Masih lagi surat tu ye...
Alya pun tengah cari surat tetiber ada nama Waazin. Kejadah? Dia apa lagi,bukak ah!
Ni Waazin Wafiudin. Tu je nak kabo. Bai. Ashelamat malam.
Krik..krikkk..
"Serius lah mamat ni? Nak pikat pun,tunjuklah sikit." Keluh Alya and then ramas surat tu and buang dalam mulut--
Eh,tak! Buang kat luar khemah. Padan muka!Balqis mengambil surat daripada yang bernama,Theprecious.
Kalau ye pun,tulis jelah nama sebenar. Precious konon.
Dia bukak surat itu.
Hai,bakal tunang. Dah ready? Ofcos lah ni Luqman Hakim btw jangan lupa esok suruh kawan kau tu bagi balik diari aku. Dengan tefon Waazin skali. Seronok korang curi barang tanpa kehalalan kan? Nasib kite nik tak halal lagi. Bai. Harap lepas brtunang makin sayang🚫
"Kenapa dengan man ni? Eii,naik mual aku,"
Surat terakhir Ulfah,dia dapat dari Lutfi.
Ihiks. Hai awak. Saya lutfi. Nak kenal boleh? Tak nak couple lagi,kawan biase dulu.
"Alolololo cutenya dia ni. Mesti boleh,"
Khemah BLP,
"Weh,spender spiderman aku mana weyh?" Tanya Haziq kemudian mencari-cari spendernya di celah-celah.
"Weh Haziq,ni surat untuk kau?" Kata Waazin lalu melemparkannya sehingga terkena kepala Haziq.
"Sakitlah bongok," kata Haziq. Dia mencapai surat itu. Tapi,kenapa keras? Dia bukak and then dia jumpa,
"Lipas!!!" Jerit Haziq dan habis satu khemah bergegar.
Surat dalam tu tak sempat dibaca oleh Haziq tetapi orang yang tulis tu,Haifa.
Dalam surat tu,
Lipas: hai. Selamat berkenalan."Sape punya kerja ni?!" Kata Haziq yang berada di atas Arham. "Aku rasa nama kat situ Haifa," sebut Lutfi sambil mencari-cari lipas tu yang menyorok.
"Ish,dia tu!"
Manakala,Arham menunggu surat ini. Surat daripada Sofiyyah. Walaupun dia bagi luetick dia tak kisah pun. Asalkan dapat surat dari Sofiyyah.
Hai Arham. Selamat berkenalan. Kita cakap esok je lah.
"Aik? Ni je dia cakap? Whut?" Ingatkan dia suka kat Arham? Tapi memang dia suka kat Arham pun kan?
Surat untuk Waazin dari Alya,
Saya tak suka awak. Jangan salah faham masa cuci pinggan haritu,
"Aik? Bila masa aku suka dia?" Monolog Waazin. Perasan betol.
Untuk Lukman pulak dari Balqis.
Kita kawan je. Tak kisah ah tunang ke,apa ke. KAWAN and MUSUH.
"Tch,menyesal aku tulis panjang-panjang kat surat dia,"
Surat last untuk Lutfi yang comel ni dari Ulfah.
Ni Ulfah. Kita jadi kawan senyap-senyap eh. Jgn bagitahu member awak.
"Weyh,geng. Cuba kau baca Ulfah kata apa ni," baru je bagi amaran. Ish,Lutfi ni.
▪▪▪
So hau gais. Kat sini ada penambahan watak iaitu Kinah. Next chapter akan ada banyak scenes Kinah dgn Ryan. Ahahha.
Ryan pun terlibat. Aku tulis pendek,sebb masa tu lewat malam and aku takut nk tido lewat. Takuit oh.
YOU ARE READING
The SKIRLS
AdventureAl kisah geng SKIRLS bertemu dengan geng Bulletproof di sekolah ..dan juga mereka bertemu dalam keadaan yang jauh berbeza. Geng Spy or Geng BLP yang win? Or something yang unexpected berlaku? Entah! p/s: Juga pernah dikenali sebagai Lagenda Geng SK...