Chapter 32

93 11 5
                                    

"Happy birthday Ulfah. Nah!! Hadiah kau.."kata Balqis sambil menghulurkan hadiah kepada Ulfah.

"Wah!!! Thanks"balas Ulfah sambil membuat muka terharu.

"By the way, sebelum datang sini aku balik rumah papa aku. Then papa aku bagi kau ni sempena hari jadi kau. Dia ucap happy birthday and harap kau jadi anak solehah dan berjaya dunia akhirat."sambung Balqis.

"Wahhh!! Tolong  kata thank you pada papa kau eh."

"Ulfah.. Ni kau punya. Happy birthday ya Ulfah semoga happy sentiasa. Hohohoho, nih hadiah istimewa daripada CEO AA Entertaiment ok. Kau patut bangga."Jelas  Alya sambil membuat muka poyo.

"And ni mama dan ayah aku bagi untuk hari jadi kau..."tambah Alya sambil menghulurkan sekotak hadiah.

"Wah!! Xie xie. Banyak hadiah aku tahun ni." Ucap Ulfah lalu mendakap ahli-ahli SKIRLS yang lain.

"Mestilah!! Kau kan kawan baik kitaorang . Kalau tak ada kau tak lengkaplah skirls betul ke tidak??" Sofi mengusap kepala Ulfah yang beralaskan tudung itu dengan lembut.

"Hrmmm. Betul, betul ,betul."Kinah menganggukkan kepala  seperti Ipin.

"Hoi... Drama korang dah habis ke?? Korang ingat kitaorang ni tunggul ke nak tengok drama korang??"sindir Haziq.

"Belum. Aku belum bagi hadiah Ulfah. So, Nah!! Ulfah, happy birthday to my best frienddd. Hadiah ni keluaran terbaru dari syarikat keluarga aku. Heheheh,  kau patut bangga tau sebab  menjadi pelanggan pertama."kata Haifa.

" Your welcome, my friend."

Usai acara memberi hadiah selesai, tiba lah masa untuk jamuan kecil-kecilan mereka bermula...

"Ulfah, ada satu lagi hadiah untuk kau..... Yang ni paling istimewa.. Aku pasti kau akan suka punya."kata Kinah.

"Apa?? Bagi lah cepat!! Aku tak sabar nih!!" Dia punya teruja tu tak boleh bawak bincang.

"Ni parents kau yang beri. Diorang tak ada sebab kena outstation di Melaka. Jadi diorang minta tolong aku suruh bagi kau. Kau jangan ambil hati. Diorang kerja untuk kebahagiaan kau juga... And one more thing, diorang balik malam ni." Kinah sambil menghulurkan sebuah kotak kecil dan sekeping surat.

"Terima kasih. Aku ingat nak video call dengan diorang nanti. Rindu pula... Hurm..."

"Korang.... Malam ni malam terakhir aku duduk sini. Nak nangis la macam ni... huhu. Korang jangan nangis sebab aku tau.. Korang, aku taknak pindah.. Aku taknak kahwin dengan babun tu... Korang, aku nak duduk dengan korang!!!"keluh Balqis menundingkan jari kepada Luqman yang meneguk air. Tersedak budak tu dibuatnya.

"Woi, aku bukan babun, aku manusia, okey?? M.A.N.U.S.I.A."balas Luqman dengan geram namun kata-kata dia dipalaukan... Sadis sungguh hidup kamu. Kesiannn

"Qis, aku pun taknak kau pindah. Kalau kau pindah... Lepas ni, siapa nak tolong aku masak??? Siapa nak tolong aku kemas?? Nak harapkan orang lain... Diorang tu asyik buat kerja sendiri je. Huhuhu...perlu ke kau pindah, Qis?? Tak boleh ke kalau kau duduk sini sampai bila-bila??" Kinah cuba menahan air jernih dari keluar.

"Ha'ah. Kau janganlah pindah. Nanti aku nak gaduh dengan siapa?? Aku selalu gaduh dengan kau seorang je. Kau jangan la pergi, Qis." Alya sudah menunduk sambil air matanya mengalir laju ke pipi.

Ahli- ahli lain pun juga turut menangis bersama. Inilah bukti kekukuhan persahabatan diorang.. Mana tak nya, diorang tinggal bersama dari tingkatan satu.

Dah nak masuk 8 tahun diorang bersama.. Pelbagai kenangan pahit, manis, masin, dan kelat yang telah diorang lalui bersama. Walaupun diorang berlainan mak ayah tetapi keakraban diorang bagaikan adik beradik kandung. Cubit peha kiri, peha kanan turut terasa..

The SKIRLSWhere stories live. Discover now