusi berbunyi pun,dia tak dengar jugak. Sibuk stalk IG 'thelutHim'.
Ulfah pulak,terus menerus menumpukan perhatian.
Bersemangat kental.
Memegang pensel yang tajam! Beserta pemadam di sebelah pensel.
Buku setebal Al-Quran.
Tidak mengumpat Cikgu Temah,sebab nak berkat!
Akhirnya,adakah dia akan menjadi pelajar cemerlang? Dapat lawan Sofiyyah?!
YOU ARE READING
The SKIRLS
AdventureAl kisah geng SKIRLS bertemu dengan geng Bulletproof di sekolah ..dan juga mereka bertemu dalam keadaan yang jauh berbeza. Geng Spy or Geng BLP yang win? Or something yang unexpected berlaku? Entah! p/s: Juga pernah dikenali sebagai Lagenda Geng SK...